Welk Android-boxje?

roymarja

Gevorderd
25 apr 2017
92
44
6
72
Goedenavond,

Sinds kort gebruik ik de betaalde versie van de NPO-Start-App.
Geweldige beeldkwaliteit (1080p) en verlost van die ellendige reclames

Mijn H96 presteert helaas slecht. De streams doen me eerder aan het Charlie Chaplin-tijdperk denken.

Intussen (opnieuw) diverse Chinese boxjes -MXQ & Co- uitgetest: hetzelfde laken een pak helaas.
Een aangeschafte Chromecast Ultra levert daarentegen puike én soepele beelden maar het gebruik ontaardt in een beetje gedoe.
Bovendien is de NPO-App nog steeds niet vrij van bugs waardoor het door- en terugspoelen middels de telefoon en/of tablet geregeld niet werkt.

Na deze ellenlange inleiding een korte vraag:
Welk boxje zouden jullie me, zeker voor de NPO-App, kunnen aanraden?
Zou de Minix Neo (Conrad) iets kunnen zijn of is dat meer van hetzelfde?

Ben dankbaar voor bruikbare tips!
roy
 
Check het forum eens op de xiaomi box of de shield, zelf heb ik een beelink g1 ultimate. Sorry, ik weet niet of je genoemde box iets is.
 
De titel van je topic heeft het over Android dus maar even verplaatst.
Je tv heeft niet die mogelijkheid voor die app want het is toch wel bijzonder dat je daar in 2018 een box voor moet aanschaffen :unsure:
 
Hallo Lex en anderen,

Bedankt voor het verplaatsen van mijn draadje en jullie reacties.
Hoe vreemd dit ook moge klinken maar onze Philips uit 2009, nog een echte uit Hongarije en de eerste met een netwerkaansluiting, levert altijd een steeds een strak HD-plaatje.
Jammer genoeg zijn de smartfuncties in de loop der tijd uitgehold (net als bij vele andere fabrikanten trouwens..)
Vandaar mijn zoektocht naar een geschikte mediaspeler dus.
Het niet meer lineair tv kijken bevalt ons meer en meer; de noodzaak om vele programma's op te nemen is daarmee komen te vervallen

roy
 
  • Like
Reacties: Spinix en Lex
Nou Roy het klinkt mij niet vreemd in de oren dat bij een tv van bijna 10 jaar oud de smart functie inmiddels achterhaald is .. want dat is tegenwoordig bij de meeste tv's al naar ruim 2 jaar :(
 
  • Like
Reacties: Spinix en E.Lage
Zojuist mijn bestelde Shield TV opgehaald en aangesloten.
Eerste teleurstelling: zeer krap aanbod van Apk's in de Google Playstore
Via een USB stick handmatig de NPO Start APK geïnstalleerd maar die stopt bij openen steeds.
Jammer, gaat retour. Leve diegene die de zichttermijn heeft uitgevonden

Heeeft iemand misschien nog suggesties?
roy

n.b.: de beeldkwaliteit van andere App's zoals ARD Mediathek en ZDF Mediathek bleef achter bij die via de Chromecast Ultra.
Eerlijk gezegd begrijp ik al die lovende verhalen over de Shield niet zo.....
 
Zojuist mijn bestelde Shield TV opgehaald en aangesloten.
Eerste teleurstelling: zeer krap aanbod van Apk's in de Google Playstore
Via een USB stick handmatig de NPO Start APK geïnstalleerd maar die stopt bij openen steeds.
Jammer, gaat retour. Leve diegene die de zichttermijn heeft uitgevonden

Heeeft iemand misschien nog suggesties?
roy

n.b.: de beeldkwaliteit van andere App's zoals ARD Mediathek en ZDF Mediathek bleef achter bij die via de Chromecast Ultra.
Eerlijk gezegd begrijp ik al die lovende verhalen over de Shield niet zo.....

Dat was voor mij ook het enige nadeel aan de Shield. Wou toen met een APK RTLXL installeren, maar werkte niet. Andere APK's werken er wel perfect op. Misschien de Mi box iets voor jou? Ook wat goedkoper.
 
Hallo heren,

Bedankt voor jullie reacties!
De ingebouwde Chromecast-ondersteuning heb ik zojuist vergeleken met de "echte"; de beeldkwaliteit was m.i. hetzelfde.
Maarre..ik wil juist van het Chromecast gedoe af te meer daar de NPO Start-App nog steeds fouten bevat en de de afstandsbediening (telefoon of tablet) in feite nutteloos maakt.

De Xiaomi Mi (veel over gehoord/gelezen) heeft geen netwerkaansluiting, tóch?
 
Via een USB stick handmatig de NPO Start APK geïnstalleerd maar die stopt bij openen steeds.
Werkt dat op andere Android boxen wel dan?


De Xiaomi Mi (veel over gehoord/gelezen) heeft geen netwerkaansluiting, tóch?
Nope, maar dat is mogelijk via een USB kabel;

Ook de Xiaomi Mi Box draait op Android TV en zal de NPO app waarschijnlijk ook niet op werken.. Die lui bij NPO moeten eens een Android TV app maken. Gelukkig werkt het streamen via Chromecast echt prima en gebruik ik de NPO app heeeeeuuuul weinig (Alleen voor de luizenmoeder :lol:)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Ik kan slechts oordelen over mijn eigen H96 en de (inmiddels geretourneerde) MXQ 4K.......
Handmatig installeren was bij beide niet nodig want beschikbaar in de Playstore en de App functioneerde wel degelijk zij het niet vloeiend
 
Mijn beelink g1 ultimate heeft een normale Android. Helaas had ik Android tv erop gezeten en dat is mij zeer slecht bevallen. In de playstore geen nordvpn, werkende Netflix, npo. Ook vind ik Android tv niet veeel beter dan Android. Netflix kon ik wel via een losse apk erop zetten maar knalt er vaak uit. Verder lukt het niet om snelkoppelingen te maken en er zijn nog wat dingen. Heg is persoonlijke ervaring en natuurlijk kan het mijn beleving zijn. (y)

Ik zet tzt de gewone Android er weer op.
 
Oei, de spoeling wordt nu wel heel dunnetjes...

---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----

Zou deze wat kunnen zijn: Minix Neo U9
 
Laatst bewerkt:
Oei, de spoeling wordt nu wel heel dunnetjes...

---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----

Zou deze wat kunnen zijn: Minix Neo U9
Snel gekeken kan, ik vind hem nog wat aan de prijs en de specs, tja...... Ik kijk nog even wat.

Sorry ik kan de topic met daarin de de top 10 Android boxen niet vinden...... Anderen?