Xiaomi Mi Tv stick met Android Tv 9.0

Ben ook wel benieuwd naar deze stick! Vooralsnog ben ik voorzien, maar mocht ik nog een keer iets nodig hebben, dan ga ik deze zeker testen!

Ik lees 2GB ROM (opslag) op Alie, dit klopt niet en moet 8GB zijn.
Overigens klopt dat ook nog niet.
RAM = Random Access Memory voor snel opslaan en ophalen van zaken
ROM = Read Only Memory. Eigenlijk wordt hier nooit meer (correct) naar verwezen. Het is geheugen waar een fabrikant wat op kan opslaan waar je nooit aan kunt/mag komen. Denk aan data voor recovery van het OS bijvoorbeeld, maar zelfs daarvoor wordt meestal een deel van het gewone opslag geheugen gebruikt.

Dus: RAM 2GB en opslag 8GB. En ik denk dat we opslag ook geen SSD moeten noemen, want dikke kans dat het eMMC is. :)
 
Haha, grappig dat je dat zegt plantje.
Ik snap ook niet waarom iedereen dat tegenwoordig ROM noemt.

Je bios, das een ROM.
 
De stick nu ook in de Benelux officieel gepresenteerd :

 
  • Like
Reacties: B. web en MRmister
Hij is wel beduidend minder dan de Mi Box S. Zou mooi zijn als ze dit als de cheapo oplossing neerzetten en met een opvolger van de Mi Box S komen die wel vol 4K@60FPS ondersteunt. Ik zou er voor gaan!
 
De stick die ik besteld had is vandaag geleverd, morgen eens mee aan de slag gaan om te zien wat dit ding kan en doet. [resultaten volgen tzt]
 
Laatst bewerkt:
Nee joh, ik had dat topic over het hoofd gezien, maar voor nu ben ik met deze ook tevreden.?
 
Dat mag Lex, maar is daar al een topic van? Ik zie dat nergens.

En ik had hier in dit topic gereageerd vanwege het feit dat ik zo'n stick besteld had, en vaak is de basis van die sticks hetzelfde. ;)
 
maar is daar al een topic van? Ik zie dat nergens.
Maar nu wel Corne ?

 
  • Like
Reacties: corne
@corne Heb je die andere stick al kunnen testen? De specs lijken beter dan de Xiaomi, maar anderzijds maakt Xiaomi wel betrouwbaar spul (geneuzel of spyware daargelaten dan). Ik heb nu al een aantal goedkope android kastjes versleten en telkens voldoet het nèt niet. Ik zoek nu voor boven op de slaapkamer een oplossing voor Netflix (en het liefst ook Kodi). Ben benieuwd naar de bevinden van kodi op de xiaomi stick, of deze X96s stick.