Waarom je geen illegale addons (repo's) zou willen installeren.

Andere vraag dan, waar haal jij je repo's en addons vandaan? Neem aan dat ook jij graag films en series kijkt middels de verschillende addons en hoe zorg jij ervoor dat er geen troep op je device komt?
Vroeger keek ik de code volledig door. Had mijn eigen repo gemaakt en zette daar mijn goed gekeurde Exodus en 1Channel met bij behoorden service-addons in. Deze hadden ook mijn persoonlijke addons.

Nu heb ik dus alleen nog legale en mijn eigen geschreven. Heb een Netflix account en vermaak mij wel. Ik heb Kodi dus om uitzending gemist en rtllx terug te kijken, en kijk er wat livestream mee (tv Gelderland enzo) (allemaal zelf geschreven). Mijn downloads van vroeger (toen het nog mocht) van films die ik meestal ook op DVDs of videobanden heb. En een paar dingen gedownload welke ik niet in Nederland kon of kan kopen. Zo iets als "Lost in Space" maar dan de jaren 60 versie in zwart/wit.

legale andere addon zijn TED talks, Nederland 24 en dumpert.
 
Dat is netjes, maar 99% van de bezoekers hier willen wat anders als de legale addons (wel leuk om erbij te hebben natuurlijk) zij willen gewoon alle films/series kijken zonder een abbo op Netflix of Videoland. Als men info wilt over Kodi en alle legale addons kunnen ze gemakkelijk op het Kodi forum terecht.
Post automatically merged:

Nu heb ik dus alleen nog legale en mijn eigen geschreven
Zij de eigen geschreven dan niet legaal? ;)
 
Dat is netjes, maar 99% van de bezoekers hier willen wat anders als de legale addons (wel leuk om erbij te hebben natuurlijk) zij willen gewoon alle films/series kijken zonder een abbo op Netflix of Videoland. Als men info wilt over Kodi en alle legale addons kunnen ze gemakkelijk op het Kodi forum terecht.
Post automatically merged:


Zij de eigen geschreven dan niet legaal? ;)
Deze ontwikkelaar is ook niet te vertrouwen. Als ik de voorwaarden lees van rtlxl misschien wel. (Maar gingen calls tegen houden). Die van NPO mag het zo lang ik hem niet publiekelijk maak. (Nieuwe voorwaarden). Dus heb ik hem voor het gemak maar op github gezet. Kan ik er makkelijk bij :) vandaar dat ze nu allebei niet meer in de Kodi repo staan. (Helaas).
 
Ben het wel met je eens in de zin van oppassen met wat je doet/installeerd.
Maar kijk eens om je heen alles wordt digitaal.
Dan moet je echt met alles op gaan passen wat je doet.
Klein voorbeeld.
Ik tank elke week wel 2x bij een onbemande pomp. Daar kan mn pas geskimd worden.
Entree kaartje van bijvoorbeeld pretpark/concerten etcetera worden tegenwoordig gewoon vanaf je foon gescanned.
Misschien plukken ze al je gegevens er wel af.....
Laatst heel mooi programma gezien op npo 3.
Groep studenten (uit Denemarken dacht ik) ontwikkelden een android app.
Gewoon een standaard flashlight app. (Kan ook gewoon in de appstore staan. Talking tom bijvoorbeeld werd aan gekaart als malafide.)
Maar ze vroegen bij installatie wel om alle rechten. Foto/microfoon /opslag dat soort dingen.
Alle proef personen gewoon willekeurig op straat installeerden de app zonder blikken of blozen.
En gaven de studenten alle rechten tot hun telefoon.
Foto's /sms/whatsapp alles haalden ze er af. Zelfs live gesprekken thuis privé werden gewoon mee geluisterd. Mensen werden hier later mee geconfronteerd en schrokken zich kapot. Ze waren de app al lang weer vergeten.
Hoe vaak installeerde ik zelf ook wel geen app en gaf zomaar klakkeloos alle rechten aan de app. Dit doe ik nu dus niet zo maar meer.
Zelfs google vraagt om deze rechten....
Denk dat de meeste huis tuin en keuken kodi /pc gebruikers dit topic even vluchtig door lezen en denken tja nou en?
Nogmaals ben het helemaal met je eens en denk dat dit digitale (luxe) probleem op den duur voor steeds grotere problemen gaat zorgen.
Jaren geleden werd er al geroepen de criminelen hoeven de deur niet meer uit.... Dit wordt steeds reëler.

Altijd mooi dit... Een gezonde discussie voeren..
 
Heb de documentaire gezien, volle versie met Engelse ondertiteling. Ik schrok er ook van dat mensen dat doen. Ik heb mijn "ok google" dus ook lekker uit (microfoon rechten ingetrokken). Maar nog weten google en andere grote reuzen te veel eigenlijk.

Wij (mensen die een beetje weten hoe het echt werkt) moeten mensen soms even met de neus op de feiten en gevolgen ervan wijzen. Ik schrik regelmatig wat ik zie in de wereld. Hoe mensen data weg geven en je later ziet dat die data niet goed beveiligd is. Ben zelf ontwikkelaar in de banken wereld, dus weet waar ik het over heb. Maar het gaat meestal allemaal wel goed.... Tot het eens echt goed misgaat...
 
Krijg het gevoel dat legale addons en third party addons hier erg door elkaar gehaald worden. Zijn genoeg legale third party addons voor bv film informatie of die content van youtube halen.

@Opvolger liep je ook alle code door van bv de URLresolver of resolveurl als deze elke keer werd geüpdate? Want die heb je ook nodig voor bv exodus. Ongeacht of je die in je eigen repo hebt of niet.

Begrijp me niet verkeerd, denk dat het goed is dat mensen hierop wijst zodat ze zich ervan bewust zijn dat het kan. Maar als je er echt bang voor bent dan moet je er niet aan beginnen. Zolang je het bij de juiste sources houd en de juiste mensen volgt in het circuit valt het wel mee is mijn mening.
 
Krijg het gevoel dat legale addons en third party addons hier erg door elkaar gehaald worden. Zijn genoeg legale third party addons voor bv film informatie of die content van youtube halen.

@Opvolger liep je ook alle code door van bv de URLresolver of resolveurl als deze elke keer werd geüpdate? Want die heb je ook nodig voor bv exodus. Ongeacht of je die in je eigen repo hebt of niet.

Begrijp me niet verkeerd, denk dat het goed is dat mensen hierop wijst zodat ze zich ervan bewust zijn dat het kan. Maar als je er echt bang voor bent dan moet je er niet aan beginnen. Zolang je het bij de juiste sources houd en de juiste mensen volgt in het circuit valt het wel mee is mijn mening.
Ik had alleen mijn eigen repo toegevoegd. Dus ja een keer alles controleren wat niet in de legale repo stond, daarna met winmerge alleen de verschillen controleren. Het is jaren geleden, maar volgens mij was URL resolver een legale service-addon. Want illegale addons maken gebruik van legale services :). Zoals caching-service en dat soort dingen.
 
Ik had alleen mijn eigen repo toegevoegd. Dus ja een keer alles controleren wat niet in de legale repo stond, daarna met winmerge alleen de verschillen controleren. Het is jaren geleden, maar volgens mij was URL resolver een legale service-addon. Want illegale addons maken gebruik van legale services :). Zoals caching-service en dat soort dingen.
Resolver is (naar mijn idee maar volgens anderen niet) legaal. Staat in de officiële kodi repo maar de updates komen bij Jsergio en tvaddons vandaan. (3th party) Heb je een legale addon die ook kwaadwillende code kan voeren. Dat is wat ik bedoel. Zijn genoeg legale 3th party addons die niet door het officiële kodi team worden onderhouden. Of legale youtube addons. Je kan ze beter voor 3th party addons waarschuwen dan "illigale" addons.
Post automatically merged:

Persoonlijk maak ik me meer zorgen om de apk's die allerlei diensten aanbieden. Persoonlijk gebruik ik die dan ook nooit.
 
Laatst bewerkt:
Resolver is (naar mijn idee maar volgens anderen niet) legaal. Staat in de officiële kodi repo maar de updates komen bij Jsergio en tvaddons vandaan. (3th party) Heb je een legale addon die ook kwaadwillende code kan voeren. Dat is wat ik bedoel. Zijn genoeg legale 3th party addons die niet door het officiële kodi team worden onderhouden. Of legale youtube addons. Je kan ze beter voor 3th party addons waarschuwen dan "illigale" addons.
Post automatically merged:

Persoonlijk maak ik me meer zorgen om de apk's die allerlei diensten aanbieden. Persoonlijk gebruik ik die dan ook nooit.
Helemaal met je eens. Maar veel mensen weten het verschil niet. Ik had eigenlijk moeten zeggen uit alternatieve repos, ipv illegale..
 
  • Like
Reacties: TGR6.6.6
En natuurlijk dat je de wet overtreedt. En piraterij regels van Kodi-Team zelf !
Ik zie hier zo en zo dubieuze dingen op dit forum.
 
En natuurlijk dat je de wet overtreedt. En piraterij regels van Kodi-Team zelf !
Ik zie hier zo en zo dubieuze dingen op dit forum.
En elk nadeel heeft dan weer zn voordeel he....

 
  • Like
Reacties: Shaman
Wat zijn dan de legale addons en dan bedoel ik niet alleen Netflix/ziggo.
waar je films en series kan kijken