X96 Kodi problemen

Tudo Lindo

Nieuwkomer
27 feb 2017
4
0
1
55
Vorige week nieuwe Smart TV box X96 aangesloten. De vorige werkte zonder haperen, maar miste werkgeheugen. Het lukt me echter niet een aantal problemen op te lossen:

1. Kodi (16.1) blijft crashen. Tijdens wisselen van adonns, bekijken van adonns en zelfs tijdens kijken van films. Dus niet bij één specifieke adonn.
2. Er zijn resolutieproblemen. Om de haverklap schakelt het beeld over naar (hoe heet dat) pastelachtige kleuren. Inversie? Heb bij instellingen van de X96 zo'n beetje alle resoluties geprobeerd. De TV kan 1080 aan, dus dat moet geen probleem zijn. In Kodi zelf kan ik de resolutie niet aanpassen. Geen idee hoe dat op te lossen.
3. In de Android Play Store is Kodi versie 17 beschikbaar, maar er staat ook dat ik die versie al heb. Terwijl in de systeeminformatie staat dat ik versie 16.1 gebruik.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Bij voorbaat dank!

Tudo
 
Update:
1. Kodi 16.1 verwijderd en Kodi 17 geïnstalleerd: Kodi crasht niet meer
2. Resolutieproblemen blijven hardnekkig. Een splitter geprobeerd: geen oplossing. Op sommige boxen zit in het scherm-menu een mogelijkheid om RGB te kiezen. Op mijn X96 is dat niet mogelijk. Is er een manier om dat wel te krijgen?
3. Opgelost. Zie 1.

4. Is er een box met de meest recente Android en Kodi-versie die het wél doet bij een oudere Philips televisie?
 
Een video converter zou in jou geval wel eens de oplossing kunnen zijn voor punt twee.
Verkrijgbaar en voor meer informatie
 
Inderdaad die link zocht ik vanmiddag. .dank hier voor.
Als het je 60 euro waard is hebt je natuurlijk 14 dagen retourrecht mocht deze converter het probleem niet verhelpen.
 
Inderdaad die link zocht ik vanmiddag. .dank hier voor.
Als het je 60 euro waard is hebt je natuurlijk 14 dagen retourrecht mocht deze converter het probleem niet verhelpen.
Vanmiddag een splitter gekocht en geprobeerd, zelfde probleem.
Die converter... misschien toch eindelijk maar eens bestellen. Ik hik er tegen aan... Als zo'n ding in zo'n nare verpakking, heet dat niet blisterverpakking komt, dan krijg je hem er nooit meer fatsoenlijk in als je hem terug moet sturen.
 
Haha maar dat is het probleem van de webwinkel ,je mag het product zodanig gebruiken om te beoordelen of het in de smaak valt .
En dat kan in dit geval niet met een ongeopende verpakking.
 
Vorige week nieuwe Smart TV box X96 aangesloten. De vorige werkte zonder haperen, maar miste werkgeheugen. Het lukt me echter niet een aantal problemen op te lossen:

1. Kodi (16.1) blijft crashen. Tijdens wisselen van adonns, bekijken van adonns en zelfs tijdens kijken van films. Dus niet bij één specifieke adonn.
2. Er zijn resolutieproblemen. Om de haverklap schakelt het beeld over naar (hoe heet dat) pastelachtige kleuren. Inversie? Heb bij instellingen van de X96 zo'n beetje alle resoluties geprobeerd. De TV kan 1080 aan, dus dat moet geen probleem zijn. In Kodi zelf kan ik de resolutie niet aanpassen. Geen idee hoe dat op te lossen.
3. In de Android Play Store is Kodi versie 17 beschikbaar, maar er staat ook dat ik die versie al heb. Terwijl in de systeeminformatie staat dat ik versie 16.1 gebruik.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Bij voorbaat dank!

Tudo

Heb hier ook een x96 2gb draaien met kodi 17 maar deze problemen die jij zegt onder vind ik niet

En ja hier ook een Philips tv zonder problemen
 
Heb hier ook een x96 2gb draaien met kodi 17 maar deze problemen die jij zegt onder vind ik niet
En ja hier ook een Philips tv zonder problemen
Misschien heb je een veel nieuwere TV?

Die Philips TV van mij is uit 2009 en helaas de laatste update was van Philips was van 2010.
Zo gewoon is het een prima TV hoor, alleen niet met de T95Z.
 
Misschien heb je een veel nieuwere TV?

Die Philips TV van mij is uit 2009 en helaas de laatste update was van Philips was van 2010.
Zo gewoon is het een prima TV hoor, alleen niet met de T95Z.
Zoals ik al in een eerder topic aangaf hebben de Philips TV van voor 2011 een HDMI handshake probleem. Het paars groen beeld is de HDMI anti copy beveiliging. Je zou pin nummer 13 in de HDMI kunnen killen of de convertor kunnen nemen.
 
  • Like
Reacties: artdreamer
Zoals ik al in een eerder topic aangaf hebben de Philips TV van voor 2011 een HDMI handshake probleem. Het paars groen beeld is de HDMI anti copy beveiliging. Je zou pin nummer 13 in de HDMI kunnen killen of de convertor kunnen nemen.
Ik zie mijzelf pin 13 in de HDMI niet killen... Zo technisch ben ik helaas niet.