Welke linux distro

Eric Hebs

Expert
2 mei 2016
1.043
633
216
Welke linux distro vinden jullie het handigste voor KODI ? gewoon een compacte versie die je van een usb stick kan booten of beter een full install ? (ben me nog aan het oriënteren welk apparaat en welk OS ik zal nemen voor op mijn grote scherm, vandaar de vraag, er is zoveel keuze)
 
Ik heb het zelf 1 keer op Ubuntu gedraaid, werkte goed. Weet niet zeker of dat ook de beste is. Op mijn Raspberry Pi heb ik OpenELEC
 
zo een raspberry lijkt me ook wel leuk speelgoed, heeft die voor kodi nog voordelen of is het gewoon fun ?
 
  • Like
Reacties: tomtomclub
zo een raspberry lijkt me ook wel leuk speelgoed, heeft die voor kodi nog voordelen of is het gewoon fun ?
Werkt gewoon prima voor Kodi, en het is leuk om mee te knutselen. Heb zelf het model 2 die is al aardig snel en de 3 moest helemaal goed zijn hoorde ik.
 
ah ik zie het, die heeft een quad core ARM cpu, in feite zullen al die mini pc's met ARM kwa prestaties wel op hetzelfde neerkomen, raspberry heeft natuurlijk wel meer 'knutsel' mogelijkheden dan die kant en klare android doosjes. Ben je trouwens bekend met Kali ? vond ik zelf net ff uitgebreider dan ubuntu e.d. en is gebaseerd op Debian. (in de jaren 90 begon ik al met linux noodgedwongen om een server te maken omdat windows absoluut nog niet stabiel was en je niet zoals nu routertjes had om internet in huis te verdelen)
 
Ik heb eerst KodiBuntu gedraaid en draai nu LibreElec. Mijn voorkeur gaat uit naar full install, maar dat is afhankelijk van je apparaat denk ik. Ik moet zeggen dat LibreElec een stuk vlotter draait dan KodiBuntu. OpenElec in het verleden wel geprobeerd, maar ik zweer momenteel bij LibreElec. Ook de samenwerking de Emby addon en mijn Embyserver gaat behoorlijk soepel tot op heden.
 
Ik heb op mijn zwager z'n wat gedateerde pc linux mint gezet. Vind ik wat fijner werken als ubuntu (ben ik nooit zo'n fan van geweest). Daar draait kodi als een trein. Zelf heb ik net een Odroid C2 (tegenhanger van rpi3) sinds maandag, en heb meteen LibreELEC 7.90.010 op de eMMC module (rpi3 ondersteunt dit niet) gezet. Loopt echt zeer soepel, erg tevreden mee. Voordelen van Odroid: meer ram (2gb tov 1gb op de pi3), gigabit lan, iets snellere cpu, en h265 ondersteuning (geloof ik). Nadelen Odroid tov pi3: geen onboard wifi en bluetooth, minder grote "devbase". Ik gebruik geen wifi, en bluetooth dongletje kost 7€ ofzo, maar het extra ramgeheugen was voor mij een selling point.
 
openelec librelec of een distro die kodi als eerste opstart het is allemaal hetzelfde ,librelec is zo'n franse afsplitsing van openelec

voordeel van die openelec is dat het ongeveer overal wel op draait geen android schil op je tvbox gewoon barebone kodi met alles erop en eraan
en als je openelec basic beetje te basic vind installeer je areswizard en kiest een build en klaar
 
Compacte linux distro's zoals libre elec zijn super voor compacte apparaten zoals de pi of op sd kaart maar voor een normale pc of laptop, notebook toch een wat grotere distro.
Linux mint, zorin,debian,ubuntu of ubuntu mate. Kun je even wat meer mee
 
Als het alleen om KODI draait zou ik geen volledige Linux distro gebruiken maar gewoon Libreelec
 
ik draai zelf al sinds het begin van de tijd Debian. Kodi draait daar ook prima op en als distro best klein te maken.
Als het ook gebruiksvriendelijk/makkelijk moet is Mint zoals eerder gezegd zeker een goede. Ubuntu komt tegenwoordig met teveel poespas eromheen naar mijn mening..
 
ik gebruik meestal Linux mint is gebeerd op ubuntu zeer gebruik vtiendelijk

You must be registered for see images attach

dit is mijn desktop
het is de Cinnamon versie :)
kodi werkt er prima op
 
  • Like
Reacties: Plenkske en Spinix
hmm ik draai LibreElec x64 50 keer sneller dan die bagger rasberry appeltaart ,en voor remote gebruik ik pulse eight cec kodi