Welke Kodi add on voor retro games ?

macoreda

Forumlid
10 nov 2016
20
16
6
59
Hoi allemaal ,
laatste tijd ben ik druk bezig met Kodi 17
heb deze als os op een Asrock Core 100HT-BD (i3 met 4gb) geïnstalleerd en werkt perfect en snel
omdat deze toch vrij snel is , wil ik ook retrogames erop zetten ,
nu kwam ik Wolfpack en Retroreverse tegen ,,
zien er beide veel belovend uit , wat is jullie ervaring of welke gebruiken jullie ?
 
  • Like
Reacties: Madness72
Ik draai emulatoren op Windows: snes9x, Dolphin (Wii en GameCube) , CEMU (wii u), psx2 en psx3 en aantal eigen emulatoren en shaders. Dit resulteert in echt 4k wii games spelen, zeker met een mayflower dolphin bar met Wii controllers. Ik gebruik als frontend launchbox en in Kodi bigbox.

Leuke combi, kan alle console en handhelds spelen, en op native 4k resolutie, en met eigen shaders wordt het nog mooier.

Wii games en Wii u games op 4k is ongehoord leuk, en zoveel mooier en sneller dan op de originele Wii.. wel even goed spelen met settings.
 
  • Like
Reacties: Madness72
Goede morgen,
Oke super, dit trekt mijn interesse nog meer. Dus voor windows is Emulators fijn.
Dat ga ik me vandaag meteen eens bekijken, zit toch te denken om een zelfbouw te maken met eventueel een dual boot erop
Maar ja over windows mogen we hier niet over praten op het kodi-forum heheheh
Mijn ervaring is dat retropi leuk werkt, alleen merk je dat je al snel te kort komt. (maar voor een gezin met kleine kinderen enorm leuk en handig voor een paar centen)
Ik ben dus ook op zoek naar iets wat idd op kodi en of Android goed draait, Ik ben nu de retroverse van universe aan het uitproberen.
Uiteindelijk geinstalleerd ziet het er mooi uit, maar ik ben niet zo voor die complete buils die tjok vol zitten met door hun uitgekozen add-ons.
Wel hebben ze handige tools om bijvoorbeeld al je cache in alle add-ons ineens te legen.
Ik ben nu via Kodi 17.5 bezig, maar ben bang dat ik een 17.4 en of 17.3 als basis nodig heb om het geheel mooi draaiend te kunnen krijgen.
Ook omdat je dan meer builds ter beschikking hebt en voor 17.5 hebben ze er nog niet zoveel 1 nog maar, maar daar komt het kopje "games" niet voor op je hoofdbalk.
3 andere buils geprobeerd via die 17.5 maar deze lopen uiteindelijk vast, dus vandaar ik dacht een andere kodi basis...
Ook vraag ik me af of dit idd wel gaat werken op zo een Android box, dit vraagt toch best wel veel geheugen en opslag, de meeste boxen zijn daarin beperkt.
Vandaag eens verder klooien
 
  • Like
Reacties: Reidinga
voor windows idd wat emulators gevonden en geprobeerd , draait leuk
maar zit toch te kijken om het op kodi ook voor elkaar te krijgen
heb dus de Asrock Core 100HT-BD welke mooi klein is en goed in het tv meubel past ,,
het is jammer dat Retropie niet onder kodi kan draaien ,,
heb retropie op een oude raspberry staan en werkt op zich goed alleen de zwaardere games voor n64 en c64 lopen niet lekker , maar ligt aan de raspberry ,,
ik kan een v3 aanschaffen maar wil toch alles op de Asrock proberen te laten gaan , bespaart ruimte en alles op 1 zou super zijn :)

@madness , heb jij nog iets gevonden ?
zit dus exact met hetzelfde haha ,,
heb wel gehoord dat in kodi v18 wellicht ook retropie zou komen , als dit zo zou zijn is natuurlijk super ,,
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Dat is netjes maar voor 30 euro kan je een raspi aanschaffen met retropie.. en zelf de roms er op zetten, heb alle snes games op mijn htpc 7000+ usa/Jp/eu
 
Heb een super. Nintendo mini met 633 games voor 100euro
Zoals Reidinga al aangeeft ,, ik heb een rapsberry PI waar ik nes , snes , c64 , amiga enz op draai ,,
echter zoals aangegeven ben ik op zoek naar iets werkend in kodi ,
heb dus een mini pc welke mooi in de tv kast past ,,en waar enkel kodi op draait ,
de pc heeft een i3 en 4 gb geheugen dus ook ideaal om retrogames op te draaien ,,
helaas is er wel een multiboot met kodi en retropie voor de raspberry's maar niet voor de pc