Wat advies gevraagd voor settopbox voor iptv

René K.

Forumlid
26 apr 2019
12
1
6
59
Ik zit nu een tijdje op dit forum en heb reeds menig topic over iptv gelezen. Toch tast ik nog een beetje in het duister over hoe ik iptv zou willen gaan kijken. Wat mij al wel duidelijk is dat je iptv het beste naast je huidige provider kunt zetten, dit i.v.m. het "grijze gebied"waarin iptv zich bevindt en dat het dus zo maar "afgelopen" zou kunnen zijn. Ook lijkt het me beter om te kijken middels een settopbox. Ik heb nu, om te kijken of het wat is, de app SSIPTV op m'n smart tv van LG gezet maar op de een of andere manier werkt deze na een aantal dagen plotseling niet meer. De zenderlijsten worden keurig geladen maar welke zender ik ook aantik, ik krijg constant de melding dat de zender niet af te spelen is. Dus dan maar een kastje. Maar welke moet je dan nemen? Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven aangezien ik het naast m'n huidige tv abonnement neem. Het liefst iets wat "plug&play" is en een gebruikersvriendelijke interface heeft. Ook een EPG zou mooi zijn evenals mogelijkheden tot opnemen, terugkijken, en begin gemist. Of zijn deze laatste opties provider afhankelijk? Kortom, ik zou het fijn vinden als wij hier een zetje in de goede richting zouden kunnen krijgen.

Alvast bedankt!
 
Ik zit nu een tijdje op dit forum en heb reeds menig topic over iptv gelezen. Toch tast ik nog een beetje in het duister over hoe ik iptv zou willen gaan kijken. Wat mij al wel duidelijk is dat je iptv het beste naast je huidige provider kunt zetten, dit i.v.m. het "grijze gebied"waarin iptv zich bevindt en dat het dus zo maar "afgelopen" zou kunnen zijn. Ook lijkt het me beter om te kijken middels een settopbox. Ik heb nu, om te kijken of het wat is, de app SSIPTV op m'n smart tv van LG gezet maar op de een of andere manier werkt deze na een aantal dagen plotseling niet meer. De zenderlijsten worden keurig geladen maar welke zender ik ook aantik, ik krijg constant de melding dat de zender niet af te spelen is. Dus dan maar een kastje. Maar welke moet je dan nemen? Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven aangezien ik het naast m'n huidige tv abonnement neem. Het liefst iets wat "plug&play" is en een gebruikersvriendelijke interface heeft. Ook een EPG zou mooi zijn evenals mogelijkheden tot opnemen, terugkijken, en begin gemist. Of zijn deze laatste opties provider afhankelijk? Kortom, ik zou het fijn vinden als wij hier een zetje in de goede richting zouden kunnen krijgen.

Alvast bedankt!
Persoonlijk zou ik voor een Amiko A5M of een Formuler Z7+ gaan deze boxen hebben perfecte aansluiting op IPTV middels of een eigen app of een compleet aangepast Stalker Portal voor de box (Amiko)
 
  • Like
Reacties: René K.
Scheelt een 30 Euro maar deze draait op MOL2 die uiteindelijk toch meer toekomst heeft als de 1 ivm updates.
Z7 wel goede box verder.
 
Scheelt een 30 Euro maar deze draait op MOL2 die uiteindelijk toch meer toekomst heeft als de 1 ivm updates.
Z7 wel goede box verder.
Dat MOL2 geeft geen garanties wel heb je hier een veel mooiere gebruikers interface...ik zou haast zeggen dit hebben ze afgekeken van de Amiko.
Formuler geeft zelfs op de verouderde boxen met Android 4.x nog steeds updates dus daar zit het wel goed mee.De Formuler Z7+ en de Zx hebben ze voorzien van een 5Ghz Wifi verbinding dus ik zie deze boxen dan maar als een low budget instap model waar ook regelmatig updates voor beschikbaar komen.
Als van de Z8 te weinig verkocht wordt dan wordt het een hele dure box om die MOL2 voor te blijven onderhouden alleen maar voor de Z8 nu hebben ze besloten om die MOL2 niet op de andere modellen te gooien..persoonlijk vind ik dit een slechte keuze maar ja het gaat om de euro's.
Maar ik denk persoonlijk dat die MOL2 ook op de andere gaat komen.

Maar voor nu vind ik de Amiko ten opzichte van de Formuler Z8 een mooiere box.
 
  • Like
Reacties: René K.
Heb de amiko hier ook getest en zeker niet slecht maar vond VOD wat omslachtiger. Prijs is wel beter van amiko.
Nu het zijn allebei goede boxen en met zoiets zit je voorlopig altijd goed.
Ik denk niet dat ze nog gaan terugkomen op het besluit MOL2 op de oudere boxen uit te rollen maar wie weet.
Persoonlijk ben ik van mening dat ze dit zeker op de Z7 ook hadden moeten doen maar idd moet opbrengen.
 
  • Like
Reacties: René K.