Welke vervanger voor mijn X96

Als je naar de playstore gaat en je zoekt op rkmc zou je daar de optie verwijderen moeten zien.
Je kan de vent in de box steken maar dan gebruikt de box en de vent dezelfde adapter Ampere.
Ik heb er dus de usb regelaar tussen zitten en die kan ik niet vol open zetten door het ampere verhaal.
Ik ben meestal aan het prutsen en testen dus als jouw huidige opstelling naar je zin is lekker laten draaien zo ?
Post automatically merged:

Btw je hebt wel een account en bent ingelogd op de playstore?
 
  • Like
Reacties: Fannyk
Als je de boel hebt aangeloten, en je gaat naar de Playstore, dan moet je daar KODI indrukken.
Als daar alleen updaten staat en niet verwijderen, dan heb je de verkeerde firmware.
De juiste firmware staat ook hier online vanuit de fabriek met een update van 10 Juli 2019.

RKMC dat is namelijk gewoon Kodi.
Dus die kan je alleen verwijderen als je in de Playstore KODI indrukt.
Mocht je hem niet kunnen verwijderen, flash hem dan om.
Ik heb precies uitgelegd hoe dat moet.
Als het mis gaat, dan krijg je van mij een nieuwe!!
Maar controlleer eerst of je KODI kan verwijderen.
Als er alleen staat updaten en openen is het niet goed.
En kan je hem verwijderen, dan ben je RKMC kwijt met heeeeeeeeeeeeeel veel troep erin en is het WEL goed.
De hele uitleg staat erbij hoe te flashen in dien nodig, en het is in 10 minuutjes klaar.
Je hebt wel een Usb kabel nodig met aan weerzijde een Usb stekker.
1 voor in de pc/laptop, en de andere kant komt later in de box.
Het klinkt en lijkt moeilijker dan het is.
Vroeg of laat krijg je anders alsnog problemen.
Als je Kodi kan verwijderen is er niks aan de hand en heb je de juiste Firmware en Playstore.
Ik gebruik ook WBMC en RKMC is eraf.
Draait nu 80 uur achter elkaar met IPTV via Wifi met 55Mb snelheid.
Boem is hooo.
Ik heb de Fan draaien via een oude telefoonlader !!, Of via een Usb poort van de Tv.

Link topic Firmware.
https://kodi-forum.nl/threads/alles-over-firmware-en-roms-op-aanvraag.9231/



@Andre19721972
De box en koeler werken super, bedankt voor de tips.
Ik heb zoals je zei RKMC denk ik verwijderd staat onderaan de apps als disaple kon nergens iets vinden waar ik verwijderen vond.
Heb er dan WBMC er op geïnstalleerd en werkt super geen haperingen meer en koeler heb ik via usb niet in de box zelf gestoken.
De cinema avondje kunnen terug starten....super merci
Post automatically merged:

Ik heb nog wel nieuwe AC-DC adapters liggen hoor van mijn Khadas VIM2, dat is Plug and Play 2000Mah
En via de TV?
Of via een oude telefoonlader, of koop een 2500Mah adapter bij Ali voor de box voor 3 a 4 euro, die heb ik hier ook nog 1 liggen, maar het draait hier prima, dus ik vind het wel best zo.
Het is bij mij ook alleen maar voor de pruts en test.
Mocht ik deze box weg geven, dan wil ik geen gedonder dat er dingen niet werken.
Temperatuur is doorlopend 26 graden op vol 2000Rpm.
Ik heb 4 liggen waarvan 3x 4/64 en 1 voor Android spelletjes een 2/16 type, was de eerste verkoop voor 16 euro.
Later kwam de preorder voor de 4/64 voor 30 euro.


@Fannyk verwijderen kan via playstore normaal gesproken ;)
Ik heb Vent(2000rpm) en regelaar op de box (ook als test eigenlijk) als je dan tot iets meer dan de helft gaat blijft alles draaien anders te weinig input!
 
Laatst bewerkt:
als via playstore kodi indruk krijg ik geen verwijderen ook geen update enkel de mogelijkheden die met kodi te maken hebben zoals kodi xbmx,kodi remote,setup for kodi,enz
ik heb wel deze middag wbmc erop gezet.
account google heb ik en ook ingelogd,playstore is 16
 
Het klopt dat je dan die mogelijkheden ziet je moet dan even kodi aan klikken dan krijg je die opties wel.
Dit geld zo voor alle (geinstalleerde) apps.
Post automatically merged:

You must be registered for see images attach
 
Oke, dan heeft de fabriek dat aangepast in de firmware.
Ik heb Playstore 15 met wat getallen-ALL
Jij hebt een nieuwere versie.
Dat gaat vlot bij deze fabriek merk ik wel, mijn versie is van 10 Juli 2019, en ik heb van de fabriek na mijn mail nog een gratis box gekregen.
(Verzonden via haha Banggood)
Ik ben blij dat de fabriek wel heeft geluisterd, daar waar Banggood het naliet met hun vragen.
Ik heb een nette mail naar de fabriek gestuurd en kreeg net als Leon de firmware en een gratis box. 4/64 zal ook wel Playstore 16 opstaan haha, ik heb hem nog in de doos.
Maar mocht je ooit problemen krijgen, dan is mijn versie bij rubriek Firmware ook prima, alleen dan een playstore lager.

als via playstore kodi indruk krijg ik geen verwijderen ook geen update enkel de mogelijkheden die met kodi te maken hebben zoals kodi xbmx,kodi remote,setup for kodi,enz
ik heb wel deze middag wbmc erop gezet.
account google heb ik en ook ingelogd,playstore is 16
Post automatically merged:

DIT KLOPT 100%
Kodi aandrukken in dat rijtje wat je noemde en daar verwijderen, dan verdwijnt RKMC en je behoud wel gewoon Wonderbox Mediacenter.
Het scheelt je een hoop troep van verlopen repositorys en andere troep als je hem verwijderd.
Succes ermee, ik gebruik er nu 1, en werkt prima met een temperatuur tussen 26 en 45 graden.


Het klopt dat je dan die mogelijkheden ziet je moet dan even kodi aan klikken dan krijg je die opties wel.
Dit geld zo voor alle (geinstalleerde) apps.
Post automatically merged:

You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
Oke, dan heeft de fabriek dat aangepast in de firmware.
Ik heb Playstore 15 met wat getallen-ALL
Jij hebt een nieuwere versie.
Dat gaat vlot bij deze fabriek merk ik wel, mijn versie is van 10 Juli 2019, en ik heb van de fabriek na mijn mail nog een gratis box gekregen.
(Verzonden via haha Banggood)
Ik ben blij dat de fabriek wel heeft geluisterd, daar waar Banggood het naliet met hun vragen.
Ik heb een nette mail naar de fabriek gestuurd en kreeg net als Leon de firmware en een gratis box. 4/64 zal ook wel Playstore 16 opstaan haha, ik heb hem nog in de doos.
Maar mocht je ooit problemen krijgen, dan is mijn versie bij rubriek Firmware ook prima, alleen dan een playstore lager.


Post automatically merged:

DIT KLOPT 100%
Kodi aandrukken in dat rijtje wat je noemde en daar verwijderen, dan verdwijnt RKMC en je behoud wel gewoon Wonderbox Mediacenter.
Het scheelt je een hoop troep van verlopen repositorys en andere troep als je hem verwijderd.
Succes ermee, ik gebruik er nu 1, en werkt prima met een temperatuur tussen 26 en 45 graden.
heb dan enkel de keuze tussen update en openen geen verwijderen
 
Als er geen optie tot verwijderen staat, is het de verkeerde firmware.
De meeste die hetzelfde hadden, konden na het flashen Kodi verwijderen en opnieuw installeren.
Er zit zoveel voordeel aan het flashen, vooral de gehele open playstore.
Jij kan dan ook geen Ziggo Go of Videoland downloaden, en ik dus wel.
En zo zijn er meer voorbeelden.
Persoonlijk had ik hem omgeflasht.
Wat heb je te verliezen??

Als het fout gaat, krijg je van mij een nieuwe.
En ik heb ze op voorraad.
Degeen die opperde om een subtopic aan te maken is zo gek nog niet.
Dan kan ik de mensen zonder andere te storen de uitleg geven.
Ik probeer alleen te helpen, niks meer en niks minder.

Doe het volgende en wees niet te terughoudend, ik doe dit 3 a 4x per dag,

Hoe te flashen?
Gebruik een Usb kabel met aan beide zijde een stekker.
Deze is om te connecten vanaf de pc/laptop naar de mediabox toe. (verder heb je alleen de box nodig en de firmware+ programmas)

Bij de Rockchip heb je de driverassistent en het programma Factory tool nodig !
Met de driverassistent zet je als 1e simpel de drivers op je pc die je nodig hebt bij de Rockchip, en met de Factorytool kan je de firmware inladen.

Pak je box erbij zonder aan te sluiten.
Neem een Usb kabel met aan beide zijde een Usb stekker, stop 1 kant alvast in je pc of Laptop,

Als je de download hebt binnengehaald, maak je een nieuwe map aan op je pc op een plek dat jij het kan vinden.
Pak ALLE rar bestanden uit.
neem een USB kabel met aan weerzijde een Usb stekker.
Doe 1 kant alvast in je pc/laptop.
Open nu Factorytool (dubbelklik) en daarna dubbelklik op driverinstall.
Een popup verschijnt met install driver en unistall driver.
Install de driver en open daarna Factorytool.
Als het programma in het Chinees is, dan moet je hem bovenin ergens op Engels kunnen zetten. (heb je zo uitgevonden ,zie filmpje)
Laadt dan de firmware in. (het wijst zich wel)
Pak een lucifer en doe deze in het AV gaatje tot je een klik voelt.
Hou deze ingedrukt, en doe de andere kant van de Usb kabel (waarvan al 1 kant al in je pc/laptop zit) in de box, en laad de resetknop met het luciferstokje pas los tot je in het programma connect ziet staan.
Laat de lucifer los en klik in het programma op run.
Hij flasht nu om.
Als hij klaar is staat er succesfull en druk je op stop.
Haal de box los en veel plezier.
Na het opnieuw aanmelden ga je direct in de playstore naar Kodi en VERWIJDERD EN INSTALL hem direct opnieuw.
RKMC is weg, en Kodi staat er voor in de plaatst.
Kodi heeft kwa geluidsmogelijkheden meer te bieden dan WBMC!!

Je hebt geen idee hoeveel verlies je nu hebt .... onnodig!!

Link firmware :

Kom je er niet uit, zorg dan in ieder geval voor die USB kabel met aan weerzijde een usb stekker, en ik help telefonish binnen 10 minuutjes door de stappen heen.
Maar volgens mij gaat dit jou prima lukken.
Ik begrijp ook wel als je het niet wil doen, maar ja, da zit je met een berg rotzooi en apps die je niet kan downloaden.
Ik heb er nu 1 aangesloten, en 96 uur draaien op een NPO live Tv kanaal.
BOEM is hooooooooooo!
Ik ben nu aan het kijken hoe lang hij doorgaat zonder uit te gaan.
Mijn telefoonnummer geef ik zo openbaar door hier (huistelefoon) dat is de hulplijn tussen 19.30 en 0.00uur bijna iedere dag)
Mooier kan ik het niet maken, andere tijden staat hij op Voicemail.
Maar dit kan je zelf wel, en ik zou het niet laten, ik heb ook vooraf de aankoop gezegd tegen jou dat dit kon gebeuren.
En met de woorden erbij dat ik de firmware (de juiste) wel had/heb.

In de download zit een filmpje van een andere box, maar het gaat puur om de uitleg, want die is hetzelfde !!!
Voor je begint kan je die 2 minuut durende korte uitleg even bekijken.
Waarom maar 2 minuten, gewoon omdat het vrij eenvoudig is, alleen op schrift is de uitleg eindeloos.


heb dan enkel de keuze tussen update en openen geen verwijderen
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: phelsuma
Als er geen optie tot verwijderen staat, is het de verkeerde firmware.
De meeste die hetzelfde hadden, konden na het flashen Kodi verwijderen en opnieuw installeren.
Er zit zoveel voordeel aan het flashen, vooral de gehele open playstore.
Jij kan dan ook geen Ziggo Go of Videoland downloaden, en ik dus wel.
En zo zijn er meer voorbeelden.
Persoonlijk had ik hem omgeflasht.
Wat heb je te verliezen??

Als het fout gaat, krijg je van mij een nieuwe.
En ik heb ze op voorraad.
Degeen die opperde om een subtopic aan te maken is zo gek nog niet.
Dan kan ik de mensen zonder andere te storen de uitleg geven.
Ik probeer alleen te helpen, niks meer en niks minder.

Doe het volgende en wees niet te terughoudend, ik doe dit 3 a 4x per dag,

Hoe te flashen?
Gebruik een Usb kabel met aan beide zijde een stekker.
Deze is om te connecten vanaf de pc/laptop naar de mediabox toe. (verder heb je alleen de box nodig en de firmware+ programmas)

Bij de Rockchip heb je de driverassistent en het programma Factory tool nodig !
Met de driverassistent zet je als 1e simpel de drivers op je pc die je nodig hebt bij de Rockchip, en met de Factorytool kan je de firmware inladen.

Pak je box erbij zonder aan te sluiten.
Neem een Usb kabel met aan beide zijde een Usb stekker, stop 1 kant alvast in je pc of Laptop,

Als je de download hebt binnengehaald, maak je een nieuwe map aan op je pc op een plek dat jij het kan vinden.
Pak ALLE rar bestanden uit.
neem een USB kabel met aan weerzijde een Usb stekker.
Doe 1 kant alvast in je pc/laptop.
Open nu Factorytool (dubbelklik) en daarna dubbelklik op driverinstall.
Een popup verschijnt met install driver en unistall driver.
Install de driver en open daarna Factorytool.
Als het programma in het Chinees is, dan moet je hem bovenin ergens op Engels kunnen zetten. (heb je zo uitgevonden ,zie filmpje)
Laadt dan de firmware in. (het wijst zich wel)
Pak een lucifer en doe deze in het AV gaatje tot je een klik voelt.
Hou deze ingedrukt, en doe de andere kant van de Usb kabel (waarvan al 1 kant al in je pc/laptop zit) in de box, en laad de resetknop met het luciferstokje pas los tot je in het programma connect ziet staan.
Laat de lucifer los en klik in het programma op run.
Hij flasht nu om.
Als hij klaar is staat er succesfull en druk je op stop.
Haal de box los en veel plezier.
Na het opnieuw aanmelden ga je direct in de playstore naar Kodi en VERWIJDERD EN INSTALL hem direct opnieuw.
RKMC is weg, en Kodi staat er voor in de plaatst.
Kodi heeft kwa geluidsmogelijkheden meer te bieden dan WBMC!!

Je hebt geen idee hoeveel verlies je nu hebt .... onnodig!!

Link firmware :

Kom je er niet uit, zorg dan in ieder geval voor die USB kabel met aan weerzijde een usb stekker, en ik help telefonish binnen 10 minuutjes door de stappen heen.
Maar volgens mij gaat dit jou prima lukken.
Ik begrijp ook wel als je het niet wil doen, maar ja, da zit je met een berg rotzooi en apps die je niet kan downloaden.
Ik heb er nu 1 aangesloten, en 96 uur draaien op een NPO live Tv kanaal.
BOEM is hooooooooooo!
Ik ben nu aan het kijken hoe lang hij doorgaat zonder uit te gaan.
Mijn telefoonnummer geef ik zo openbaar door hier (huistelefoon) dat is de hulplijn tussen 19.30 en 0.00uur bijna iedere dag)
Mooier kan ik het niet maken, andere tijden staat hij op Voicemail.
Maar dit kan je zelf wel, en ik zou het niet laten, ik heb ook vooraf de aankoop gezegd tegen jou dat dit kon gebeuren.
En met de woorden erbij dat ik de firmware (de juiste) wel had/heb.

In de download zit een filmpje van een andere box, maar het gaat puur om de uitleg, want die is hetzelfde !!!
Voor je begint kan je die 2 minuut durende korte uitleg even bekijken.
Waarom maar 2 minuten, gewoon omdat het vrij eenvoudig is, alleen op schrift is de uitleg eindeloos.
dank andre voor de hulp
vraagje heb ik het scherm nodig van tv tijdens het gebeuren,het is namelijk ik heb geen laptop en mijn pc staat totaal andere kant van het huis waar tv staat
 
Benodigdheden :

Alleen de box zonder kabels.
Een usb kabel met aan weerzijde een usb plug
De software/firmware
GEEN TV/HDMI/Stroom adapter.

Dus je kan het gewoon doen in de hoek waar de pc staat.
Als je nu dat pakje eens download en het filmpje bekijkt, dan is het gelijk duidelijk.
Filmpje duurt nog geen 2 minuten, zo eenvoudig is het.
De video is van een andere box, maar het principe is hetzelfde.

dank andre voor de hulp
vraagje heb ik het scherm nodig van tv tijdens het gebeuren,het is namelijk ik heb geen laptop en mijn pc staat totaal andere kant van het huis waar tv staat
 
Benodigdheden :

Alleen de box zonder kabels.
Een usb kabel met aan weerzijde een usb plug
De software/firmware
GEEN TV/HDMI/Stroom adapter.

Dus je kan het gewoon doen in de hoek waar de pc staat.
Als je nu dat pakje eens download en het filmpje bekijkt, dan is het gelijk duidelijk.
Filmpje duurt nog geen 2 minuten, zo eenvoudig is het.
De video is van een andere box, maar het principe is hetzelfde.

Ik wil de flash doen maar ik heb geen kabel met aan beide zijde een usb, in elektra zaak gaan vragen daar zeggen ze dat dit niet word verkocht ook op bol.com gezien en niet te vinden
 
Ik wil de flash doen maar ik heb geen kabel met aan beide zijde een usb, in elektra zaak gaan vragen daar zeggen ze dat dit niet word verkocht ook op bol.com gezien en niet te vinden
90 cent Aliexpress alleen duurt wel langer!!!
 
Bol heeft ze wel zie . Ook te koop bij Mediamarkt, Gamma en Karwei en diverse webshops zoals allekabels.
 
Laatst bewerkt:
Benodigdheden :

Alleen de box zonder kabels.
Een usb kabel met aan weerzijde een usb plug
De software/firmware
GEEN TV/HDMI/Stroom adapter.

Dus je kan het gewoon doen in de hoek waar de pc staat.
Als je nu dat pakje eens download en het filmpje bekijkt, dan is het gelijk duidelijk.
Filmpje duurt nog geen 2 minuten, zo eenvoudig is het.
De video is van een andere box, maar het principe is hetzelfde.

Volgend probleem de link kan ik gewoon downloaden maar de inhoud driverinstall.exe krijg ik niet open
adobe weigert open te doen ook the Unarchiver lukt het niet
firewall afgelegd
ik werk met een iMac mac os Mojave