Windows server wakker houden

Plantje

Expert
6 okt 2016
750
289
216
45
Mijn Windows HTPC heb ik ingesteld dat deze na 20 minuten automatisch gaat slapen.
Dat betekent dat wanneer ik ergens in huis iets wil kijken wat op die machine staat, maar ook wanneer ik live TV wil kijken ik de machine even wakker moet maken door op de WMC afstandsbediening te klikken. Alleen gaat ie dan na 20 minuten weer uit en stopt het TV kijken. Workaround: op de server muziek laten afspelen om zo te zorgen dat ie niet in slaap gaat. Lastig, want dan moet ik er ook weer aan denken dat uit te zetten als ik wel wil gaan slapen enz enz.

Nu kwam ik er achter, dat in Kodi ook de mogelijkheid is om de remote server te ontwaken bij het benaderen daarvan. Mooi! Dat werkt ook prima! En op de PC in de slaapkamer blijft de server dan wakker zolang ik Kodi open heb staan op de client. (En dan maakt het niet uit of ik Kodi gebruik of niet; gewoon de applicatie aan hebben staan is genoeg) Echter op mijn PC op zolder werkt dat niet en zie ik telkens toch weer de server uit gaan. Hoe kan ik zorgen, dat het gedrag hetzelfde is?
 
Hmmm... ook in de slaapkamer houdt ie nu de server niet meer wakker. Geen idee wat er veranderd is.

Misschien is de oplossing toch om te zoeken naar een nieuwe HTPC server en dan een apparaat wat gewoon wat minder stroom verbruikt en gewoon full time aan laten staan
 
wanneer ik live TV wil kijken ik de machine even wakker moet maken door op de WMC afstandsbediening te klikken.
Zie ook;

Andere workaround kan zijn door je HTPC te beheren via je telefoon, je kunt deze dan hier aan en uit zetten. Wellicht zijn er zelfs add-ons in Kodi die dit kunnen :)
 
Het wakker worden is het probleem niet. DVBLink maakt hem netjes wakker voor een opname. En ook wanneer ik ergens in huis Kodi opstart start de HTPC op. Probleem is dat ie na een tijdje weer gaat slapen...zelfs als de Kodi machine in de slaapkamer nog gebruik maakt van de HTPC als server.
 
Hoe bedoel je resetten? Het is natuurlijk prima dat ie na 20 minuten inactiviteit uit gaat. Maar een verbonden client moet niet als inactiviteit gezien worden
 
Misschien is er door een update iets veranderd in powersettings

our PC Goes to Sleep Without Permission
Sorry voor hoofdletters.
Halverwege pagina
 
  • Like
Reacties: Spinix en Plantje