Xiaomi Mi Box 3 MDZ-16-AB update (Android TV)

Dit heb ik ook is behoorlijk irritant, in het begin werkte xiaomi box perfect maar na al die update 's is het bagger.
zal die nieuwe update maar eens proberen.

blijkbaar is een fabrieksreset na de update van oreo 8 aan te raden
 
Maar dan zullen wel alle Ad-don in kodi wat erop staan weg zijn.
Nieuwe update staat er nu op, ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Maar dan zullen wel alle Ad-don in kodi wat erop staan weg zijn.
Nieuwe update start er nu op, ben benieuwd.
ja dan is alles weg dus denk er over na alvorens te resetten.
Post automatically merged:

Zo hier de box factoryreset gedaan hij lijkt idd wel soepeler en sneller te draaien zoals @B. web mij al melde echter bepaalde issue`s los ik er niet meer op ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb hier de mi box van een familie lid die had hem al een poosje niet gebruikt. Dus ik kan nu kiezen om te updaten naar Oreo 8.0 of om hem op 6.0.1 te laten. Wat zal ik nu doen? De meningen zijn dus namelijk nog al verdeeld.
 
Heb hier de mi box van een familie lid die had hem al een poosje niet gebruikt. Dus ik kan nu kiezen om te updaten naar Oreo 8.0 of om hem op 6.0.1 te laten. Wat zal ik nu doen? De meningen zijn dus namelijk nog al verdeeld.

Nadat ik inmiddels een factory reset gedaan heb na de oreo8 update ben ik opzich wel tevreden.
Weet niet of je nu al last hebt dat je de box niet aankrijgt na een poosje op standby want dat is mijn irri dingetje at the moment (stroom moet er gewoon helemaal af zeg maar).
Ben je gewoon happy met 6.0 lekker laten draaien je zit dan wellicht alleen wel met zogezegde veiligheids issue`s.
@ateam278 of jij moet een way back weten in geval van ;)
 
De meeste bugs zijn inmiddels opgelost. Momenteel is men aan het testen met de . Dan blijft nog over "DD+ dropout issue" als voornaamste bug, waar ik zelf ook een probleem mee heb. Als je de Xiaomi Mi Box gaat updaten dan is een factory reset aan te bevelen na de update naar Oreo. Als je de update uitstelt tot later is dan alsnog een factory reset aan te bevelen vanwege de grote overstap van 6 naar 8 en moet je apps en Kodi weer opnieuw instellen. Als je dat laatste geen probleem vind zou je kunnen wachten met Oreo.
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Apps en kodi opnieuw installeren is voor mij niet zo'n probleem. Misschien kun je terug flashen van 8.0 naar 6.0 maar dan heb je een custom recovery menu en een custom rom nodig. Heb me daar verder eigenlijk nog niet zo in verdiept of die mogelijk heden er zijn. Maar laat hem dan gewoon nog even op 6.0 staan. En hou ik dit topic verder in de gaten als er een bug vrije release is.
 
  • Like
Reacties: B. web
Doordat wake up gedoe moet dus de stroom zo nu en dan van de box maar dan veranderd ook het ip adres dit is niet handig ivm kore op de telefoon.
Is het ip adres vast te zetten op de een of andere manier?
 
Doordat wake up gedoe moet dus de stroom zo nu en dan van de box maar dan veranderd ook het ip adres dit is niet handig ivm kore op de telefoon.
Is het ip adres vast te zetten op de een of andere manier?
Een static IP instellen op je box zelf of in je router instellen dat jouw Mi Box (via MAC adres) altijd het zelfde IP krijgt toegewezen.
 
Ja dat bedacht ik me ook nadat ik hier de vraag zette maar dacht misschien kan dat in de box/kodi.
Maar bedankt we zoeken het uit ;)
 
Is er al meer bekend omtrent het wake up gebeuren?
Dat is het enigste wat mij momenteel nog stoort ;)
 
Is er al meer bekend omtrent het wake up gebeuren?
Dat is het enigste wat mij momenteel nog stoort ;)
Nee, is nog niet veel bekend. Men is aan het beta testen via een besloten facebookgroep. De eerste beta 2415 voor dit probleem bleek niet helemaal de oplossing te zijn. Op wordt wel eens gevraagd of er nog nieuws is laatste antwoord: Sorry, I haven't heard from them for a while.
28-12 betreft een nieuwe test beta build voor switch refresh rate: "Test auto switch refresh rate only, it works with Kodi, please test it with your favorite apps."
 
Laatst bewerkt:
Nee, is nog niet veel bekend. Men is aan het beta testen via een besloten facebookgroep. De eerste beta 2415 voor dit probleem bleek niet helemaal de oplossing te zijn. Op wordt wel eens gevraagd of er nog nieuws is laatste antwoord: Sorry, I haven't heard from them for a while.

Dankje @B. web dan maar afwachten verder niks aan te doen ........
 
  • Like
Reacties: Rudolf en B. web
Goed nieuws, na vele beta tests is er nu een nieuwe update Build 2550 beschikbaar voor de Xiaomi Mi Box 3 MDZ-16-AB. Een aantal bugs zijn verholpen, zoals het "ontwaak probleem" en de update bevat een Android security patch van 5 januari 2019.

You must be registered for see images attach


"This build contains some bug fixes and improvements:
  1. Improves wifi stablity and connectivity for random disconnect issues.
  2. Fix for wake up problems.
  3. Fix for Netflix red artifacts on exact frame.
  4. Improves stability for bluetooth remote disconnect issue.
De update verschijnt automatisch of als je deze eerder wil binnen halen dan ga je naar instellingen > Over > Opnieuw opstarten.

Meer info op Reddit: en
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi en Rudolf
Zal hem eens updaten ben benieuwd of het ontwaak probleem is opgelost.
 
Ik wil straks ook weleens checken ;)
Bij jouw al opgelost nu @T-Bob ?
Nog niet gecheck heb hem vanmiddag ge-update vanavond probeer ik hem eens,
meestal deed hij het niet als ik hem hem s’avonds had gebruikt en de andere dag dat bleef slapen.
En moest ik eerst de stroom eraf halen.
We zullen zien of het werkt die nieuwe update.
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Nou ik heb hem ook geupdate en de box nu uit gezet en zal morgen ergens eens gaan proberen of ik hem aan krijg met de remote :)