Wat is IPTV?

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
Veel mensen hebben het vast al eens gehoord "IPTV" maar wat is dat nou precies? Vroeger deden mensen het via schotels dat je via funcards gratis TV kon kijken. Tegenwoordig is dat niet meer zo populair en gebruiken de meeste mensen IPTV.

IPTV streamt het tv signaal over het internet naar bijvoorbeeld je Kodi box met een speciale add-on.
Voor IPTV moet je meestal betalen, maar soms met geluk heb je ook gratis varianten waar je dus gratis RTL 4, HBO, Fox sport etc mee kunt kijken.
Voor IPTV Betaal je ongeveer 10 euro in de maand voor bijna alle Nederlandse zenders.

Het grote voordeel van IPTV is dat je het overal ter wereld kunt gebruiken met een beetje een stabiele internet verbinding.

Het nadeel van IPTV is dat je niet altijd de beste kwaliteit hebt en het soms nog wel eens stoort maar dit verschilt per IPTV aanbieder.

Meer informatie over IPTV: https://kodi-forum.nl/forums/iptv.39/
 
Laatst bewerkt:
Hey Arjan! Ik ben opzoek naar een goeie iptv aanbieder of een pvr client. Kun je me hierbij helpen misschien? Mogen gerust betaalde zijn!

Groetjes

Jacco
 
@Jacco RapidTV is inderdaad wel een van de betere en zeker betaalbare iptv aanbieders, anderen zoals moviestreamer enzo zijn niks anders dan resellers die gewoon wat op de prijs gooien en geen service hebben, zie ook het review deel van het forum.
 
Waarmee moet je eigenlijk de kwaliteit van iptv mee vergelijken? En zijn er ook minimale eisen die je moet stellen aan een internetverbinding?
 
Het is gewoon HD, niet alle zenders, maar het is gewoon de kwaliteit die je gewend bent bij 'normale' t.v. in mijn ervaring. Daarnaast gaat veel t.v. al via internet überhaupt i.p.v. de ouderwetse koperkabels en coax zoals vroeger. Kwa snelheid heb toch minimaal wel 10mbps ofzo nodig, toen vorige maand er hier en daar in Nederland storing was zat ik een dag met maar 8mbps en toen begon iptv wel te haperen en werd het blokkerig. Belangrijker is of je op meer apparaten tegelijk wil kijken, stel dat je in een gezin met kinderen op drie of vier t.v. en tablets tegelijk zit te kijken is sneller dan 30 mbps zeker nodig en je router moet dat aankunnen etc.

Maar goed over het algemeen hoef je je niet druk te maken over snelheid tenzij je nog met een stoffig 14k4 inbel modem zit :lol:
 
  • Like
Reacties: rens meijer
Wij zijn Nederbelgen en ontvangen de Nederlandse zenders zoals en RTL 4 en SBS op het moment via de schotel. Kunnen wij in België de Nederlandse zenders via IPTV ontvangen of zijn deze geblokt omdat we een Belgisch IP adres hebben? Inden ze geblokt zijn kunnen we dit dan oplossen via een VPN verbinding of is dat geen optie?

Groetjes Diana
 
  • Like
Reacties: Doornvj
Nee,ook in België zijn wij luid en duidelijk te ontvangen
 
  • Like
Reacties: DianaQQ
Bedankt voor je antwoord. Ik ga het eens testen en zodra ons huidige abonnement is afgelopen over stappen.
 
Toch nog een kanttekening, volgens mij zijn ze wel geblokkeerd als als je een app als uitzendinggemist zou gebruiken
 
Uitzending gemist vind ik niet zo belangrijk. Het gaat mij vooral om de commerciële zenders zoals SBS 6. Uitzending gemist kan ik nu ook niet kijken via de schotel. Op zich werkt met de schotel alles naar behoren behalve als het slecht weer is. En het is een nadeel dat je maar op 1 tv tegelijk kunt kijken. Eerst even het internet abonnement verhogen naar 200 Mbps en dan ga ik het testen.
 
De Nederlandse zenders kun je met een IPTV abonnement overal ter wereld ontvangen, zolang je maar een Internetaansluiting hebt.
 
  • Like
Reacties: DianaQQ
Oké. Bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen als ik de box goed ingesteld heb en het internetabonnement verhoogd is.
 
Open even een nieuw topic over je box, dan kunnen we je misschien helpen!
 
Is nog niet nodig, op het moment werkt hij goed, maar ik ga een herinstallatie doen. Is gisteren aan de hand van dit forum op mijn GSM al gelukt dus ik denk dat het op de box ook wel gaat lukken. Als ik vragen heb maak ik zeker een nieuw topic aan.
 
  • Like
Reacties: HereIsTom
Misschien zoek ik niet goed genoeg, maar is een abbo op IPTV voldoende voor het gezin?
Mijn dochter en vriendin kijken momenteel via Netflix maar heb ook voor iedereen Kodi kastjes ? Vroeger had je bv mix tv maar dat lig er weer uit nu

hartelijk dank voor de hulp
 
Nee dat is niet genoeg iptv abonnement is voor 1 ip adres dus niet voor meerdere kastjes:duh:
 
Een iptv abonnement kan je inderdaad niet tegelijk op meerdere apparaten gebruiken. Anders blokkeren ze je .
Je kan wel overal waar je internet hebt het abonnement gebruiken, als je maar zorgt dat het op andere plekken uit staat ;)