Xiaomi MI Box S slechte wifi speed? - De oplossing!

charleyr

Forumlid
8 okt 2019
23
18
6
67
Ik maak een nieuw topic aan, omdat ik na de aankoop van een tv box (Mi Box S) er achter kwam, dat mijn mkv bestanden allen begonnen te studderen bij afspelen.
Het streamen van netflix gaat goed, tenminste HD content 1080P, (4K kan ik niet testen heb geen 4K scherm)
Vervolgens ben ik begonnen met Kodi en het maken van de bibliotheek met films en series.

Tijdens het afspelen van diverse films, zag ik tot mijn schrik, dat het bufferen welk erg snel begon, waardoor film kijken gewoon niet te doen was, telkens een rondje in beeld, omdat e.e.a. weer moest worden opgehaald.
Vreemd, want ik heb 3 mediaplayers in het netwerk staan, die alles gewoon afspelen zonder last te hebben van stotteren oid.
Mijn vermoeden ging richting de Wi-Fi ontvangst van de box.
Ik heb vervolgens een speedtest uitgevoerd vanaf de box en ik kwam niet boven de 22 mb/s
Diverse AP's gekoppeld, geschakeld van 2,4 naar 5 Ghz, maar geen verbetering.

Kodi gedeinstalleerd opnieuw geinstalleerd, settings nagekeken, geen verbetering.
Wat nu, dan maar een Usb Ethernet adapter aanschaffen en hopen dat het dan beter wordt?

Toen kreeg ik nog een brainwave.
Het zal toch niet zo zijn, dat het Wi-Fi signaal van de Mi Box, ergens door wordt verstoord?
De Mi box staat nl. op de Dune mediaplayer, dus weet je wat, ik zet de Mi Box ernaast en dan eens testen.
Wat schetst mijn verbazing, speedtest geeft waardes van rond de 90mb/s weer en dat op de slaapkamer, terwijl het accespoint een verdieping lager zit.
Films afspelen vanuit kodi, gaat als een speer,

Probleem opgelost.
Dit wilde ik dus graag even delen!
 
Mooi dat het is opgelost ... Maar het blijft een cliché natuurlijk dat wifi...(zal in de toekomst heus heel veel beter worden)

Daarom heb ik ook heel snel afscheid genomen van de mi. Geen ethernet..

Tja de ether net adapter ook dat kon mij niet bekoren... Haalde bij lange na niet de gewenste snelheid....

Fhd films liepen niet lekker...
Bedraad gaat er hier iig mee strijken...
 
  • Like
Reacties: charleyr
Bedankt voor de tip. Over het algemeen hier geen problemen met de Mi box met live TV kijken. Wel met het draaien van een foto slide show, maar dat is volgens mij meer een Kodi probleem.
En mijn Meegopad T02 had dat probleem telkens 's avonds rond twaalf uur. Heel vaag...
 
  • Like
Reacties: charleyr
@charleyr dank voor de tip ? en ik heb er maar een tutorial van gemaakt en zodoende ook verplaatst daar naartoe.

@LeX Trouwens daar over gesproken, hoe zit het er eigenlijk mee? Met die tutorial contest?

You must be registered for see images attach


Ik had er namelijk dit keer maar een screenshot van genomen, aangezien je de info nog wel eens zomaar wil wijzigen?

Edit: ik zie dat je hem nu naar onbepaalde tijd hebt gezet, op die manier krijg je natuurlijk nooit inzendingen??‍♂️

 
  • Grappig
Reacties: Lex
Mijn oude toverdoostruc voor bij wie het niet wil werken door slechte Wifi.

De foto is een voorbeeld van een kastje met alleen 2.4, maar je kan het ook doen met 2 antennes.
Je zal vast nog wel ergens een modem of router hebben slingeren, en anders je provider bellen voor een nieuw modem haha, of even her en der vragen.
Ik heb de meting gedaan met het antennetje omhoog, maar het zou ook meer kunnen worden met de antenne wat gedraaid.
Dat heb ik toen niet getest.

You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Reacties: Lex
Mooie oplossing voor oud spul, maar ik ga eigenlijk niet als eerste actie een nieuw kastje openschroeven om de antenne aan te passen.
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Moet je idd ook niet doen.
Maar mocht je nu een slechte Wifi hebben, dan is het wel een optie.
En je hebt gelijk, ik deed dit voorheen altijd met de oudere boxen met alleen 2.4.
Ik wou alleen het verschil uit de praktijk laten zien.
Gr.Andre.

Mooie oplossing voor oud spul, maar ik ga eigenlijk niet als eerste actie een nieuw kastje openschroeven om de antenne aan te passen.
 
  • Like
Reacties: Plantje
Ik heb inmiddels mijn Usb ethernet adapter hub binnen.
voor 12,77 van ali en nu zit ik op mijn Lan.
(dit is wel de usb 2.0 en 100mb versie, maar ik haal dus praktisch 100mb met de testen en dat is ruim voldoende voor al mijn Hd content en zelfs voor de 4K content, die de Mi Box dan downscaled naar 1080P).
Mi Box staat nu weer op mijn Dune mediaplayer

Hier de link, ik weet niet of het mag,, maar dan moet er maar even gemod worden.

 
  • Like
Reacties: Lex