X96X10 met Amlogic S928X processor geeft telkens signaal af, ook als hij UIT gezet is.

Tini

Forumlid
9 dec 2017
11
2
6
77
De Android box (8GB werkgeheugen en 64 GB opslaggeheugen) geeft steeds als hij uitgezet is (om de 5 minuten) een signaal af naar de via HDMI gekoppelde LG Oled TV (65C35LA). Op de TV verschijnt dan de melding of op het TV scherm de via HDMI gekoppelde androidbox toepassing weergegeven moet worden,

, Op de box zit naast Kodi ook Google Chrome, die ik niet gebruik, maar ik kan hem er ook niet afhalen. Hij is bedoeld voor Kodi.
, Ik heb Google Chrome verwijderd, maar dan loopt Kodi ook niet meer. Dus maar weer ingeschakeld.
(Bij Google in de Instellingen staat een "piefje" dat Google automatisch berichten zend ook nadat de apparatuur "Uit"is. Dat "piefje " heb ik uit gezet)
. Ik zet de Android-box na gebruik uit.
.
. In de Settings van de box heb ik HDMI CEC uitgezet. Zo ook bij de TV instellingen.
. Zowel met Kodi 19.5 als met Kodi 20,2, blijft dit probleem zich voordoen..

Heeft iemand een idee, wat ik zou kunnen doen. Op Internet kan ik mijn probleem niet terugvinden.

Akties:
. Heb de hele box op fabrieksinstellingen teruggezet. Echter de box blijft een signaal geven naar de TV.
. Bij de box HDMI-CEC weer aangezet en ook bij de TV.
. Nu zie ik bij de box de tijd oplichten en meteen daarn op de TV regelmatig in de rechterbovenhoek "HDMI(xx) oplichten.

Resultaat :
Ik vind dit acceptabel en onderneem geen verdere aktie op het signaal eruit te krijgen.