Wel Dolby Digital Plus geluid bij MiniM8S pro en niet bij Nvidia Shield.

floppie

Senior
7 okt 2016
325
172
216
Hopelijk heeft iemand hier voor mijn een goed antwoord.

Mijn oude mediaplayer MiniM8S pro wilde ik gaan gebruiken op slaapkamer.
Dus alles installeren en testen op de tv in de kamer.
Nu blijkt dat ik met de MiniM8S Pro wel een 4K film met dolby digital plus geluid gewoon kan afspelen op mijn tv beneden en dat vond ik eigenlijk een beetje vreemd.
Beneden draait bij mij een Nvidia Shield en het vreemde van de shield is dat ik geen films met dolby digital plus kan afspelen.
Om het geluid te horen van de film toch te horen moet in bij de geluidsinstelling de optie "doorvoer toegestaan uitschakelen(dus blauw word grijs)
Nu is mij één ding niet duidelijk,hoe is het mogelijk dat de bij aliexpress gekochte mediaplayer MiniM8S pro wel Dolby digital plus afspeelt en de veel duurdere Nvidia Shield dat niet doet.
Hier baal ik toch wel van.
Ik heb alles afgespeeld met de zelfde hdmi kabel en via de zelfde hdmi aansluiting en de instelling in kodi zijn exact hetzelfde.
 
De shield hoort wel dd+ te ondersteunen, je zal wat aan de instellingen van je shield moeten prutsen, misschien help dit
 
Inderdaad Dominique DB het gaat mij er om hoe kan ik mijn probleem zo omschrijven in het engels dat men het snapt bij de nvidia website.
Verder MRmister heeft het over dd en dts maar dat werkt bij mij ook perfect op de shield,het gaat om dd+.
waarom werkt het perfect op de MiniM8S pro en niet op de shiels , dat is waar ik van baal.
Nu staat de shield eigenlijk wat werkeloos in de kast omdat ik de MiniM8S pro dan prefereer dit ivm met dd+ dit wel als er een film is met alleen dd+.
 
Inderdaad Dominique DB het gaat mij er om hoe kan ik mijn probleem zo omschrijven in het engels dat men het snapt bij de nvidia website.
Verder MRmister heeft het over dd en dts maar dat werkt bij mij ook perfect op de shield,het gaat om dd+.
waarom werkt het perfect op de MiniM8S pro en niet op de shiels , dat is waar ik van baal.
Nu staat de shield eigenlijk wat werkeloos in de kast omdat ik de MiniM8S pro dan prefereer dit ivm met dd+ dit wel als er een film is met alleen dd+.
Als ik de disney app afspeel dan gaat het geluid gewoon op dd+, dus conclusie ja, het werkt op shield tv .Loop alle settings in de shield tv nog eens na .
 
@floppie op de NVIDIA site schrijft men:

ok ...i solved oi . It was the Sync Playback to Display , you cant have it ON with audio passthrough.

Vrij vertaald:
Oké opgelost. Het was sync playback to display (synchroniseer afspelen naar scherm?), je mag dit niet aan hebben staan met audio passtrough (audio doorvoer?).

De exacte Nederlandse termen die de shield in het menu gebruikt ken ik niet, ik heb namelijk geen shield. Maar probeer dit eens te zoeken in je shield instellingen
 
@floppie op de NVIDIA site schrijft men:

ok ...i solved oi . It was the Sync Playback to Display , you cant have it ON with audio passthrough.

Vrij vertaald:
Oké opgelost. Het was sync playback to display (synchroniseer afspelen naar scherm?), je mag dit niet aan hebben staan met audio passtrough (audio doorvoer?).

De exacte Nederlandse termen die de shield in het menu gebruikt ken ik niet, ik heb namelijk geen shield. Maar probeer dit eens te zoeken in je shield instellingen
Bedankt voor het uitzoeken , echt toppie
Post automatically merged:

Ik heb netflix op mijn tv en op de nvidia shield.
Bij de film The Order heb ik op de Sony KD-55AG9 als geluid Vision-Atmos , bij de Nvidia Shield heb ik als geluid 5.1
Bij The Dark op de TV Atmos als geluid , en bij de Nvidia Shiels 5.1 als geluid
Bij de film Eurovision is geluid bij de TV Vision 5.1 en bij de Nvidia Shield is dat 5.1
Conclusie is dat het geluid via de Nvidia Shield alleen maar 5.1 is , niets meer en niets minder.
Wat Dominique DB voor mij heeft uitgezocht ga ik straks ook meteen mee aan de gang,daarvoor dank.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Dominique DB
Heb eerst telefonisch contact genomen met Coolbleu waar ik de Nvidia Shield heb gekocht.
Die konden mij telefonisch niet verder helpen,ik moest maar naar een winkel.
Dus vandaag meteen op naar coolbleu in Groningen,ben er geholpen maar geen steek wijzer geworden.
De persoon die mij hielp ging naar de technische dienst met alleen de nvidia shield,geen voeding of afstandsbediening.
Het komt er volgens hun op neer dat de nvidia shield wel doby digital plus doorgeeft maar alleen aan apparatuur wat dit signaal aan kan en dus geen TV.
Maar mijn Sony TV KD-55AG9 kan wel degelijk dolby digital plus aan.
Volgens hun is mijn televisie daar niet geschikt voor en blijft het gewoon 5.1
Ik zelf heb het idee dat de technische dienst niet eens de shield heeft uitgeprobeerd.
Geen idee wat ik hier mee moet,heb het idee dat coolblue zich er probeert uit te lullen maar zeker weet ik het niet.
Ga eens verder informatie inwinnen of dat een beperking is van de nvidia shield om bv geen DD+ door te geven aan een tv maar wel aan een versterker/reciever.
 
Ik ben even voor je aan het zoeken gegaan
Dit bestand is met DD+, op de foto's zijn de instellingen van de Shield en wat de Denon ontvangt.
Ik vermoed dat het toch een instelling bij je Shield is.
 

Bijlagen

  • IMG_0449_1.jpg
    IMG_0449_1.jpg
    32,7 KB · Weergaven: 16
  • IMG_0450_1.jpg
    IMG_0450_1.jpg
    37 KB · Weergaven: 17
Ik heb gewoon dd , dd+ en dts op de shield , als ik een usb stick met films op kodi of de mx player pro afspeel . Denk toch dat er iets met instelling in de shield . Of probeer eens een andere hdmi kabel .
 
Hallo Paul Shield en MRmister.
Ik heb ook foto,s gemaakt zoals het op dit moment is bij mijn nvidia shield
De foto,s 1 ,2 en 3 geven weer zoals het voor mij het beste geluid weergeeft en dat de instelling op automatisch
De foto,s 4b tm 7b geven weer als ik de nvidia shield op handmatig zet en de door mij verwachte geluidsweergave moet kunnen zijn.
Dan zullen jullie ook zien dat het geluid geen 5.1 is maar volgens mij gewoon stereo,er word namelijk totaal niet weergegeven van dolby,dts enz.
Vertel mij maar eens hoe dit kan en wat te doen.
Wat ik al heb geschreven over bezoek coolblue in groningen ben ik het niet mee eens.
Maar wat te doen nu ?????????
 

Bijlagen

  • 4b.jpg
    4b.jpg
    285,8 KB · Weergaven: 18
  • 3.jpg
    3.jpg
    320,9 KB · Weergaven: 17
  • 2.jpg
    2.jpg
    201,5 KB · Weergaven: 18
  • 1.jpg
    1.jpg
    298 KB · Weergaven: 18
  • 5b.jpg
    5b.jpg
    280,7 KB · Weergaven: 17
  • 6b.jpg
    6b.jpg
    350,7 KB · Weergaven: 15
  • 7b.jpg
    7b.jpg
    791,7 KB · Weergaven: 13
De foto,s die ik geplaatst heb zijn van Netflix dus met instellingen van kodi bereik ik hier niets mee.
Ik vind dit allemaal zo apart dat als ik bij de geluidsinstellingen van Nvidia enkele aangeeft welke geluidsstromen ik gebruik van wil maken de Nvidia enkele naar de gewone stereo geluid gaat.
Het jammere ervan is dat ik niemand in mijn omgeving weet die ook een shield heeft.
Dan hadden we kunnen vergelijken en mocht mijn shield dan een gebrek tonen kan hij retour.

Ben met instellingen in kodi bezig geweest zoals jullie aantonen met de foto,s.
Geen enkel verschil met afspelen film in kodi.
De film Underground 4K word afgespeeld met Dolby digital Plus en er komt helemaal niets aan geluid uit de tv.
Schakel ik in geluidsinstellingen "doorvoer toegestaan van blauw naar grijs heb ik geluid.
Kortom ik begin aardig te halen van de Nvidia shield.
Kodi gebruik ik heel weinig en kijk meer naar Netflix en daar baal ik behoorlijk van dat ik niet het geluid te horen krijg wat ik behoor te horen.
 
Laatst bewerkt: