Xiaomi Mi Box USB Audio DTS

barry666

Actief
14 feb 2017
49
21
6
59
Wie heeft er ervaring met een Xiaomi MI box in combinatie met een USB audio (SPDIF) apparaat uitgang om full surround geluid te krijgen ?

Krijg geen DTS/DD geluid.

dank,

Barry
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er ervaring met een Xiaomi MI box in combinatie met een USB audio (SPDIF) apparaat uitgang om full surround geluid te krijgen ?

Krijg geen DTS/DD geluid.

Alle instellingen staan op doorvoer voor zover mogelijk.

dank,

Barry
Niemand...?
 
Laatst bewerkt:
Wellicht helpt het om te vermelden welk apparaat dat signaal moet verwerken.
 
Mi Box > LogiLink USB Sound Box 7.1 (externe geluidskaart) > Marantz versterker

Deze setup werkte wel waar de LogiLink USB Sound Box 7.1 (externe geluidskaart) aan een Windows 10 media kastje hing (met de juiste software geinstalleerd)

Dus ben erg benieuwd of er mede forum leden zijn met een Mi Box die wel surround (DTS of DD) geluid hebben en hun hard/software setup.
 
  • Like
Reacties: Lex
De LogiLink USB Sound Box is een externe geluidskaart voor een computer. Er wordt nergens genoemd dat deze Android ondersteund. Volgens de specificaties (pdf): werkt deze alleen met het besturingssysteem Windows en drivers daarvoor. Verder gaat het geluid van mediaspelers meestal ook niet via usb. Bij de Xiaomi Mi box heb je de HDMI en een AV 3.5mm output (hybrid - optical and electrical) aansluiting.
Ik gebruik zelf HDMI naar TV en mijn TV heeft een optische SPDIF-uit-poort > optische audiokabel gaat naar versterker. Heb geen surround home cinema systeem, maar gewone stereo versterker en twee luidsprekers.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie, rare is dat ik wel gewoon goed stereo geluid krijg via deze opstelling.
Maar je hebt zeker een punt dat dit geen ondersteunde opstelling is...

Stom dat ik niet gezien heb dat de 3.5 mm poort een hybride was... :oops:
Net een kabel besteld en ik laat weten of dit werkt.
 
  • Like
Reacties: Lex en B. web
Mag ik hier vragen hoe ik het beste mijn Xiaomi MI box kan aansluiten om surroud geluid te krijgen?
Ik gebruik een Samsung QE65Q7F tv - DENON avr-1300W surroud receiver en een Xiaomi MI box, 2 JBL zuilspeakers en 5 Magnat speakers zonder subwoofer.
 
Je kan dus een kabel of converter kopen en direct aansluiten.
bv bij Amazon.de zoekterm: "kabeldirekt optisch TOSLINK Digitaal – audio kabel"

suc6
Bedankt!!
en deze direct aansluiten op mn receiver?

Maar de HDMI kabel van MI Box naar receiver geeft toch ook geluid door?
 
Laatst bewerkt:
bv bij Amazon.de zoekterm: "kabeldirekt optisch TOSLINK Digitaal – audio kabe
Je mag in de toekomst Barry daarvoor gewoon een link plaatsen .... daar doen we niet moeilijk over.

 
  • Like
Reacties: barry666
Kabel binnen, aangesloten op receiver maar heb dan geen tv sound meer als ik bv youtube gebruik van de tv.

Sorry dat ik wat later hier in stap, maar ik begrijp niet zo heel goed waarom jij je geluid via een optische kabel wilt laten lopen?

Mag ik hier vragen hoe ik het beste mijn Xiaomi MI box kan aansluiten om surroud geluid te krijgen?
Ik gebruik een Samsung QE65Q7F tv - DENON avr-1300W surroud receiver en een Xiaomi MI box, 2 JBL zuilspeakers en 5 Magnat speakers zonder subwoofer.

Hier geef jij aan welke apparaten je gebruikt, ik heb net de specs van je reciever en je tv bekeken, en deze ondersteunen beiden HDMI 2.0, je zou hem dus rechtstreeks kunnen aansluiten met een HDMI 2.0 kabel van je Xiaomi naar je HDMI in van je receiver en dan met een HDMI 2.0 kabel vanaf je HDMI out van je receiver naar de HDMI ingang van je tv gaan(in de gebruiksaanwijzing van de tv staat vaak welke HDMI poort de voorkeur heeft, let hier ook op).

Ook is het belangrijk dat je een high speed (3840 x 2160 4K 60 hz 18gbs) HDMI 2.0 kabel gebruikt, zodat je het maximale er uit kan halen.

Waarom genoegen nemen met minder als je de volledige range kunt krijgen??

Bovendien staat het dan los van je tv, en kun je als het goed is gewoon YouTube via de tv met geluid bekijken
 
Sorry dat ik wat later hier in stap, maar ik begrijp niet zo heel goed waarom jij je geluid via een optische kabel wilt laten lopen?



Hier geef jij aan welke apparaten je gebruikt, ik heb net de specs van je reciever en je tv bekeken, en deze ondersteunen beiden HDMI 2.0, je zou hem dus rechtstreeks kunnen aansluiten met een HDMI 2.0 kabel van je Xiaomi naar je HDMI in van je receiver en dan met een HDMI 2.0 kabel vanaf je HDMI out van je receiver naar de HDMI ingang van je tv gaan(in de gebruiksaanwijzing van de tv staat vaak welke HDMI poort de voorkeur heeft, let hier ook op).

Ook is het belangrijk dat je een high speed (3840 x 2160 4K 60 hz 18gbs) HDMI 2.0 kabel gebruikt, zodat je het maximale er uit kan halen.

Waarom genoegen nemen met minder als je de volledige range kunt krijgen??

Bovendien staat het dan los van je tv, en kun je als het goed is gewoon YouTube via de tv met geluid bekijken
Bedankt Arjan,
Hier ga ik mee aan de slag.