Xiaomi mi box 3 - android 9 pie update

Nadat ik adb getest heb heb ik wolf launcher geïnstalleerd op mijn mi box 3 en die vroeg me direct na het klikken op de home knop (o) welke launcher ik gebruiken wil, zonder een commando via adb.

You must be registered for see images attach
 
  • Like
Reacties: B. web
Vanmiddag ook even aan het hobbyen geweest met de wolf launcher op de shield... Maar is mijn ding niet iig.. Maar goed smaken verschillen natuurlijk...
 
Is er iets meer bekend over het opnieuw op moeten starten alvorens er beweging in de beelden komt.
 
Is er iets meer bekend over het opnieuw op moeten starten alvorens er beweging in de beelden komt.
Geen idee, maar ik lees op telegram dat de laatste update vrijwel alle bekende bugs opgelost heeft.
R3617 mibox 3
R3595 mibox s

Ik zit zelf nog op android 8 op mijn mibox 3, dus zelf geen ervaring ermee, update op eigen risico
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Update uitgevoerd zal nog eens afwachten 👍
Nu moet box weer en tijdje uit staan vanavond eens checken 😉
 
  • Like
Reacties: Dominique DB
@T-Bob ik heb de box dus geupdate met de laatste fixes en het opstart gedoe zoals we deden is bij mij niet meer nodig.
😉

Hoe ik hem nu opstarten ging eigelijk wel goed,
zat hem aan wachte even dat hij was opgestart en daarna hield
ik de aan/uit knop ingedrukt.
rechts kwam een pop-up venster in beeld en dan opnieuw opstarten
voor de rest deed hij het dan prima.

ik zal de nieuwe update vandaag ook maar eens erop zetten ben benieuwd Op deze handelingen niet meer hoeven.
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Laatste update ook erop gezet, nog geen verschillen opgemerkt.
Mooi dat er nog altijd update’s komen op de Xiaomi mi is toch al een paar jaar oud.
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Mijn mibox 3 heeft zich net zelf ongevraagd geupdate, ik ben hier echt niet blij mee, liefst ben ik zelf de baas van al mijn toestellen.
Had zelfs al lang geleden de vervelende update notificatie uitgezet, om zeker ook niet toevallig toch te updaten.

Setting-->Apps-->Google Play Services and turn off notifications toggle.

Gelukkig lees ik overal dat deze update wel in orde is, maar met android 8 was alles perfect en ik zou zeker er niet voor gekozen hebben te updaten naar 9
 
Aha bij jouw dus ook vanzelf gegaan had laatst een kennis die waar de box ook ineens geupdate was(ik had dat ook uitgezet), ik dacht eigenlijk dat de zoon des huizes weer had zitten klooien zoals meestal.
Maar android 9 met de recente updates voldoet weer als vanouds en werkt dus weer prima bij mezelf had ik wel zelfstandig geupdate.
Blijft wel raar idd dat we het uitzetten en je dan toch geforceerd word.
 
Het eerste nadeel heb ik al gevonden, mouse toggle for android tv werkt niet meer. Dit vind ik wel een belangrijk nadeel, ik gebruik wel enkele aps die niet geschikt zijn voor gebruik met een afstandsbediening, en de mouse toggle app loste dit probleem netjes op.

Probleem 2 ook al gevonden, google duo werkt maar ongeveer 1 op de 5 keer, 4 van de 5 keer krijg ik de melding geen toegang tot camera

een voordeel van deze "update" ben ik nog niet tegengekomen
 
  • Verbluft
Reacties: mrmiyagi
@Dominique DB dat zijn dingen die ik niet gebruik maar dan is het minder idd ben meer een basic user.
Box openmaken om terug naar Android 8 te gaan is ook weer zo wat 🤔
 
Kodi start niet meer op... AndroidTV 9 op een Xiaomi Mi Box (2017?) zonder S. Is al eens vaker voorgekomen, vermoed de toch beperkte opslag van 8GB