Witte balk reclame

evdende57

Actief
24 mrt 2018
28
2
6
67
Hoi,

Wanneer ik kodi kijk gebeuren er 2 dingen die ik niet kan "verhinderen" en niet wil ;o)

1. Regelmatig komt er een witte balk met reclame. Ik kan dan op "close" klikken en ga dan naar een pagina op internet (browser Microsoft terwijl ik Android heb)

2. In beeld komt het bedieningspaneel van hetgeen je aan het kijken bent. Soms gaat dat na een paar seconde weg bijvoorbeeld na wat instellingen, soms blijft al de tijd in beeld ....bij sport kj jken bijvoorbeeld.

Wie o wie weet raad

Bedankt alvast

Groeten.
 
Sinds wanneer heb je dit? Heb je kort geleden iets geïnstalleerd? Heb je Kodi op een PC, laptop of op een mediaspeler en welke? Vermeld wat meer info over welke mediaspeler je hebt. Als het ligt aan een van je kodi add-ons kun je het oplossen door add-ons een voor een uit te schakelen om te ontdekken welke add-on de reclame veroorzaakt. Of misschien eens volledig opnieuw beginnen met een schone Kodi via instellingen > apps > kodi app verwijderen en een nieuwe Kodi 17.6 uit de playstore halen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Hmedia. kodi 17.3 Veel problemen ook met die Hmedia. Duur ding

Inderdaad wat apps verwijderd en nu lijkt het weg......de witte balk.

Echter bij het kijken naar een film loopt de film vast om de 30 sec.a minuut.

Krijg ik er ook niet uit. TV k i ijken gaat prima

Bedankt voor je hulp
 
  • Like
Reacties: B. web
De witte balk/reclame lijkt me een malware /virus probleem.
Dit heb je waarschijnlijk nu zelf al opgelost door de desbetreffende app te verwijderen.
Wel even bijvoorbeeld malware bytes (virus scanner) draaien om eventuele achtergebleven rommel te verwijderen. Even Googlen deze is gratis te verkrijgen voor Android.
Een virus kan invloed op het gedrag van je box hebben en ook je 2e probleem verklaren.
Maar het kan vanzelf sprekend ook aan de addon liggen (verouderd niet meer bijgehouden)
Welke addon gebruik je voor je films/series?
 
Ik had idd alle apps verwijderd die ik niet gebruik. Het lijkt weg te zijn de witte balk.

Waar ik nu tegenaan loop is dat mijn films vastlopen (yoda ??). Ik heb ook exodus 2.0 (ffffkwijt hoe dat heet) ik heb een , dacht ik, handig prootje gebruikt waarmee ik allerlei cache en ongebruikte data kon reinigen.

Krypton 17.6 gebruiken heb ik ook al eens geprobeerd maar dan loopt mijn mediaspeler helemaal vast.

Tobben dus. Ik kan gelukkig wel sport kijken
 
Ik had idd alle apps verwijderd die ik niet gebruik. Het lijkt weg te zijn de witte balk.

Waar ik nu tegenaan loop is dat mijn films vastlopen (yoda ??). Ik heb ook exodus 2.0 (ffffkwijt hoe dat heet) ik heb een , dacht ik, handig prootje gebruikt waarmee ik allerlei cache en ongebruikte data kon reinigen.

Krypton 17.6 gebruiken heb ik ook al eens geprobeerd maar dan loopt mijn mediaspeler helemaal vast.

Tobben dus. Ik kan gelukkig wel sport kijken
 
Misschien uithuilen en overnieuw beginnen. Kodi geheel verwijderen en schoon opnieuw installeren. Misschien zelfs je box terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Kun je helemaal schoon beginnen. Daarna beginnen met een paar addons welke jij het belangrijkste vind. Eens kijken hoe het loopt.
 
  • Like
Reacties: Lex
Gedaan ! Alles opnieuw. Wanneer ik krypton 17.6 gebruik start kodi niet op ????? Toen ik , de 2 e keer alles opnieuw geïnstalleerd had ,.......auto upgrade krypton........ding startte weer niet. Derde poging lijkt goed te gaan.

Ik heb overigens een himedia ultrahd q5 speler.

Nu vraag ik me nog af wat de actuele goeie video "programma's" voor kodi zijn

Dank en fijne jaarwisseling allen
 
Ik gebruik zelf meestal The Resistance uit de Goldengun repo. Daarnaast is Exodus Redux ook een optie.
Heb je een RD account, denk dan ook eens aan Seren.
Heb je in ieder geval een begin.

Nog één ding, heb je alleen een een nieuwe Kodi geïnstalleerd of ben je helemaal terug gegaan naar de fabrieksinstellingen?

Ook jij alvast een fijne jaarwisseling.
 
Helemaal teruggegaan naar fabrieksinstellingen........raar dat ik geen krypton 17.6 kan installeren..... maar goed.

Ik ga die resistance even installeren en ffff checken....houd meijn hart vast over de updates mogelijk hahaha
Post automatically merged:

.....HELP HELP ;O) WEER SCHOKKERIGE VIDEO'S / VASTLOPERS
 
Laatst bewerkt:
Die app deed ik al eens.....buffer probleem was niet weg....ik doe hem nog eens nu na de nieuwe installatie.. Thanks again je hoort het nog even
Post automatically merged:

....en uiteindelijk IPVanish------update (automatisch naar krypton 17.6) ----alles weg.....k*tding ;o)
 
Laatst bewerkt:
Okee dat lijkt een oplossing. Iedereen die helpt en meekijkt in mijn topic hartelijk dank !!
Post automatically merged:

okee nieuwe frimware geinstalleerd v18 leia alees lijkt te werken zonder gestotter.....maar 2 dingen nog.

ik kan geen andere skin installeren (get more en dan foutmelding)

en de TV knop is niet in het menu nadat in iptv simple clients heb geconfigureerd.....wel worden de kanalen geladen........ hoe/waar kan ik tc kijken ?

dank dank dank
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: B. web
Kodi 17.6 is voorlopig nog steeds de huidige stabiele versie. Beta Kodi 18 Leia versies kunnen fouten en problemen geven. De meeste add-ons zijn gemaakt om goed te werken in Kodi 17.6. Meer skins voor Kodi 18 Leia zullen in de toekomst wel komen als er een officiële Kodi 18 Leia verschijnt. Zie ook opmerkingen hier:
... Ik ben bang dat je nog even te snel wil... Van KODI is nu ondertussen RC4 uitgegeven, alleen duurt het nog een tijdje voordat het ook werkend is op Android. Dit is ook de reden dat KODI 18 nog niet door de fabrikanten wordt uitgerold. ... ... Ik denk dat je nog even vastzit aan KODI 17.6 ....
 
Laatst bewerkt:
Kodi 17.6 is voorlopig nog steeds de huidige stabiele versie. Beta Kodi 18 Leia versies kunnen fouten en problemen geven. De meeste add-ons zijn gemaakt om goed te werken in Kodi 17.6. Meer skins voor Kodi 18 Leia zullen in de toekomst wel komen als er een officiële Kodi 18 Leia verschijnt. Zie ook opmerkingen hier:


klopt. Je hebt gelijk. Maar nu is mijn speler helemaal ontregeld. Ik ben nu nieuwe firmware aan het downloaden.........ik hoop dat de speler die pakt bij de harde reset. Ik liep wel nog aan dat mijn kodi vastliep op de configuratie van pvr simple clients......vreemd