Wel Dolby Digital Plus geluid bij MiniM8S pro en niet bij Nvidia Shield.

floppie

Senior
7 okt 2016
326
172
216
Hopelijk heeft iemand hier voor mijn een goed antwoord.

Mijn oude mediaplayer MiniM8S pro wilde ik gaan gebruiken op slaapkamer.
Dus alles installeren en testen op de tv in de kamer.
Nu blijkt dat ik met de MiniM8S Pro wel een 4K film met dolby digital plus geluid gewoon kan afspelen op mijn tv beneden en dat vond ik eigenlijk een beetje vreemd.
Beneden draait bij mij een Nvidia Shield en het vreemde van de shield is dat ik geen films met dolby digital plus kan afspelen.
Om het geluid te horen van de film toch te horen moet in bij de geluidsinstelling de optie "doorvoer toegestaan uitschakelen(dus blauw word grijs)
Nu is mij één ding niet duidelijk,hoe is het mogelijk dat de bij aliexpress gekochte mediaplayer MiniM8S pro wel Dolby digital plus afspeelt en de veel duurdere Nvidia Shield dat niet doet.
Hier baal ik toch wel van.
Ik heb alles afgespeeld met de zelfde hdmi kabel en via de zelfde hdmi aansluiting en de instelling in kodi zijn exact hetzelfde.
 
Waarom sluit je de Shield niet aan op je versterker?
Ik blijf toch van mening dat je ff je instellingen moet resetten, anders zou ik het ook niet meer weten. het is dat je zo'n pokke eind weg woont anders had ik wel even bij je willen komen kijken.
 
Op de televisie met een HDMI kabel.
Heb diverse HDMI kabels uitgeprobeerd en geen verschil
Maar op een tv zit ook geen 5.1. maar 2.0. .Dus als je het geluid op 5.1. zet via je tv hoor je niks of het is gewoon stereo,omdat een tv gewoon weg een 2.0. speakers heeft dan wel 2.0 surround sound .Wil je 5.1. dan heb je ook 5 speakers +1 nodig .En dat heeft de tv niet.Maar wel via een versterker met 5.1 . " 5.1 means Netflix supports surround sound, and this means that if you have 5 devices in your room to support your audio, Netflix will make sure it sounds like your surrounded by the sound. By that, the name surround sound. If you're curious, 2.1 means you only have 2 devices to support your audio."
 
Laatst bewerkt:
Waarom sluit je de Shield niet aan op je versterker?
Ik blijf toch van mening dat je ff je instellingen moet resetten, anders zou ik het ook niet meer weten. het is dat je zo'n pokke eind weg woont anders had ik wel even bij je willen komen kijken.
Ik heb nog wel een versterker Yamaha RX-V520RDS maar die gebruik ik niet meer omdat ik dan alleen de optische kabel kan gebruiken en die geeft alleen dts en Dolby door(vrouw baalde van al die grote boxen na opnieuw indelen kamer met nieuwe meubels)
Daarom nu een tv gekocht die Dolby digital,Dolby digital Plus en dts ondersteund.
Post automatically merged:

Maar op een tv zit ook geen 5.1. maar 2.0. .Dus als je het geluid op 5.1. zet via je tv hoor je niks of het is gewoon stereo,omdat een tv gewoon weg een 2.0. speakers heeft dan wel 2.0 surround sound .Wil je 5.1. dan heb je ook 5 speakers +1 nodig .En dat heeft de tv niet.Maar wel via een versterker met 5.1 . " 5.1 means Netflix supports surround sound, and this means that if you have 5 devices in your room to support your audio, Netflix will make sure it sounds like your surrounded by the sound. By that, the name surround sound. If you're curious, 2.1 means you only have 2 devices to support your audio."
Wat jij vermeld is inderdaad waar maar ik vind het heel vreemd , dan hanteert Nvidia enkele strikte regels want met mijn andere goedkope mediaplayer kan ik wel via kodi een Dolby digital Plus video afspelen op de tv en met de Nvidia shield absoluut niet.
Ik zal mijn oude versterker even van zolder plukken en dan via de optische kabel kijken wat er dan komt.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil hier even een kort berichtje plaatsen.
Ik ben er met de Nvidia shield absoluut nog niet uit en wil iedereen bedanken die op mijn vragen heeft geantwoord.
Was afgelopen week niet in staat op te reageren omdat ik het niet verder kon uittesten.
Dat word pas weer volgende week en ga er dan weer met volle snelheid in.
Iedereen nogmaals bedankt voor de steun en de tips.