Wanneer geen VPN nodig binnen Kodi

funnyguy

Expert
13 aug 2019
203
98
16
Zie de vraag regelmatig voorbij komen op dit forum, wel of geen VPN nodig?

Het snelle antwoord is:

Indien u binnen Kodi een Debrid account heeft dan is VPN NIET nodig (Alledbrid / Realdebrid / Premiumize bijvoorbeeld)
Wilt u content zien welke geo restricted is of u heeft IPTV, dan is VPN handig misschien.
 
En toch zet ik altijd mijn VPN aan, zowel bij Kodi als bij IPTV maar heb dan ook geen Debrid account ;)
 
  • Like
Reacties: MRmister
Vraag me ook steeds meer af op het nut hiervan met een debrid account, behalve dat het geld kost en soms voor veel problemen zorgt

Real debrid b.v geeft ook geen tips om hier gebruik van te maken...
 
Tsja tis echt Hollands.. een verzekering om je verzekering te verzekeren om zeker te weten dat je verzekerd bent...

RD nemen om kodi ten volste te benutten je internet zo hoog mogelijk nemen het liefste via glasvezel 1000 mb en dan een vpn nemen om alles af te knijpen.. ?‍♂️ ?..

En dan vreemd vinden als iets ineens niet meer werkt terwijl je dus een extra horde aan je systeem/internet toe voegt.. Oftewel een Ferrari kopen en dan een blok hout onder je gaspedaal leggen zodat hij maar 80km/p uur wil

Zolang de pleuris niet uitbreekt en er tig boetes in de ronde gaan is vpn gewoon puur overbodige luxe... Mocht dit wel gaan gebeuren kun je altijd nog vpn overwegen... (let op dit is mijn mening he)

Wat iemand anders doet moet hij/zij natuurlijk zelf weten...Maar 9 vd 10 problemen komen door de/een vpn trouwens...
 
Laatst bewerkt:
Tsja tis echt Hollands.. een verzekering om je verzekering te verzekeren om zeker te weten dat je verzekerd bent...

RD nemen om kodi ten volste te benutten je internet zo hoog mogelijk nemen het liefste via glasvezel 1000 mb en dan een vpn nemen om alles af te knijpen.. ?‍♂️ ?..

En dan vreemd vinden als iets ineens niet meer werkt terwijl je dus een extra horde aan je systeem/internet toe voegt.. Oftewel een Ferrari kopen en dan een blok hout onder je gaspedaal leggen zodat hij maar 80km/p uur wil

Zolang de pleuris niet uitbreekt en er tig boetes in de ronde gaan is vpn gewoon puur overbodige luxe... Mocht dit wel gaan gebeuren kun je altijd nog vpn overwegen... (let op dit is mijn mening he)

Wat iemand anders doet moet hij/zij natuurlijk zelf weten...Maar 9 vd 10 problemen komen door de/een vpn trouwens...
Ik snap je reactie maar ik ondervind geen problemen door mijn VPN en ja natuurlijk word mijn snelheid wel wat afgeknepen maar zonder problemen. Als ik bijvoorbeeld buffer problemen ondervind probeer ik het wel even zonder VPN maar dat maakt dan niets uit en heeft een andere oorzaak. Maar zoals ik al melde ik gebruik dan ook geen RD en kijk dus of via Kodi of de geleverde VOD, die is overigens zo groot dat ik steeds minder Kodi ben gaan gebruiken.
 
  • Like
Reacties: MRmister en Slikt
Kodi icm RD 'zonder' VPN via een vrij verouderde Android TV, die niks inboet aan internetsnelheid....RAM daarentegen is de bottleneck betreft serieuze snelheid! 😂