Add-on Webbie Player een XS4ALL, KPN en Telfort Web TV Kodi add-on.

Dumbie

Actief
25 jan 2019
27
40
6
Naam
Webbie Player
ID
plugin.video.xs4allwebbieplayer
Versie
v1.0.0.0
Repository
https://kodi.arnoldvink.com
Categorie
Video add-on
You must be registered for see images attach


Webbie Player is een XS4ALL, KPN en Telfort Web TV Kodi add-on, waarmee u online TV kunt kijken als u televisie klant bent bij de internet provider XS4ALL, KPN of Telfort.

Dit is geen officiële add-on gemaakt door XS4ALL, KPN of Telfort maar ontwikkeld door Arnold Vink, gebruik deze add-on op eigen risico.

Webbie Player heeft de volgende benodigdheden nodig: Kodi 18 of nieuwer, InputStream Adaptive add-on en je abonnements inlog gegevens.

U kunt de add-on installeren via mijn repository:
 
Laatst bewerkt:
Ziet er top uit deze addon, zou deze ook kunnen werken voor T- mobile thuis gebruikers?
 
De add-on is op maat gemaakt voor het WebTV systeem dat KPN, XS4ALL en Telfort samen gebruikt, helaas heeft T-Mobile zo te zien een heel ander syteem waardoor ik de add-on ook niet zomaar even geschikt kan maken.
 
  • Like
Reacties: Double-G
Ik heb deze add-on voor een lange tijd gebruikt, alleen werd mijn internetverbinding een maand geleden geblokkeerd door XS4ALL. Nu wil ik deze add-on weer installeren, alleen mijn vraag is nu dus: Zal mijn internetverbinding weer geblokkeerd worden door XS4ALL?

P.S: Hele gemakkelijke en overzichtelijke add-on!
 
Is bij een ander forumlid ook al gebeurd inprincipe kwalijke zaak.

Post automatically merged:

Nu rijst mij de vraag ik ben met mijn xiaomi mi box op de camping geblockt en gebruik eigenlijk alleen webbie player heel af en toe een serie met addon daar is het internet via ziggo.
Zou dat wellicht ook het geval kunnen zijn dat er een klacht is neer gelegd al zou het ook zomaar kunnen zijn dat ik op mac geblockt ben ivm dataverkeer al valt dat reuze mee.(als het daarmee van doen heeft krijg ik het er wel af ze zijn niet zo moeilijk op de camping)

Overigens heb ik het momenteel opgelost door het internet verkeer via mijn te laten lopen mocht dit ook stoppen ga ik even bij de receptie informeren.
 
Laatst bewerkt:
@mrmiyagi als ik even zo vrij mag zijn, bent U ook klant bij XS4ALL?
Want dan vraag ik me af wat dan het verschil is tussen XS4ALL en KPN/Telfort M.B.T ITV online en de Webbie Player, aangezien al deze meldingen over geblokkeerde internet verbindingen lijken plaats te vinden bij XS4ALL klanten.
Zit namelijk zelf bij KPN, en heb tot op heden (gelukkig) geen blokkade opgelegd gekregen, maar wil deze natuurlijk ook het liefst vermijden indien dit niet alleen bij XS4ALL gebeurt.
 
Nee ik ben geen XS4all klant maar KPN net als jouw @ds22en maak dus alleen onderweg gebruik van de Webbie player thuis niet.
XS4all is natuurlijk wel een aparte provider maar gewoon KPN netwerk dus vreemd idd.

Maar misschien heeft @Rowdy al contact opgenomen zoals @LeX opmerkte ;)
 
Nog één laatste vraag dan voor iedereen die geblokkeerd is geweest.
Maakte jullie gebruik van WiFi, of van een LAN verbinding?
 
Nog één laatste vraag dan voor iedereen die geblokkeerd is geweest.
Maakte jullie gebruik van WiFi, of van een LAN verbinding?
Zou dat verschil maken denkje ? Ik zelf via wifi op de camping.(maar ik weet niet zeker waardoor mijn device geblockt is)
 
Niet dat ik weet hoe de Webbie Player precies werkt, maar misschien dat het via WiFi meer pogingen moet doen om een verbinding te maken en/of in stand te houden, waardoor het zou kunnen worden aangemerkt als een DDoS aanval op het iTV platform.
I.I.G. zal ik voorlopig maar weer gebruik moeten maken van de gesideloadde iTV app, hoe onhandig het jammer genoeg ook is om te navigeren op een Nvidia Shield, totdat er meer duidelijkheid is.
 
Ja die gedachte speelt ook door mijn hoofd daarom dacht zal eens vragen wat jij ervan denkt,al zou dat wel vreemd zijn bij de meeste van ons zal de wifi binnenshuis toch wel stabiel zijn.
@Dumbie heeft er in het oude topic wel een stukje over geschreven.
Maar misschien heeft hij nog wat ontdekt om toelichting te kunnen geven.
 
Ik heb zelf mijn tv ontvanger helemaal vervangen met de Kodi add-on en kijk ongeveer 1 a 2 uur per dag via mijn PC of Raspberry (bekabeld) via XS4ALL, zelf heb ik ook geen Android of Apple apparaat dus is er voor mij op de WebTV site na geen alternatief.

In het begin van de add-on ontwikkeling werd er veel vaker verbinding gemaakt naar de server van KPN dan nu, simpele dingen zoals de televisie zenderlijst wordt nu maar 1x per dag ververst en zo wordt programma informatie opgeslagen tot het programma afgelopen is zodat dit ook niet elke keer opnieuw gedownload moet worden van de server om zo min mogelijk verbindingen te maken met de server.

Als eenmaal de tv zenderlijst en tv gids geladen is (1x per dag dus) worden er niet al te veel verbindingen meer gemaakt met de server van KPN op de live stream zelf en programma informatie dat nog niet eerder is geladen en nog een aantal kleine dingen als opnames na, ik heb geen beïnvloed op hoe Kodi de stream afspeelt want ik geef gewoon het afspeel linkje door aan Kodi meer niet, je kan denk ik nog wel de beeld kwaliteit limiteren op bijvoorbeeld 480p via de InputStream Adaptive instellingen maar veel meer opties dan dat heb je niet, ik kan eventueel nog een instelling in de Webbie Player add-on maken zodat je daar de beeld kwaliteit kan limiteren. ik heb zojuist een add-on update geupload waar je gemakkelijk de maximale stream resolutie kan instellen.

Als je via Wi-Fi kijkt kan de stream natuurlijk meer bufferen (proberen bij te blijven met de live stream) dan via een bekabelde verbinding maar dit is denk ik dan ook het geval via de officiële app en dat zal dus denk ik daarom ook niet de reden zijn dat je geblokkeert wordt.

Als je op een camping zit en je hebt niet je eigen router/internet verbinding en je gebruikt veel data kunnen zij er misschien voor gekozen hebben om je tijdelijk te blokkeren zodat het hele Wi-Fi netwerk van de camping niet leeg getrokken wordt zodat de normale man nog wel gewoon kan internetten zonder een minuut te moeten wachten tot een webpagina geladen is, als je bijvoorbeeld gaat zitten downloaden via een torrent zullen ze dat ook niet echt waarderen en je misschien tijdelijk blokkeren? :D
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: ds22
Mijn blokkade is van me device af dus dat is weer opgelost.
Nu ervaar ik echter dat bijvoorbeeld retrospect goed afspeeld zonder buffering.
Maar webbie player heeft dat wel terwijl die ook altijd goed werkte.
@Dumbie zou jij daar een verklaring voor hebben.
Heb het altijd via wifi gebruikt zonder probs.
De kpn itv app op me telefoon speelt zonder problemen mja daarmee kun je niet terugspoelen en op een Android box is het bagger de originele app vandaar jouw addon ideaal is.?
Misschien wat spelen met de resolutie ivm bandbreedte ofzo.....
 
Laatst bewerkt:
@Dumbie zou jij daar een verklaring voor hebben.
Ik heb weinig verandert aan de add-on de afgelopen weken, alleen dat je nu zelf de maximale resolutie kan instellen dat standaard op 1080p staat maar dit was voor de update ook al het geval.

Volgens mij is de meeste content van uitzending gemist etc. 720p dus misschien kan je proberen de Webbie Player stream kwaliteit op 720p te zetten? (Webbie Instellingen > Stream > Maximale video stream resolutie > 720p) bij mij thuis is de Wi-Fi ook niet van fantastische kwaliteit dus als ik bijvoorbeeld op mijn tablet kijk moet ik ook wel naar 720p gaan.

Bepaalde zenders zoals Viceland spelen bij mij niet goed af, soms word er uit het niks een aantal seconden terug gespoeld maar hier kan ik niks aandoen omdat dit een Kodi probleempje is die de stream niet helemaal goed herkent.
 
ik kan niet ander zeggen dan zeer mooi
ik heb wel een vraag: wat zijn de keys maw weke toets doet wat
 
Ik zie dat, als je de radio opzet, dat er dan een visualisatie wordt afgespeeld, maar dat er geen enkele manier is om alleen die visualisatie in beeld te hebben.
Het zou fijn zijn als dat wel kon I.V.M. scherm burn-in/ghosting.
 
Gaan we eens testen ziet er veel belovend uit !

Gat iets mis, ik kan inloggen en alles is zichtbaar maar zodra ik een zender aanklik krijg ik een error "zender niet beschikbaar"

EDIT: radio werkt wel gewoon
 

Bijlagen

  • webbie player.png
    webbie player.png
    358,6 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
ik heb wel een vraag: wat zijn de keys maw weke toets doet wat
Ik heb een aantal basis toetsen toegevoegd aan de Help pagina in de add-on, de toetsen zijn net iets anders voor iedereen bijvoorbeeld toetsenbord gebruikers gebruiken andere toetsen als afstandbediening of game controller gebruikers.

Ik zie dat, als je de radio opzet, dat er dan een visualisatie wordt afgespeeld, maar dat er geen enkele manier is om alleen die visualisatie in beeld te hebben.
Ik zal een knop op de radio pagina proberen te toevoegen zodat je rechtstreeks naar de visualisatie kan ipv eerst even moet wachten tot het automatisch komt.

Gat iets mis, ik kan inloggen en alles is zichtbaar maar zodra ik een zender aanklik krijg ik een error "zender niet beschikbaar"

Bij mij via XS4ALL kan ik nog wel gewoon tv kijken daarom is voor mij lastig om het probleem optelossen omdat ik niet weet wat er precies mis gaat.

Misschien kan een andere KPN gebruiker even laten weten als ie nog wel gewoon tv kan kijken?

Het radio gedeelte gaat niet via KPN daarom werkt dit wel gewoon.