Opgelost VRT.nu werkt niet meer op kodi raspberry

Trixy

Forumlid
11 dec 2018
22
9
6
67
ik probeer deze morgen om vrt.nu op te starten op mijn raspberry, maar ik krijg de fout:
vrt.nu fout controleer het log.....
via kodi op de laptop werkt vrt.nu wel.
Nog iemand die dit probleem heeft ?
waar vind ik dit ‘log’ ?
zou het kunnen dat mijn kodi-versie op raspberry versie 17.xx is en op mijn laptop 18.xx

dank bij voorbaat
 
Op mijn firestick doet vrtnu het prima, weet je dat de retrospect addon ook een vrtnu gedeelte heeft, misschien dat die wel nog op je raspberry werkt
 
Op mijn firestick doet vrtnu het prima, weet je dat de retrospect addon ook een vrtnu gedeelte heeft, misschien dat die wel nog op je raspberry werkt
Het is niet alleen bij mij dat vrt.nu niet meer werkt, een vriend die ook kijkt via raspberry laat ook weten dat het bij hem niet meer werkt.
En...wat is retrospect addon, nog nooit van gehoord
 
Een addon uit de kodi repository, waar je ook de vrtnu addon gevonden hebt. Retrospect heeft de vrtnu, stievie, en vier en vijf inhoud verzameld in een addon.
 
En als je het niet in de kodi repo vindt, omdat je een oudere kodi versie hebt, kan je retrospect rechtstreeks op github downloaden.


 
Dominique DB, ik heb de retrospect-add on dank zij jou kunnen installeren.
Nu nog even uitzoeken hoe ik de kanalen kan afspelen. Nog even uitzoeken hoe het moet met de inloggegevens.
Bedank voor de hulp
 
  • Like
Reacties: Dominique DB
Dominique DB, ik heb de retrospect-add on dank zij jou kunnen installeren.
Nu nog even uitzoeken hoe ik de kanalen kan afspelen. Nog even uitzoeken hoe het moet met de inloggegevens.
Bedank voor de hulp
Graag gedaan
Je moet eerst bij de vrt, vtm en vier websites een account aanmaken, met een pc of je telefoon ofzo.

Bij de settings van retrospect ga je naar channel settings, daar kies je bij channels vrt nu, bij username vul je je email adres in, en bij password je gekozen paswoord. En dan doe je het zelfde voor stievie en vier.
Een en canvas vind je in retrospect/national/vrtnu/.:live streams:.
Vtm, caz, q2 en vitaya vind je in retrospect/national/stievie/vtm(of andere zender)/live vtm

Je kan de livestreams toevoegen aan favourites (of bladwijzers) of met de tv guide fullscreen addon koppelen aan een epg, dankzij Reidinga
https://kodi-forum.nl/threads/gratis-epg-belgië.10013/
 
  • Like
Reacties: Renko1963
waar vind ik dit ‘log’ ?
Eerst moet je "debug logging" inschakelen in Kodi zodat alle mogelijke informatie wordt gelogd.
De log kan je met de online zetten en daarna aan de ontwikkelaars doorgeven via Github:

In principe werkt de VRT NU add-on vanaf Kodi 17.6, het is wel aangeraden om minstens Kodi 18 te gebruiken. Oudere versies worden niet getest, mogelijks werken ze, mogelijks ook niet.