U maakt gebruik van een Adblocker om advertenties te verbergen. Door dit soort programma's is het moeilijk om deze website in de lucht te houden, aangezien het tonen van advertenties de enige manier is om de hosting te betalen. Zou u voor deze site een uitzondering willen maken? We beloven dat je geen last zult hebben van de advertenties.
Klik hier om te zien hoe je je Adblocker uitschakelt. Je kunt ook een uitzondering maken voor onze website zodat je alleen op Kodi-Forum.nl advertenties te zien krijgt.
Bedankt voor uw medewerking. ❤️
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb een Shield pro met daarop een externe HDD en net als thuis (waar ik ook een Shield pro heb met dezelfde configuratie) X-plore heb geïnstalleerd.
Alleen thuis kan ik via FileZilla mijn HDD benaderen en dus makkelijk media up en downloaden naar mijn HDD.
Nu is mijn probleem dat mijn 2de Shield alleen de interne gedeelde opslag zichtbaar is en hij ziet geen externe HDD.
De instellingen zijn van beide Shield exact hetzelfde en ook al terug gezet naar fabieksinstellingen en opnieuw begonnen maar ik kom er niet uit.
Via X-plore WiFi file manager in de browser ziet het wel alles maar dus niet via FileZilla.
Als ik het programma File Manager + gebruik en daar Acces from network gebruik werkt het ook prima allemaal, alleen moet je dat aan laten staan en kan dus niets verder doen met de Shield.
Wat kan er aan de hand zijn ?
Ik kan dus bij de mappen (2de foto) wel op toevoegen klikken maar daar kan ik niet de HDD instellen, wel alleen mappen.
Zijn je beide hdd's (thuis en je andere hdd) ook op dezelfde manier geformateerd? Kan zijn dat de shield je hdd niet kan lezen, omdat ie het schijf systeem niet herkent.... Of herkent je shield thuis wel de hdd die niet herkent word (oftewel, even van hdd ruilen en kijken wat er gebeurd)
De schijven die ik thuis heb neem ik mee naar de camping waar dus mijn andere Shield staat. Zijn dus hetzelfde geformateerd. Het vreemde is dat X-plore ze niet ziet (op de camping) maar een andere programma File Manager + wel.
Nou ben ik niet thuis maar kan mij herinneren in de instellingen iets te hebben aangepast om een 2e usb poort zichtbaar te krijgen. Heb even een handleiding gezocht en kwam onderstaande tekst tegen.
To access the USB storage drive on your SHIELD TV, go to Settings > Device > Storage & reset and scroll down to USB Storage
Kijk eens in de instellingen van de Shield , en ga dan naar Apps - kijk dan bij de betreffende app naar toestemming (staat onderaan). En zet deze op altijd toestaan . Had laatst ook een soortgelijke situatie met de FX FILE Explorer , kon toen ook mijn schijf niet zien .
Kijk eens in de instellingen van de Shield , en ga dan naar Apps - kijk dan bij de betreffende app naar toestemming (staat onderaan). En zet deze op altijd toestaan . Had laatst ook een soortgelijke situatie met de FX FILE Explorer , kon toen ook mijn schijf niet zien .
Al vele malen gereboot met zelfs stroom eraf. De Shield zelf ziet de HDD`s wel allebei (ik heb er 2 aangesloten). Ze zijn beide al geformateerd als exFat (dat deed ik toen ik nog een Formuler box had)
Vanavond weer een factory reset gedaan en alles weer opnieuw geïnstalleerd maar helaas heeft dat niet geholpen. Op de èèn of de andere manier kan ik gewoon de HDD`s niet zien via Filezilla en X-Plore. Ik blijf dus alleen mappen zien en kan geen HDD toevoegen
Ik denk dat ik het moet proberen om anders uit te leggen omdat er staat X-plore vind geen HDD maar dat is eigenlijk niet helemaal wat ik bedoel.
Via X-Plore die ik op de Shield heb staan (betaald) kan ik FTP instellen om bestanden uit te wisselen van bijv PC naar de Shield. Alleen zie ik alleen de Externe HDD niet via FileZilla en kan alleen maar de mappen selecteren en dus niet de HDD`s.
Misschien moet je ook denken aan hoe het zit met je wifi verbinding op de camping. Heb je een eigen modem of router? firewall instellingen? Misschien vind je tips op het filezilla forum :
Ik heb hier een eigen router en alle firewall`s zijn uitgeschakeld. Zowel op de router als op mijn Laptop (windows)
Wat ik ook test ik zie alleen /Interne gedeelde opslag zien. Moedeloos wordt ik ervan.
Bij deze test blijkt er iets mis te zijn.
Verbinden met probe.filezilla-project.org
Verbinding gemaakt, welkomstbericht afwachten.
Antwoord: 220 FZ router and firewall tester ready
USER FileZilla
Antwoord: 331 Give any password.
PASS 3.66.4
Antwoord: 230 logged on.
Controleren op correct extern IP-adres
IP 192.168.1.xxx bjc-bgi-b-bbi
Antwoord: 510 Mismatch. Your IP is 185.50.208.xxx, bif-fa-cai-bfe
Verkeerd extern IP-adres
Verbinding gesloten
Ik heb de laatste 3 cijfers even veranderd naar xxx.
Waar moet ik zoeken naar de oplossing ?
Het is opgelost door thuis een copie te maken in X-Plore en terug te zetten op de camping Shield. Alleen nog even de ip adressen veranderen en ik heb weer al mijn schijven in beeld.