Xiaomi Mi Box S

eugel

Nieuwkomer
7 aug 2017
4
3
6
58
Hier nu de Xiao mi box s besteld via ali. Meerdere mensen al ervaring met deze box? Zou de vervanger van de Mi box moeten zijn maar wel met dezelfde specs.
 
Welkom op dit forum :)
Heb je vraag verplaatst @eugel naar een nieuwe topic waar je uiteraard (straks) ook zelf je ervaringen kwijt kunt over je aanschaf.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels ontvangen. Wel via de douane helaas.
Zeer tevreden over de box. Start snel op en apps werken lekker. Ook met kodi geen probleem. Tevens de ugreen ethernet adapter met USB poorten gekocht. Deze werkt ook perfect met deze tv box.
 
  • Like
Reacties: Rudolf en Lex
ik heb hem teruggestuurd veel problemen met 1080p en 4 k films 1gig geheugen is veel te weinig heb nu een andere
 
Inmiddels ontvangen. Wel via de douane helaas.
Zeer tevreden over de box. Start snel op en apps werken lekker. Ook met kodi geen probleem. Tevens de ugreen ethernet adapter met USB poorten gekocht. Deze werkt ook perfect met deze tv box.


Hoeveel heb je moeten bij betalen als ik vragen mag aan douane kosten?
 
ik had het bij bol.com gekocht en krijg netjes mijn geld terug de t95q heb ik net binnen en moest 25,15 euro betalen
 
Ik moest 23,93 euro betalen. Daar zat 13 euro voor post.nl bij de rest dus 21% invoerrechten.
 
zijn geen invoerrechten maar is de BTW + handlingkosten van PostNL, € 22,95
Bedankt voor je antwoord ben van plan om er ook 1 te bestellen binnekort van AliExpress alleen zijn alle verkopers uit Spanje etc uitverkocht. Alleen als je controle krijg net als bij jou kost dat kastje als nog 70 euro dus ga nog even na denken of ik er nu al 1 ga halen.
 
Bedankt voor je antwoord ben van plan om er ook 1 te bestellen binnekort van AliExpress alleen zijn alle verkopers uit Spanje etc uitverkocht. Alleen als je controle krijg net als bij jou kost dat kastje als nog 70 euro dus ga nog even na denken of ik er nu al 1 ga halen.
Veel voordeel doe je niet met Ali, de controles worden steeds frequenter, van de 4 boxen die ik er kocht kwam er geen een zonder extra kosten doorheen, ik zou gewoon hier bestellen dan heb je geen gezeur en een prima service.
 
  • Like
Reacties: Lex
Bedankt voor je antwoord ben van plan om er ook 1 te bestellen binnekort van AliExpress alleen zijn alle verkopers uit Spanje etc uitverkocht. Alleen als je controle krijg net als bij jou kost dat kastje als nog 70 euro dus ga nog even na denken of ik er nu al 1 ga halen.

Overweeg @Gearbest.com dan ben je verzekerd tegen extra kosten als je de juiste stappen neemt.

https://kodi-forum.nl/threads/geen-douane-kosten-meer-bij-gearbest-lees-eerst-dit-topic.6323/
 
Toch het advies niet opgevolgd en eigenwijs er 1 bij aliexpress besteld voor 49 euro met in het achterhoofd dat ik misschien 20 bij moest betalen en ik dan op 70 euro kom. 2e kerstdag besteld en ik had hem 2 januari binnen. Gevraagd aan de verkoper om een lagere waarde op het pakket te zetten en deze te versturen als gift. Helpt vaak niet maar toch. Iedergeval 2 januari binnen gehad zonder extra kosten :). Bedankt nogmaals voor de adviezen.
 
Ik heb deze inmiddels ook besteld bij Amazon. Maar ik zie toch echt staan, dat er 2GB aan RAM in zit.

Ben wel benieuwd naar de verdere ervaringen hier. Ook erg benieuwd naar het Android TV specifieke deel… Is er bijvoorbeeld ergens online een versie van Google Play Store waar je kunt zoeken in Android TV apps?

In dit topic heb ik ook gevraagd of de volgende apps zonder problemen voor Android TV beschikbaar zijn:
  • Kodi
  • Ziggo Go
  • Feedly
  • YouTube
  • Google Assistent (in het Nederlands)
  • Skype
  • Spotify
  • Netflix
  • TeamViewer (bij voorkeur ook om het apparaat zelf over te nemen)
  • Agenda app (met gebruik van Microsoft accounts)
  • Domoticz
  • Toon
  • Foto en video viewer met mogelijkheid tot verwijderen
Edit: ben ook super benieuwd naar hoe de remote werkt met Kodi

Ben ook wat online reviews aan het bekijken en krijg bijna zin om er direct twee te bestellen! Toch nog maar even wachten :)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Rudolf
Zo nu aantal dagen in het bezit en het bevalt met tot nu toe prima.
Het instellen en installeren ging redelijk soepel zonder al teveel gedoe.
Je kan kiezen om vanaf een bestaand google account al zaken als wifi e.d. in te stellen.
Ook je youtube e.d. zullen dan aan je account gekoppeld worden.

Ik heb er zelf voor gekozen om een nieuw account aan te maken, omdat ik bijv bij youtube een goed gemiddelde
wil zien tussen mij en mijn vrouw als we daar naar filmpjes kijken.

Kodi draait, met mijn favoriete addons, nu heb ik het niet helemaal volgepropt en houd ik het altijd redelijk basic, dit vind ook het makkelijkst met onderhouden,
zeker met de apps en repo's die komen en gaan.

Nu heb ik kodi redelijk gestript ten opzichte van mijn vorige opzet (libreElec) omdat een aantal taken door android tv overgenomen gaan worden.
Ik heb via android tv een radio app erop gezet, dit deed ik voorheen via kodi.
Dit geld ook voor live tv, nu een maandje via NL ziet en dat draait prima.
Ik ben een cordcutter, maar kijk eigenlijk zelden de commerciele zenders. Ik ben vooral benieuwd naar de NPO start app die deze maand gaat uitkomen.

Netflix staat er standaard al op en is officieel ondersteund, ik heb dit verder nog niet uit geprobeerd.
Ik ben nog bezig om een plexserver op te zetten voor mijn eigen digitale muziek collectie, dus ben heel benieuwd hoe dat straks gaat werken.
Spotify werkt er prima op, hoewel ik nog wel even mijn weg moet vinden hoe alles staat, omdat dit toch wel iets afwijkt van de webversie en de android telefoon app.

Google assistant werkt prima, hoewel ik deze gewoon lekker in het engels heb laten staan.

Wat de cast functie betreft heb ik dit alleen getest met het bekijken van foto's vanuit google foto's op de telefoon. Dat werkt overigens prima.

Wat ik eigenlijk nog mis is een goede podcast app waar je ook podcasts als favorieten kan wegzetten.
Ik zou ook de channels graag meer customizen dan wat nu mogelijk is, ik vind dat nog redelijk beperkt, ik houd van de vrijheid omdat
soort zaken in te richten met mijn eigen voorkeuren

Verder zoek in nog een android tv series en movies app die ook met mijn trakt serie en film lijsten overweg kan.

Mochten jullie vragen hebben hoor ik het wel. Zodra ik de NPO start app een tijdje getest heb zal ik hier ook wat over vermelden
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi en Lex