Waarom Kodi op android terwijl het perfect werkt via een pc?

corne

VIP
13 jan 2016
383
357
216
59
Soms is het tijd om jezelf eens te "kietelen".

Ik heb dit deze week gedaan door een nieuwe aan te schaffen. 😇

Alles geïnstalleerd, Netflix/Videoland/Viaplay en Kodi [iptv niet want ik zie en kijk meer dan genoeg zonder haperingen]

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen van die losse kastjes koopt, ja ik heb ze ook, maar een hdmi kabel naar de tv, en het werkt echt reuze snel.
 
Voor mij persoonlijk zijn er een paar dingen die voor mij het gebruik van een PC tegen houden:

1 de PC staat bij mij boven, dan zou ik met een mega lange HDMI kabel naar beneden moeten gaan, daarbij alle deuren open latende, wat met deze energiecrisis dan weer niet handig is.

2 zo’n grote kast zet bij mij niet zo makkelijk weg in de woonkamer (kan jouw kast niet bekijken, tweakers openen duurt eeuwig)

3 wat voor mij één van de belangrijkste dingen is, is dat windhoos iedere keer met updates van hun besturing komt, waardoor het systeem op den duur traag wordt (ben nu van windhoos 7 naar windhoos 10 gegaan, en sindsdien is mijn computer zo traag als dikke 💩 door een trechter🙈)

4 ik koop mijn kastjes niet, ik win ze hier op het forum🤣 tot 2keer toe een Nvidia Shield tv gewonnen met een contest mede mogelijk gemaakt door de toenmalige sponsor van het forum😉

ieder zijn ding natuurlijk, en als het jou gelukkig maakt moet je het ook zeker doen, ik ben in ieder geval tevreden met mijn oplossing 😉
 
Heb een tijdje een mini-PC (NUC) naast de TV gehad met alleen Kodi via LibreElec. Dat werkte op zich wel aardig. Nadeel was dat er alleen Kodi gebruikt kon worden. Heb nog wel getest met een x86 Android TV, maar daar werd ie best wel traag van. Nu hangt er een Shield aan. En dat werkt een stuk soepeler. En kan nu alle apps draaien.
Een gewone PC zou ook nog kunnen echter, net als bij @Arjan E. ,dat zou betekenen dat ik een hele lange HDMI kabel nodig heb. Want ik wil de PC toch echt niet naast de TV hebben.
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Ja, zelfde hier eigenlijk, ik wil geen pc kast in de kamer hebben staan.
Vroeger heb ik wel eens de laptop aan de pc gehangen zodra ik een film wilde gaan kijken, maar die ging er dan weer af als de film klaar was.

De shield kan ik er gewoon achter laten liggen.
Meer een kwestie van gemak dan wat anders dus.

Om onduidelijke redenen doet Kodi het beter op de shield dan op mijn laptop, daar wil hij nog wel eens crashen.
De laptop is wel iets sneller natuurlijk (6-core), maar dat is marginaal.
 
Heb ook eens voor een blauwe maandag zo'n mini pc'tje gebruikt.. Aan de tv via hdmi.

Ongeveer net zo groot als een gemiddelde ziggo/kpn tuner (ligt hier nog ergens op zolder trouwens 🤔)

Maar is het net niet. Android kastje of stickje is veel makkelijker. Met de ab klik klak aan en gaan met die banaan..
Pc is weer te veel "omwegen" om bijvoorbeeld kodi te starten..
 
  • Like
Reacties: Shaman
Heb nu het vuurstokje er weer eens ingestoken. Geen grote kast naast je TV en gewoon met een AB'tje te bedienen. Alsof je gewoon TV zit te kijken.
 
Die grote kast staat niet naast mijn tv, maar in de grote kast die naast mijn tv staat. :D

Firestick heb ik ook 1, maar die was ik al een tijdje kwijt, is nu terecht deze bleek achter mijn printer te liggen.
Binnenkort weer eens aansluiten.
 
Firestick heb ik ook 1, maar die was ik al een tijdje kwijt, is nu terecht deze bleek achter mijn printer te liggen.
Binnenkort weer eens aansluiten.
Dat heb ik vandaag ook weer eens gedaan. Effe alles weer updaten. En blijft toch een fijn dingetje voor die €35,-. Daar kan geen Chinees tegenop.
 
Dat heb ik vandaag ook weer eens gedaan. Effe alles weer updaten. En blijft toch een fijn dingetje voor die €35,-. Daar kan geen Chinees tegenop.
Absoluut waar.. Vorige week weekendje Vlissingen gedaan motocross strandrace. Vuurstokje mee en dan is dat gewoon een top ding hoor.