Welke media player kies ik

BillybobPaul

Nieuwkomer
9 apr 2017
2
0
1
55
Beste mensen, sinds een paar dagen is mijn adapter van de minix neo 9 defect.
Nu is mijn vraag welke keus ik moet maken voor een nieuwe speler?
We kijken alleen kodi, netflix en Videoland.
Ben een lichte digibeet, dus niet te gecompliceerd 😉
lees graag jullie reacties, alvast bedankt.
 
Eventueel een Firestick 4k werkt goed en is niet duur (ik heb hem zelf ook )
 
Waarom de hele mediaspeler vervangen als alleen de voeding/adapter defect is?
 
Ik was van mening dat deze misschien veroudert zou zijn.
maar als ik het goed begrijp is dat dus niet het geval.
is het dan een kwestie van leegmaken en opnieuw installeren ?
volgens mij had ik nu nog de ouden 18.1 versie.
zijn er mensen hier die tegen betaling alles weer erop kunnen zetten?
 
Als het alleen de adapter is en voor de rest werkt ie nog goed, dan ander adaptertje eraan en gaan. Hoef je niks nieuws te installeren. 🙄
 
Ik heb al eens bakken met adapters in een kringloopwinkel zien liggen, is dat misschien een idee. Wel de oude meenemen of enkele foto's ervan op je telefoon.
 
Ik heb al eens bakken met adapters in een kringloopwinkel zien liggen, is dat misschien een idee. Wel de oude meenemen of enkele foto's ervan op je telefoon.
Of misschien heb je zelf nog wel een goede adapter ergens liggen...

Ik was laatst ook een adapter "kwijt" 😁
Van mn mini pc die al een poosje op zolder ligt..

Bleek dat een adapter van een oude hp laptop hier perfect op werkte....

Zoals @Dominique DB zegt even vergelijken met je defecte adapter 😉.. Staat er normaal gesproken netjes op... Amperage (A) voltage (V) als die overeenkomen en het plugje natuurlijk moet dit goedkomen...
 
  • Like
Reacties: Dominique DB
Of misschien heb je zelf nog wel een goede adapter ergens liggen...

Ik was laatst ook een adapter "kwijt" 😁
Van mn mini pc die al een poosje op zolder ligt..

Bleek dat een adapter van een oude hp laptop hier perfect op werkte....

Zoals @Dominique DB zegt even vergelijken met je defecte adapter 😉.. Staat er normaal gesproken netjes op... Amperage (A) voltage (V) als die overeenkomen en het plugje natuurlijk moet dit goedkomen...
Stroomsterkte (ampère, genoteerd als A of mA) komt niet zo nauw, mag altijd meer zijn dan de originele adapter. Maar als je adapter minder levert dan wat je toestel trekt kan je toestel beschadigd raken.

Spanning (Volt, genoteerd als V) moet wel echt kloppen (een afwijking tot 5% zou in principe wel moeten kunnen, dus 12.5 ipv 12 zou ook werken)

En plugjes kan je ook vervangen, gewoon de kabels knippen strippen en solderen met kripkousjes erover of soldeerhulzen.
 
Laatst bewerkt:
Stroomsterkte (ampère, genoteerd als A of mA) komt niet zo nauw, mag altijd meer zijn dan de originele adapter. Maar als je adapter minder levert dan wat je toestel trekt kan je toestel beschadigd raken.
Klopt... Zie je ook vaak bij telefoon en tablet adapters... Van de tablet is vaak zwaarder de Ampères dan bij de telefoon lader... Je kunt (tenminste hier met alles van samsung) je telefoon wel opladen met een tablet lader maar andersom werkt het niet..Rood kruis door de batterij
En plugjes kan je ook vervangen, gewoon de kabels knippen strippen en solderen met kripkousjes erover of soldeerhulzen.
Maar dan gaat de "simpele" oplossing voor de meeste mensen alweer letterlijk en figuurlijk in rook op...
 
Maar dan gaat de "simpele" oplossing voor de meeste mensen alweer letterlijk en figuurlijk in rook op...
De meest mensen kunnen echt wel kabeltjes knippen en 2 soldeerhulzen opwarmen. Of de wil er is is wat anders.
En letterlijk in rook opgaan gaat dit ook niet hoor, de niet-rationele angst voor alles elektrisch verbaast me altijd.
 
. . of een 5Volt adapter vervangen voor een USB oplader en kabel male-male via USB poort op je box. Al hebben niet veel mensen zo'n kabeltje ergens zomaar liggen.
 
  • Like
Reacties: Dominique DB
De meest mensen kunnen echt wel kabeltjes knippen en 2 soldeerhulzen opwarmen. Of de wil er is is wat anders.
En letterlijk in rook opgaan gaat dit ook niet hoor, de niet-rationele angst voor alles elektrisch verbaast me altijd.
Tsja als alles en iedereen overal zo makkelijk tegen aankijkt zitten heel snel, heel veel mensen zonder werk...

Ik moet wel eens iets bij klanten thuis doen dat ik denk "huh? kun je dat zelf niet"

Wat voor de 1 iets heel simpels is is voor een ander gewoon een brug te ver....

Ik kan natuurlijk ook niet beoordelen wat de TS wel of niet kan of wil natuurlijk...

Maar we gaan nu wel heel erg off topic...
 
  • Like
Reacties: Dominique DB
. . of een 5Volt adapter vervangen voor een USB oplader en kabel male-male via USB poort op je box. Al hebben niet veel mensen zo'n kabeltje ergens zomaar liggen.
Denk niet dat alle boxen stroom trekken met een usb aansluiting, mijn mibox gebruikt een dc plug buitendiameter 4 mm
 
De meest mensen kunnen echt wel kabeltjes knippen en 2 soldeerhulzen opwarmen. Of de wil er is is wat anders.
En letterlijk in rook opgaan gaat dit ook niet hoor, de niet-rationele angst voor alles elektrisch verbaast me altijd.
Euhm, ik zou niet weten hoe ik dat moet doen, ik ben met technische handvaardigheid niet zo goed onderlegd, en hoe zou ik die soldeerhulzen moeten opwarmen dan?🤷🏼‍♂️
 
  • Grappig
Reacties: Dominique DB
Euhm, ik zou niet weten hoe ik dat moet doen, ik ben met technische handvaardigheid niet zo goed onderlegd, en hoe zou ik die soldeerhulzen moeten opwarmen dan?🤷🏼‍♂️
😉Met vuur, rood met rood, en zwart met zwart verbinden
You must be registered for see medias
 
Ja maar ik heb helemaal geen vuur in huis🤷🏼‍♂️
Post automatically merged:

Tja, roken doe ik niet, een gasstel heb ik ook niet, want ik zit op stadsverwarming, dus nogmaals: hoe moet ik die hulzen opwarmen dan?🤷🏼‍♂️
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Dominique DB
.... en alles moet dan ook nog een beetje netjes afgewerkt worden met bv een krimpkousje. Ook niet in alle gereedschapskisten te vinden..... 🙄
 
@BillybobPaul , tenzij je al het benodigde gereedschap in huis hebt, en bij de zoals @Dominique DB het stelt meesten hoort, dan moet je lekker gaan knutselen.

ben jij een enkeling die (net als ik) niet over dit materiaal beschikt, en het toch boven de pet gaat, dan zou ik op zoek gaan naar een nieuwe adapter.

ik weet niet wat je budget is, maar ik heb even gezocht naar wat voor mij de simpelere oplossing is, en ook nog garantie heeft, en voor twee tientjes kwam ik dit tegen:


ik weet niet of dit dezelfde aansluiting is, want ik heb de bewuste box niet🤷🏼‍♂️

even goed kijken dus😉
 
Ja maar ik heb helemaal geen vuur in huis🤷🏼‍♂️
Post automatically merged:

Tja, roken doe ik niet, een gasstel heb ik ook niet, want ik zit op stadsverwarming, dus nogmaals: hoe moet ik die hulzen opwarmen dan?🤷🏼‍♂️
En winkels ga je ook nooit naartoe? (Edit: dacht dat je aan het grappen was, is altijd moeilijk in te schatten online)
.... en alles moet dan ook nog een beetje netjes afgewerkt worden met bv een krimpkousje. Ook niet in alle gereedschapskisten te vinden..... 🙄
Over de soldeerhulzen moet geen krimpkous, maar is wel netter. Wat in alle gereedshapskisten zit weet ik niet, zelf heb ik niet eens een gereedschapskist, maar krimpkousjes kosten ook twee keer niks, worden echt in elke doe-het-zelf verkocht, en zijn naar mijn mening wel een van die dingen die in een gereedshapskist, naast een soldeerboutje niet misplaatst zouden zijn.
Post automatically merged:

@BillybobPaul , tenzij je al het benodigde gereedschap in huis hebt, en bij de zoals @Dominique DB het stelt meesten hoort, dan moet je lekker gaan knutselen.

ben jij een enkeling die (net als ik) niet over dit materiaal beschikt, en het toch boven de pet gaat, dan zou ik op zoek gaan naar een nieuwe adapter.

ik weet niet wat je budget is, maar ik heb even gezocht naar wat voor mij de simpelere oplossing is, en ook nog garantie heeft, en voor twee tientjes kwam ik dit tegen:


ik weet niet of dit dezelfde aansluiting is, want ik heb de bewuste box niet🤷🏼‍♂️

even goed kijken dus😉
Of deze
 
Laatst bewerkt: