Wat is de beste manier om IPTV te kijken met Nvidia Shield TV?

wian

Forumlid
10 dec 2016
8
3
6
Met de Nvidia Shield TV kun je zowel via Kodi als via apps als PerfectTV IPTV kijken. Welke manier raden jullie aan?
 
Met kodi V17 werkt dit prima ,met de app weet ik niet ..geen ervaring mee.Maar wat belet je om ze alle twee te testen en je eventueel bevindingen met ons te delen?
 
Luiheid :)
Maar ik zal mijn ervaringen hier delen.
Ik ben begonnen met Kodi. Tot nut toe is Kodi geen geweldig succes. Met de standaard IPTV add-in werkt Rapid IPTV wel maar het beeld is niet vloeiend. Weet niet of dit komt doordat ik via wifi kijk of dat het aan Kodi ligt. Ik ga het nu proberen met SPMC, wat een speciale Kodi variant is voor de Shield.
 
  • Like
Reacties: Lex
Het is natuurlijk altijd beter bekabeld te kijken. Perfect TV heb ik wel eens geprobeerd, maar vond het echt niet fijn werken (wel n00b-friendly). Met de shield tv heb ik geen ervaring, maar hoop voor jou dat spmc dan een oplossing biedt.
 
Hier wel shield tv ervaring ;)

En kodi werkt super op de shield ook de simple cliënt voor iptv werkt als een trein en btw gewoon via WiFi:)
 
  • Like
Reacties: ireza
Moet zeggen dat ik best wel benieuwd ben naar die shield. Nog niet in actie gezien. Want de ene is echt lyrisch over dat ding, en de ander zegt dan weer van veel te veel geld voor wat je krijgt. Zou graag eens mijn eigen mening op doen, hehe. Eens even rondvragen in mijn omgeving of iemand iemand kent met zo'n ding...
 
Nou ik zou echt niks anders meer willen hoor ding is super snel kan elke build...skin erop knallen zonder dat ik snelheid verlies en iptv nooit problemen mee maar het is idd verschillend voor iedereen maar ik blijf lekker bij m'n shield :p
 
Plus je hebt het voordeel bij de shield dat je netflix en youtube en stuff ook in hogere resolutie dan 720p kan kijken geloof ik. Of ben ik daar verkeerd over geinformeerd?
 
Ligt aan je televisie;) als je een 4K tv hebt kan je via de shield gewoon youtube en Netflix en alles gewoon bekijken :) dus ja je bent goed geïnformeerd:p
Plus je hebt het voordeel bij de shield dat je netflix en youtube en stuff ook in hogere resolutie dan 720p kan kijken geloof ik. Of ben ik daar verkeerd over geinformeerd?
 
Dat is dan wel weer nice, aangezien ze op veel androidboxjes de resolutie cappen op 720p. Nu, voor mij heeft het vrij weinig nut, want gebruik geen netflix meer, en voor youtube heb ik de chromecast. Maar ga me toch eens een beetje meer verdiepen in die shield denk ik.
 
  • Like
Reacties: fransalmighty
Op mijn Shield heb spmc, kodi 17 rc2 en perfect player geïnstalleerd. Verder heb ik nog een mag emulator lopen.
Tv kijken via perfect player gaat perfect.
Strakke epg vod van Rapid Ect. De mag emulator geeft zelfs de mogelijkheid om tv tot 72uur terug te kijken.
Spmc draait de doki build omdat deze Kids vriendelijk is. Kodi 17 is mijn experiment veld waar ik zelf nu met silenthunter stoei en de 1e 4k films al mee stream.
Iptv in spmc is ruk. In kodi 17 veel beter maar op de hd 1080p kanalen of vertekend beeld of geluid niet synchroon.

Nu met spanning op de shield v2 wachten.
 
Ik las in een besloten Facebook groep dat die shield nogal overkill was,vier keer duurder als een gewone Android box,en niet nodig als je hem alleen maar voor kodi wilt inzetten ..
 
Ik las in een besloten Facebook groep dat die shield nogal overkill was,vier keer duurder als een gewone Android box,en niet nodig als je hem alleen maar voor kodi wilt inzetten ..

Tja zo kun je het zien... een auto met een 6 cilinder rijdt ook veel lekkerder terwijl die in het overbevolkte Nederland overkill is:lach:
 
  • Like
Reacties: Spinix
Op mijn Shield heb spmc, kodi 17 rc2 en perfect player geïnstalleerd. Verder heb ik nog een mag emulator lopen.
Tv kijken via perfect player gaat perfect.
Strakke epg vod van Rapid Ect. De mag emulator geeft zelfs de mogelijkheid om tv tot 72uur terug te kijken.
Spmc draait de doki build omdat deze Kids vriendelijk is. Kodi 17 is mijn experiment veld waar ik zelf nu met silenthunter stoei en de 1e 4k films al mee stream.
Iptv in spmc is ruk. In kodi 17 veel beter maar op de hd 1080p kanalen of vertekend beeld of geluid niet synchroon.

Nu met spanning op de shield v2 wachten.

Dat terug kijken via mag emulator, verloopt dat goed? En wat heb je nodig om 1080p kanalen te weergeven? Dacht dat daar niet zoveel mensen problemen mee hadden.
 
Dat terug kijken via mag emulator, verloopt dat goed? En wat heb je nodig om 1080p kanalen te weergeven? Dacht dat daar niet zoveel mensen problemen mee hadden.

Ja loopt perfect via mag emulator..
Voor 1080p heb je een stabiele internetlijn nodig. Ik adviseer altijd bekabeld. En een lijn van minimaal 35mb.
 
  • Like
Reacties: Blackbeard
Ja loopt perfect via mag emulator..
Voor 1080p heb je een stabiele internetlijn nodig. Ik adviseer altijd bekabeld. En een lijn van minimaal 35mb.

Heb weleens een winkel binnengelopen die kastjes verkopen en dan een sportwedstrijd laten uitzenden. Ondanks dat hij zegt dat het full hd is ziet het er totaal niet uit als full hd. Leek meer op SD dan Full HD. Nou ben ik aan het rondkijken en oriënteren maar heb nog geen stap durven maken omdat ik bang ben voor de kwaliteit.
 
Heb weleens een winkel binnengelopen die kastjes verkopen en dan een sportwedstrijd laten uitzenden. Ondanks dat hij zegt dat het full hd is ziet het er totaal niet uit als full hd. Leek meer op SD dan Full HD. Nou ben ik aan het rondkijken en oriënteren maar heb nog geen stap durven maken omdat ik bang ben voor de kwaliteit.
Ik kan je verzekeren dat FHD van rapidtv ook echt FHD is. Gisteren heb ik via silenthunter avatar in 4k gekeken. Dat is echt iets voor de shield. Dat krijg je met een hilly Billy boxje niet klaar..
 
Ik kan je verzekeren dat FHD van rapidtv ook echt FHD is. Gisteren heb ik via silenthunter avatar in 4k gekeken. Dat is echt iets voor de shield. Dat krijg je met een hilly Billy boxje niet klaar..
Oh dat is goed. Welke pakket heb je dan? Wil namelijk vaak Sky Sports op zijn full zien.

Is er trouwens een betere box dan de Shield?