Windows KODI box ?

Eric Hebs

Expert
2 mei 2016
1.043
633
216
Op dit moment gebruik ik KODI onder windows 10 en vind het lastig kiezen uit de vele Android TV boxen die te koop zijn.

Maar mijn vraag is of er überhaupt windows KODI boxen bestaan, of dat je die gewoon zelf kan 'maken'. Er zijn namelijk vrij betaalbare mini pc's (intel nuc) of windows TV sticks met HDMI en het voordeel daarvan zou zijn dat je behalve KODI dan ook gewoon windows op je tv hebt, want dat vind ik persoonlijk toch wat uitgebreider nog dan Android (want android 6 zal niet op zo een kastje van 30 euro werken denk ik?).

m.a.w. is dat een goed idee of is een echte android tv kodi box beter ?
 
Op dit moment gebruik ik KODI onder windows 10 en vind het lastig kiezen uit de vele Android TV boxen die te koop zijn.

Maar mijn vraag is of er überhaupt windows KODI boxen bestaan, of dat je die gewoon zelf kan 'maken'. Er zijn namelijk vrij betaalbare mini pc's (intel nuc) of windows TV sticks met HDMI en het voordeel daarvan zou zijn dat je behalve KODI dan ook gewoon windows op je tv hebt, want dat vind ik persoonlijk toch wat uitgebreider nog dan Android (want android 6 zal niet op zo een kastje van 30 euro werken denk ik?).

m.a.w. is dat een goed idee of is een echte android tv kodi box beter ?
Windows gebruikt een hoop extra resources en zal dus sloom werken. Een beetje een fatsoenlijke Android box 60 - 80 euro zou gewoon perfect moeten werken.
Heb zelf een Raspberry Pi 2 en ben voor een Android box aan het zoeken.
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
Windows gebruikt een hoop extra resources en zal dus sloom werken. Een beetje een fatsoenlijke Android box 60 - 80 euro zou gewoon perfect moeten werken.
Heb zelf een Raspberry Pi 2 en ben voor een Android box aan het zoeken.

Ik heb inmiddels ook maar voor een Android box gekozen, k'heb eentje van 30 dollar in china besteld om eens uit te proberen en wellicht later wat speelgoed erbij zoals een Mag box of linux/raspberry
 
hoi, ik heb begin dit jaar een PC'tje gebouwd op basis van de ASROCK N3150DC. Dit is een moederbord incl. een N3150 processor en heeft een losse 65W voeding.
Windows 10 + Kodi => TOP!
 
Ja in tegenstelling tot mn post van 15 mei draai ik Kodi nu altijd onder win 10 op een tablet, en die weer met hdmi naar de smart tv.
 
  • Like
Reacties: dixi
Had een Minix Z64 en verkocht,heb nu een Minix Z83-4 heb daar gelijk Spotnet op gezet,heb er 1TB harddisk aangehangen en een Externe DVD writer,is eigenlijk mijn Mediaplayer nu,bekijk nu ook DVD schijfjes daarmee en moet zeggen werkt super,heb ook nog een Z64 Android en een X8 H staan,maar de Z83-4 wordt toch het meest gebruikt,zeker voor mijn muziek verzameling op de externe harddisk ! De stand alone DVD player heb ik allang verbannen ! Heb nog een Popcorn Hour C200 als NAS !