Overige Welke VPN aanbieder gebruik jij?

Welke VPN aanbieder heb jij?


  • Total voters
    135
Wat heeft Gaia hiermee te maken?
Zover ik weet werkt Gaia via het torent principe waarbij down en (uploaden vanuit je eigen bron) gebeurd.
In dat geval lijkt mij een VPN wel aanbevolen.

QUOTE:"What makes Gaia different from many addons is that it is optimized for “multi-hosting” services and torrenting."UNQUOTE
 
Zover ik weet werkt Gaia via het torent principe waarbij down en (uploaden vanuit je eigen bron) gebeurd.
In dat geval lijkt mij een VPN wel aanbevolen.
Gaia werkt idd ook met torrent principe,echter via een debrid service zoals Real-debrid en Premiumize. Je download dan niks maar streamt de media via een cloud van een debrid service. Zie het als een soort tussenstation, hun downloaden het voor je zodat jij "klikt" en kunt kijken. Nadeel is hiervan dat wat minder populair en ouder materiaal niet meer te vinden is op deze manier.
 
Gaia werkt idd ook met torrent principe,echter via een debrid service zoals Real-debrid en Premiumize. Je download dan niks maar streamt de media via een cloud van een debrid service. Zie het als een soort tussenstation, hun downloaden het voor je zodat jij "klikt" en kunt kijken. Nadeel is hiervan dat wat minder populair en ouder materiaal niet meer te vinden is op deze manier.
En dat zou het moment zijn dat ik inderdaad een VPN zou nemen, dat wilde ik aangeven.
 
De VPN diensten draaien vaak op Windows veel beter.
Ik heb daarom zelf een systeem gebouwd.
Ik had altijd een lage snelheid om fatsoenlijk te kijken op die Chinese boxjes.
Ik pompte er 400/40mb in, en kreeg 20/20mb terug.
Ik heb het nu op een zelfbouw Pc met 32G ddr4 Ram SSD-Hdd en een Nvidia 1050i op dit moment van schrijven.
Ik wissel nog wel eens om te testen.
De snelheid die ik nu over hou is 130/30 op alle apparaten.
De Vpn staat ingesteld op de router middels OpenVpn.

Dit is de Pc met velichting + afstandsbediening Q5 voor binnen Kodi.
Uiteraard Kodi NIET uit de W10 store, maar gewoon de 64Bit versie van de Kodi website.
En ik raad Nord en Pure beide niet aan, en express ook niet.
Ik hou het bij IPvanish.
In principe heb je geen VPN nodig als je RDB gebruikt.
Ook de Torrents gaan eerst naar RDB en dan pas naar je device.
Er is met RDB dus ook niet te zien wat jij kijkt.
Het enige wat de autoriteiten kunnen zien is dat jij contact maakt met RDB website, maar niet wat ze jou precies toesturen.
Kortom, een VPN is met RDB in principe niet nodig, toch gebruik ik beide.
Er staan ook wel fimpjes over dit onderwerp op Youtube.
Een ander voordeel, ik heb speciale beveiligingsprogramma`s op windows staan, en in heel veel linken en addons zit Mallware.
Als ik Deathstar aandruk, dan komt er al gelijk een popup omhoog met een Mallware melding.
Dit ook bij veel clones van Exodus.
Ik heb wel een paar SUPERdiensten, maar ik mag niets zeggen wegens wetgeving en de logische regels van het forum omtrent delen van linken.

Ik gebruik IpVanish ook op de Schield zonder al teveel verlies. (Die heb ik op de 2e HDMI poort aangesloten)
Ik betaal altijd per maand, men heeft nog wel eens een handje ervan om je op tragere severs te zetten als je gelijk voor 2 jaar betaald. (Goedkoop is duurkoop)

Ik heb een tijdje Express VPN gebruikt op mijn Nvidia Shield icm een 500/500 glasverbinding. Hoewel Express VPN claimt heel snel te zijn, bleek bij mij dat de snelheid dusdanig naar beneden ging dat ik geen 4k Content kon streamen en vaak ook 1080P niet. Sinds een paar weken gebruik ik nu NordVPN. Hierbij gaat mijn vebindingssnelheid ook wel iets naar beneden, (wat vrij normaal is) maar ik kan nu zonder probemen 4K streamen.
Post automatically merged:

Als je RDB gebruikt, heb je geen VPN nodig.
Er staat zat over op Youtube, en na lang onderzoek weet ik dat het waar is.
Op de vraag of een Vpn noodzakelijk is zeg ik NEE !!
Toch gebruik ik ook een Vpn, maar dat is meer iets om te schakelen naar Netflix America,Canada etc.
Ook bepaalde vrije tv diensten in America zijn met Vpn te bekijken.
En binnen Retrospect heb je ook district gebonden streams.
Dan is de Vpn handig.

Logica ontgaat me hierin, maar ieder zijn reden om een vpn te nemen?
 

Bijlagen

  • WP_20180701_19_47_57_Pro.jpg
    WP_20180701_19_47_57_Pro.jpg
    726,5 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Slikt
Nu heb ik op mijn Linux pc wel een VPN draaien te weten HotSpotShield Free VPN.
Is een addon in mijn Chromium browser en werkt perfect.
Nu we het over snelheid hebben gehad even de proef op de som genomen en ik ben verbaasd over de resultaten.
Mijn verbinding is een VDSL 50Mb/30Mb:

Met of zonder VPNConnecting timeDownload snelheidUpload snelheid
1e test zonder VPN16ms47.5Mb28.6Mb
2e test met VPN3249.830.8
3e test zonder VPN1547.128.6
4e test met VPN3248.930.1

Hier blijkt in mijn geval uit dat ik met VPN hogere Down/Upload snelheden bereik dan zonder, hoewel de connecting time met VPN wel hoger ligt.
Mijn voorgaande theorie word hiermee een beetje onderuit gehaald.
Ik vraag me nu sterk af of dit ook het geval is wanneer ik een VPN op De Xiaomi Mi zou installeren want dan heb ik er dus voordeel bij als bovenstaande dan ook zo is.
Ik blijf het toch wel apart vinden.
 
Jij hebt glasvezel en nagenoeg geen verlies.
Probeer los van de VPN eens met je DNS servers te wisselen.
Ik ben van de DNS van Ziggo overgestapt op OpenVpn.
Je zal zien dat daar het verschil zit.
Als je de VPN aanzet, dan loopt dat ook vaak via een andere DNS server namelijk.
Even het modem/router in en proberen. (schrijf wel even de oude op voor je gaat wisselen
Zie o.a deze website als voorbeeld.


Nu heb ik op mijn Linux pc wel een VPN draaien te weten HotSpotShield Free VPN.
Is een addon in mijn Chromium browser en werkt perfect.
Nu we het over snelheid hebben gehad even de proef op de som genomen en ik ben verbaasd over de resultaten.
Mijn verbinding is een VDSL 50Mb/30Mb:

Met of zonder VPNConnecting timeDownload snelheidUpload snelheid
1e test zonder VPN16ms47.5Mb28.6Mb
2e test met VPN3249.830.8
3e test zonder VPN1547.128.6
4e test met VPN3248.930.1

Hier blijkt in mijn geval uit dat ik met VPN hogere Down/Upload snelheden bereik dan zonder, hoewel de connecting time met VPN wel hoger ligt.
Mijn voorgaande theorie word hiermee een beetje onderuit gehaald.
Ik vraag me nu sterk af of dit ook het geval is wanneer ik een VPN op De Xiaomi Mi zou installeren want dan heb ik er dus voordeel bij als bovenstaande dan ook zo is.
Ik blijf het toch wel apart vinden.
 
Jij hebt glasvezel en nagenoeg geen verlies.
Probeer los van de VPN eens met je DNS servers te wisselen.
Ik ben van de DNS van Ziggo overgestapt op OpenVpn.
Je zal zien dat daar het verschil zit.
Als je de VPN aanzet, dan loopt dat ook vaak via een andere DNS server namelijk.
Even het modem/router in en proberen. (schrijf wel even de oude op voor je gaat wisselen
Zie o.a deze website als voorbeeld.
Dank voor de tip, ga dit eens proberen op de mi box. Heb overigens VDSL geen kabel of glasvezel.
Inmiddels draait de trial sinds vanmiddag, erg tevreden tot nu toe.
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Vandaag eens via een app een speedtest op mijn Mi box gedraaid (connected via WiFi) dat viel me tegen tov mijn PC.
Na 3 keer testen kreeg ik 10 Mb, 17Mb en 15Mb download.
Toen was ik er klaar mee en heb direct een VPN aangeschaft, SurfShark want die had ik al op het oog.
Geïnstalleerd op de Mi Box en weer 3x getest met de VPN geactiveerd.
Alle 3 de keren om en nabij de 22Mb wat dus een duidelijk verschil was maar niets vergeleken de 48Mb op mijn PC.
Maar goed, de Mi Box streamt via de WiFi tov mijn Linux PC die bekabeld aan het netwerk hangt.
De scores waren wel stabieler dan zonder VPN want die fluctueerde nogal.
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Als ik heel eerrlijk ben vertrouw ik er geen 1.
Ze beloven wel, maar de praktijk is toch vaak anders.
Daarom gebruik ik het in combi met Realdebrid.
Als ik echte een tip moet geven...… stop met die VPN met trage snelheden.
Neem gewoon Realdebrid, het is goedkoper per maand, en je behoud je volle snelheid.
Realdebrid fungeert hetzelfde als een VPN.
Op Youtube staat genoeg uitleg wat RDB nu precies is en doet en wat je ermee kan.
Want dat is meer dan alleen een autorisatie voor je addons.
Ik heb nog wel IPVanish, en houd deze er ook bij met mijn snelheid van 400mb
Via de router ingesteld hou ik iets meer dan 100mb over per apparaat.
Nu heb ik op mijn W10 telefoon niet veel keus, en gebruik ik een gratis VPN die je ook als betaaldienst kan nemen.
De naam is Hideme en dan heb ik 500mb gratis.
Maar als die op zijn, en ik verwijder de app en reinstall hem gewoon, kan ik weer verder haha en heb weer 500mb free.
Natuurlijk had ik IpVanish via OpenVpn kunnen instellen, maar ik vond HideMe toch een wat snellere oplossing.

@Andre19721972 jij misschien nog op of aanmerkingen op de gratis vpn hotspotshield (meestal zijn free vpn`s met een luchtje namelijk) ?
;)
 
Mijn eerste post ;-)

Ik gebruik Windscribe, een hele prettige VPN provider die ook speciale locaties heeft die WindFlix worden genoemd. Gegarandeerd Netflix via VPN via de US, UK JPN etc
 
Gebruik geen vpn meer tegenwoordig, ook geen kodi trouwens. Heb nog iptv en NLziet.
 
Surshark VPN kun/mag je "ongelimiteerd" delen met al je vrienden, kennissen, familieleden op al hun devices. Als je dat met bijvoorbeeld 100 man doet dan ben je iets van 60 cent kwijt per persoon voor een heel jaar VPN op al je devices.
 
Surshark VPN kun/mag je "ongelimiteerd" delen met al je vrienden, kennissen, familieleden op al hun devices. Als je dat met bijvoorbeeld 100 man doet dan ben je iets van 60 cent kwijt per persoon voor een heel jaar VPN op al je devices.
Ben blij dat volgende maand mijn contract afloopt. Surfshark 'dempt' de lijn teveel of nog gekker verbreekt de netwerkverbinding volledig bij opstarten. Meerdere malen contact gehad met de servicedesk maar hebben het nooit opgelost. Van het tweejarige contract heeft het een jaar niet gewerkt. Dus mijn advies is, neem geen Surfshark.
 
Surshark VPN kun/mag je "ongelimiteerd" delen met al je vrienden, kennissen, familieleden op al hun devices. Als je dat met bijvoorbeeld 100 man doet dan ben je iets van 60 cent kwijt per persoon voor een heel jaar VPN op al je devices.
Niet helemaal waar wat je zegt, ze hanteren een fair user policy:

You must be registered for see images attach

als ze op dat gedrag stuiten, dan behouden ze zichzelf het recht om je account af te sluiten😉