Welke mediaplayer voor kodigebruik?

96683429

Forumlid
16 mei 2020
6
3
6
39
Hallo,welke mediaplayer zou ik het beste aanschaffen voor kodi alleen(enkel films streamen met real debrid) en soms retroarch
Ik Zit met de nvidea Shield in mijn hoofd maar deze is misschien te voor het geen ik zou gebruiken
Nu gebruik ik het model zidoo x6 pro
Ram 2gb ,Android 5.11

Alvast bedankt
 
Als geld geen kwestie is, ga dan toch voor de NVIDIA shield tv. Zeker als je graag spelletjes speelt, je kan hierop zelfs de dolphin emulator gebruiken.

Ook de xiaomi mi box is een prima toestel, zowel kodi als retroarch werken hier op. Zelfde geldt voor de fire tv stick 4k

Ik heb een xiaomi mi box en een fire tv stick 4k
 
Als geld geen kwestie is, ga dan toch voor de NVIDIA shield tv. Zeker als je graag spelletjes speelt, je kan hierop zelfs de dolphin emulator gebruiken.

Ook de xiaomi mi box is een prima toestel, zowel kodi als retroarch werken hier op. Zelfde geldt voor de fire tv stick 4k

Ik heb een xiaomi mi box en een fire tv stick 4k


Ik heb real debrid,maar bij veel links heb ik buffering(mijn mediaplayer is denk ik 5 jaar oud Android 5.1)
Mijn internetsnelheid is 18mb/s
Zou ik met de shield geen buffering krijgen?
Ik heb de nieuwste kodiversie en gebruik shadows als addon
Alvast merci
 
Geen idee, heb je geen ander toestel waarmee je op je netwerk eens kan testen of alles binnen kodi vlot streamt? Een android telefoon of een pc?

Hoe groot zijn de bestanden die je wilt bekijken? Wifi of ethernet? Is die 18mb/s stabiel?
 
Ik haal slechts 10Mbit/s en heb geen last van buffering, het kan dus wel.
Ik stream hiermee geen 4K en zoek bestanden uit die beneden de 7GB blijven.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, heb je geen ander toestel waarmee je op je netwerk eens kan testen of alles binnen kodi vlot streamt? Een android telefoon of een pc?

Hoe groot zijn de bestanden die je wilt bekijken? Wifi of ethernet? Is die 18mb/s stabiel?


Ik heb 2 randoms film afgespeeld en deze keer met de ethernetkabel i.p.v. wifi en deze keer geen buffering.misschien was het toevallig.
Normaal nam ik 720 films met de WiFi ,maar met de kabel heb ik eens 1080 geprobeerd en deze was zonder buffering.
4K films lukt me niet,maar 1080 is al heel mooi kwaliteit(bezit toch geen 4ktv)
Het is nu mijn 3de dag dat ik rd heb,ik neem op goed geluk een link.ik moet het nog wat uitzoeken welke het beste is
Morgen heb ik meer tijd,dan zijn de kinderen eventjes niet thuis.?
Laat het je weten of het aan de WiFi lag
Post automatically merged:

Ik haal slechts 10Mbit/s en heb geen last van buffering, het kan dus wel.
Ik stream hiermee geen 4K en zoek bestanden uit die beneden de 7GB blijven.

4K neem ik ook niet,het lukt me zelf niet om af te spelen
1080 is al mooi op zich
Met kabel gaat het wel vlotter,ofwel toevallig
Heb eens Speedtest gedaan en zowel WiFi als met kabel was ongeveer gelijk
Morgen eens uitgebreid testen
 
  • Like
Reacties: Dominique DB
Ik heb real debrid,maar bij veel links heb ik buffering(mijn mediaplayer is denk ik 5 jaar oud Android 5.1)
Mijn internetsnelheid is 18mb/s
Zou ik met de shield geen buffering krijgen?
Ik heb de nieuwste kodiversie en gebruik shadows als addon
Alvast merci

Buffering kan meerdere oorzaken hebben, het is lang niet altijd alleen de hardware.

Wat doe je er bijvoorbeeld nu met je oude speler aan om hem “schoon” te houden? Een mediaplayer raakt op den duur vervuild doordat het cache geheugen vol loopt, de thumbnails worden opgeslagen, net als de packages.

Als je dat nooit opschoont, dan raakt je speler op den duur verzadigd, omdat hij tijdens jarenlang gebruik is vol gelopen met deze (in mijn ogen) nutteloze rommel.

Ikzelf schoon mijn speler na elke keer kijken op met een programma genaamd Areswizard. Is al een redelijk oud programma, maar volstaat nog steeds om goed onderhoud mee te doen.

Tevens kan je met dit programma je buffergeheugen uitbreiden.
Dit programma berekent hoeveel vrije schijfruimte er is op je box, en aan de hand daarvan stelt hij voor om het buffergeheugen uit te breiden, dit doet ie allemaal zelf, het enige wat je zelf moet doen is de voorgestelde wijzigingen te accepteren.?

Even zoeken op Areswizard, er zijn vast nog links naar dit programma te vinden in dit forum.

Wellicht dat het je huidige box iets helpt, maar Android 5.1 begint al wat “verouderd” te raken, maar goed, dan nog is het handig om Areswizard te gebruiken op je nieuwe box?

Ik had zelf ook een box met Android 5.1 (Egreat A5), maar ben uiteindelijk over gestapt naar een Nvidia Shield. Wat een verademing was dat!

Dus als geld het probleem niet is, dan is de Nvidia Shield DE machine voor jou.?

Je gebruikt al Real Debrid, deze geven over het algemeen de betere streams met de betere geluidssporen, luister je toevallig via een dolby digital set? Houdt er dan wel rekening mee dat de Nvidia Shield standaard geen optische aansluiting aan boord heeft, en dat je hem via HDMI zult moeten verbinden.

Ik wens je veel succes met uitvogelen, en met je uiteindelijke keuze??
 
Buffering kan meerdere oorzaken hebben, het is lang niet altijd alleen de hardware.

Wat doe je er bijvoorbeeld nu met je oude speler aan om hem “schoon” te houden? Een mediaplayer raakt op den duur vervuild doordat het cache geheugen vol loopt, de thumbnails worden opgeslagen, net als de packages.

Als je dat nooit opschoont, dan raakt je speler op den duur verzadigd, omdat hij tijdens jarenlang gebruik is vol gelopen met deze (in mijn ogen) nutteloze rommel.

Ikzelf schoon mijn speler na elke keer kijken op met een programma genaamd Areswizard. Is al een redelijk oud programma, maar volstaat nog steeds om goed onderhoud mee te doen.

Tevens kan je met dit programma je buffergeheugen uitbreiden.
Dit programma berekent hoeveel vrije schijfruimte er is op je box, en aan de hand daarvan stelt hij voor om het buffergeheugen uit te breiden, dit doet ie allemaal zelf, het enige wat je zelf moet doen is de voorgestelde wijzigingen te accepteren.?

Even zoeken op Areswizard, er zijn vast nog links naar dit programma te vinden in dit forum.

Wellicht dat het je huidige box iets helpt, maar Android 5.1 begint al wat “verouderd” te raken, maar goed, dan nog is het handig om Areswizard te gebruiken op je nieuwe box?

Ik had zelf ook een box met Android 5.1 (Egreat A5), maar ben uiteindelijk over gestapt naar een Nvidia Shield. Wat een verademing was dat!

Dus als geld het probleem niet is, dan is de Nvidia Shield DE machine voor jou.?

Je gebruikt al Real Debrid, deze geven over het algemeen de betere streams met de betere geluidssporen, luister je toevallig via een dolby digital set? Houdt er dan wel rekening mee dat de Nvidia Shield standaard geen optische aansluiting aan boord heeft, en dat je hem via HDMI zult moeten verbinden.

Ik wens je veel succes met uitvogelen, en met je uiteindelijke keuze??



Vooraleer ik kodi geïnstalleerd heb,heb ik alles gewist wat nog op mijn mediaplayer zat
Nu staat er nog enkel kodi en retroarch + nes games op mijn player
Bij fen doe ik af en toe clean cache,meermaals gelezen op internet om dit regelmatig te doen.
Wat areswizard betreft heb ik ook al van gehoord,heb deze willen installeren,maar het lukte niet(wellicht foute link)
Ik ben toevallig op deze forum terechtgekomen,ga straks hier eens opzoeken voor die link
Wat het geluid betreft heb ik geen dolby surroundset,het is ook via hdmi

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
  • Like
Reacties: Dominique DB
Vooraleer ik kodi geïnstalleerd heb,heb ik alles gewist wat nog op mijn mediaplayer zat
Nu staat er nog enkel kodi en retroarch + nes games op mijn player
Bij fen doe ik af en toe clean cache,meermaals gelezen op internet om dit regelmatig te doen.
Wat areswizard betreft heb ik ook al van gehoord,heb deze willen installeren,maar het lukte niet(wellicht foute link)
Ik ben toevallig op deze forum terechtgekomen,ga straks hier eens opzoeken voor die link
Wat het geluid betreft heb ik geen dolby surroundset,het is ook via hdmi

Alvast bedankt voor jullie hulp

In dit topic bij post #6 van @ateam278 zie je een blauwe link, daar kun jehem vandaan halen.?

Wat ik ook nog was vergeten te vertellen is dat wanneer je een “kunststof” media speler hebt, dat ie ook oververhit kan raken, dan is een koeltafel gewenst. Deze kan je of zelf in elkaar knutselen met een oude pc ventilator als je handig bent, of kant en klaar bestellen op AliExpress?

Met een Nvidia Shield is dit niet nodig, deze heeft interne koelribben.

Nogmaals succes??
 
In dit topic bij post #6 van @ateam278 zie je een blauwe link, daar kun jehem vandaan halen.?

Moet ik natuurlijk wel de link naar het topic geven??‍♂️

 
Zonet Ares wizard geïnstalleerde alles gewist wat ik kon.
2 links met rd bleef ik bufferen,3de link na 20min niks.
Zijn de statistieken op de foto goed?ik ben een leek in deze dingen





You must be registered for see images attach
 
Zonet Ares wizard geïnstalleerde alles gewist wat ik kon.
2 links met rd bleef ik bufferen,3de link na 20min niks.
Zijn de statistieken op de foto goed?ik ben een leek in deze dingen





You must be registered for see images attach
Je hebt links op de advanced settings wizard geklikt? En daarna rechts onderaan bevestigd door op Apply these settings te drukken? Dan zijn dit de instellingen voor jouw box.

Heb je eerst op maintenance gedrukt, en daar de cache, thumbnails en packages gewist? Doe dit anders eerst even, want cache, thumbnails en packages nemen ruimte in, en dit kan behoorlijk zijn als je je box nog nooit hebt opgeschoond?
Post automatically merged:

Oh, en nadat je je buffergeheugen hebt uitgebreid, even Kodi afsluiten, en opnieuw openen, pas dan werkt de uitbreiding van je buffergeheugen?
 
Je hebt links op de advanced settings wizard geklikt? En daarna rechts onderaan bevestigd door op Apply these settings te drukken? Dan zijn dit de instellingen voor jouw box.

Heb je eerst op maintenance gedrukt, en daar de cache, thumbnails en packages gewist? Doe dit anders eerst even, want cache, thumbnails en packages nemen ruimte in, en dit kan behoorlijk zijn als je je box nog nooit hebt opgeschoond?


Ja alles heb ik gewist van cache,thumbnails en packages.
Je hebt links op de advanced settings wizard geklikt? En daarna rechts onderaan bevestigd door op Apply these settings te drukken? Dan zijn dit de instellingen voor jouw box.

Heb je eerst op maintenance gedrukt, en daar de cache, thumbnails en packages gewist? Doe dit anders eerst even, want cache, thumbnails en packages nemen ruimte in, en dit kan behoorlijk zijn als je je box nog nooit hebt opgeschoond?
Post automatically merged:

Oh, en nadat je je buffergeheugen hebt uitgebreid, even Kodi afsluiten, en opnieuw openen, pas dan werkt de uitbreiding van je buffergeheugen?


Probleem is opgelost,zo goed als geen buffering meer
Bedankt allen voor de hulp
Merci
 
  • Like
Reacties: B. web
Ja alles heb ik gewist van cache,thumbnails en packages.



Probleem is opgelost,zo goed als geen buffering meer
Bedankt allen voor de hulp
Merci

Oke, maar nu heb je mij nieuwsgierig gemaakt, waar lag het uiteindelijk nog aan dan? Was je vergeten op apply settings te drukken?

Tevens kun je kijken of je nog wat verbeteringen in je netwerk kunt doorvoeren om het bufferen tot een absoluut minimum te beperken.

Ik zit hierbij te denken aan: je box bedraad aansluiten in plaats van WiFi (mocht je hem toevallig via WiFi hebben lopen), bedraad is altijd sneller en stabieler.

Je box heeft standaard een HDMI 1.3 aansluiting, maar ondersteund HDCP 2.2, je zou er dus een highspeed HDMI 2.0 kabel tussen kunnen gooien(mocht je dit toevallig nog niet gedaan hebben, en je tv dit uiteraard ook ondersteund), deze hoeven niet de hele wereld te kosten, ik heb zelf deze:

Hoe sneller ie kan transporteren hoe prettiger je box het vindt.

Als je hem via de receiver aansluit, is het ook belangrijk wat voor aansluitingen hier in zitten, en of HDCP 2.2 ondersteund wordt, dan heb je dus 2 HDMI 2.0 kabels nodig, één van je box naar de receiver, en één vanuit de uitgang van je receiver naar de ingang van je tv.

Er zijn vrij korte HDMI 2.0 kabeltjes verkrijgbaar, maar over het algemeen wordt minimaal 1,5 meter aangeraden, en het liefst 2 meter.

Nu weet ik niet of je box een kunststof omhulsel heeft, maar anders zou je er een koeltafel onder kunnen zetten, deze kan je of zelf maken van een oude pc ventilator als je handig bent, of bestellen op AliExpress, de prijs zal ergens tussen de 8 a 10 euro liggen.

Als het omhulsel van je box van kunststof zijn, dan kan je box zijn warmte erg slecht kwijt, waardoor ie (zeker wanneer je aan het bingewatchen bent) oververhit raken, dit kan leiden tot allerlei verstoringen, van bufferen en vastlopers, tot aan uitvallen toe.

Zijn zomaar wat dingen waar je naar kunt kijken om te zien of je buffering nog verder vermindert, of zelfs verdwijnt?

In ieder geval veel kijkplezier gewenst??