Wie weet een eenvoudig werkend screen capture app voor "horizontaal" gebruik?

Babylonia

VIP
20 sep 2016
132
72
16
Hallo,

Inmiddels een TV Shield Pro (2019).
Om gemaakte instellingen in apps (waaronder Kodi) te onthouden zou ik graag gebruik willen maken van een "Screen capture app".
Heb via "sideload" diverse apps geprobeerd, maar kom doorgaans aan "verticale" op smartphone afgestemde tooltjes.
Bovendien verwijzen ze meestal naar een combinatie van de "powerknop" en "volume" om een scherm afdruk te maken.

Zoek een tooltje wat met een toetscombinatie (zelf in te stellen combinatie ?) of een overlay button een scherm afdruk maakt.
En makkelijk "horizontaal" is in te stellen (op het volledige beeld van een TV).

(Ik maak tevens gebruik van een Logitech draadloos toetsenbord met touchpad, om makkelijker zaken te bedienen).
 
Ik heb de shield pro niet maar het 2017 model... Ik (denk) dat dit wel op dezelfde manier zal werken...

Instellingen
Apparaat voorkeuren
NVIDIA Share staat standaard op off deze aan zetten
Nu kun je door de home button (cirkeltje) ingedrukt te houden een sub menu openen

Hierbij staat Screenshot..
Deze worden automatisch weggezet naar je foto's op je shield..

Die weer te benaderen zijn door een file explorer.. Ik gebruik hiervoor Xplore uit de playstore
 
  • Like
Reacties: Babylonia
Bedankt voor je reactie.

Die instellingen waren voor mij nog onbekend (groentje nog heh op Shield TV gebied) ?
Met "on" voor NVDIA share komen er meteen een aantal meer opties naar boven.

Je reactie was voor mij duidelijk. Gebruikte reeds de X-Plore file manager, en bestand direct gevonden bij eerste test. ?
 
Werkt het printscreen knopje op je toetsenbord niet? Als ik een toetsenbord met kabel aansluit op mijn mi box werkt het gewoon,

Ik heb net even gegoogled, als je de k400 hebt, probeer eens fn + back
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Babylonia
Toevallig heb ik zo'n Logitech K400 Plus toetsenbord in gebruik.
En inderdaad met die toetscombinatie werkt het ook. Ook als de NVIDIA Share op "off" staat.

Bedankt mensen voor deze handige tips.
 
  • Like
Reacties: Dominique DB
Babylonia's probleem is nu wel opgelost denk ik, maar voor andere die meelezen en misschien geen shield hebben wil ik nog even melden dat de 'button mapper' app gebruikt kan worden, bv: dubbele klik op geluid stiller voor screenshot
 
  • Like
Reacties: Babylonia