Xiaomi Mi Tv stick met Android Tv 9.0

Lex

Ter nagedachtenis
29 mei 2016
6.795
5.190
216
66
Wie pakt de handschoen op om deze stick te onderwerpen aan een grondige review?

 
  • Like
Reacties: Spinix
Ik lees 2GB ROM (opslag) op Alie, dit klopt niet en moet 8GB zijn.
Erg weinig voor moderne begrippen maar voldoende als je de stick alleen gebruikt voor Videoland, NPO, Kodi, Netflix, Amazon Prime etc.

Ziet er goed uit trouwens, je kunt tegenwoordig voor echt een prikkie je televisie updaten. Ben benieuwd naar de eerste reviews!

You must be registered for see images attach
 
  • Like
Reacties: Lex
Ik pak de handschoen nog niet op, ik had dit topic over het hoofd gezien en heb afgelopen weekend toevallig een andere stick besteld (prijskkaartje: €32,-). :D

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid, en als de stick goed werkt om niet meer via een pc de dingen te kijken die ik wil. (voornamelijk Kodi en IPTV).


Technische Gegevens

CPU
Amlogic S905Y2 Quad Core ARM Cortex A53​
GPU
ARM Dvalin MP2 GPU​
Geheugen
DDR3:2GB/4GB
Flash
EMMC:16GB/32GB (Optioneel)
WiFi
IEEE 802.11 b/g/n/ac, 2.4G Wifi of 2.4G & 5.8GHz Wifi​
Bluetooth
BT 4.2
I/O
1 * HD​
HD 2.1, Ondersteuning HD CEC, Dynamische HDR en HDCP 2.2,4K x 2K 75 max resolutie uitgang.​
1 * USB, 1 * Micro USB​
1x USB 3.0 ,1x Micro USB 2.0​
1 * IR​
Afstandsbediening Ontvanger Aansluiten​
1 * TF CARD​
Ondersteuning 4GB/8GB/16GB/32GB/64GB​
Power
DC 5V/1A;LED indicator, Werken: Blauw;​
Software
OS
Android 9.0
Video
* Amlogic Video Motor (AVE) met dedicated hardware decoders en encoders
* Ondersteuning multi-video decoder tot 4K x 2K 60fps + 1x1080P 60fps
* Ondersteunt meerdere "beveiligd" video-decodering sessies en gelijktijdige decoderen en coderen
* Video/Beeld Decoderen
-VP9 Profiel-2 tot 4K x 2K 60fps
-H.265 HEVC MP-10 L5.1 tot 4K x 2K 60fps
-AVS2-P2 Profile tot 4K x 2K 60fps
-H.264 AVC HP L5.1 tot 4K x 2K 30fps
-H.264 MVC tot 1080P 60fps
-MPEG-4 ASP L5 tot 1080P 60fps (ISO-14496)
-WMV/VC-1 SP/MP/AP tot 1080P 60fps
-AVS-P16(AVS +) /AVS-P2 JiZhun Profile tot 1080P 60fps
-MPEG-2 MP/HL tot 1080P 60fps (ISO-13818)
-MPEG-1 MP/HL tot 1080P 60fps (ISO-11172)
-RealVideo 8/9/10 tot 1080P 60fps
* Meerdere taal en meerdere formaat sub-titel video ondersteuning
* MJPEG en JPEG onbeperkt pixel resolutie decodering (ISO/IEC-10918)
* Ondersteunt JPEG thumbnail, scaling, rotatie en overgangseffecten
* Ondersteunt *.mkv,*.wmv,*.mpg, *.mpeg, *.dat, *.avi. mov, *.iso, *.mp4, *.rm en *.jpg bestandsformaten​
Audio
* Ondersteunt MP3, AAC, WMA, RM, FLAC, ogg en programmeerbare met 7.1/5.1 down-mixing
* Ingebouwde TDM/PCM/I2S poorten met TDM/PCM modus tot 384kHz x32bits x 8ch of 96kHz x 32bits x 32ch en I2S modus tot 384kHz x 32bits x 8ch
* Digitale microfoon PDM ingang met programmeerbare CIC, LPF & HPF, ondersteuning tot 8 DMICs
* Ingebouwde stereo audio DAC
* Ondersteunt concurrent dual audio stereo kanaal uitgang met combinatie van analoge + PCM of I2S + PCM​
Afbeelding
HD JPEG,BMP,GIF,PNG,TIF​
Taal
Engels Frans Duits Spaans Italiaans etc multilaterale talen​
Appliactions
Online
Bekijk alle video websites, ondersteuning Netflix, Hulu, Flixster, Youtube, etc.​
Apps
Apps downloaden vrijelijk vormen android markt, amazon app store etc.​
Medium
Lokale Media afspelen, Ondersteunt HDD, U Disck, Tf-kaart.​
Praten online
Ondersteuning SKYPE video-oproep, MSN, facebook, twitter, QQ etc​
Anderen
Ondersteuning E-mail, office suit etc.
Ondersteuning DLNA functie
Ondersteuning 2.4G draadloze muis/toetsenbord​
 

Bijlagen

  • He7221e8e39884144b2e6b4284b788827V.jpg
    He7221e8e39884144b2e6b4284b788827V.jpg
    182,7 KB · Weergaven: 14
  • H5e8c768c90f840e2a3b6a2228353d062Z.jpg
    H5e8c768c90f840e2a3b6a2228353d062Z.jpg
    135,1 KB · Weergaven: 16
  • Hc0936d8d014348dcbca7d025c4b3f164S.jpg
    Hc0936d8d014348dcbca7d025c4b3f164S.jpg
    159,8 KB · Weergaven: 11
@Spinix de stick dus dezelfde specs als de box ?
Post automatically merged:

2 ram en 8 rom bij de eerste en tweede box.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Weet je wat ik jammer vind van die "sticks" je hebt (bijna) altijd toch nog een stroomadapter nodig...

9 vd 10 keer geeft de usb aansluiting van de tv niet genoeg stroom... Ene tv wel en een andere weer niet...

Dus dan is het "mobiele" van het stickie er alweer een beetje af...

Anders zou het ideaal wezen... Stick in de hdmi stroom aftappen van je usb en gaan met die banaan.. Meenemen naar vrienden kennissen etcetra...

Dan kun je eigenlijk net zo goed een boxje nemen scheelt dan 1 kabel aan.. Alleen de hdmi...

Boxjes zijn tegenwoordig al redelijk klein... Shield(tube).. De mi..
 
Tijd zal het leren @ateam278.

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat werken, want het wordt hier idd de bedoeling om op meerdere tv's te kunnen gaa kijken met dit ding. ;)
 
Anders zou het ideaal wezen... Stick in de hdmi stroom aftappen van je usb en gaan met die banaan.. Meenemen naar vrienden kennissen etcetra...
Zo werkt de stick ook, meeste televisies zullen genoeg ampère leveren. En als dat niet het geval is heb je altijd wel ergens thuis, waar je ook bent, een fatsoenlijke USB lader die met je stick werkt. Ik zou hem dus wel als mobiel beschrijven.

(Ik zou hem echter permanent aan de stroom laten als je hem bijna altijd in de televisie laat zitten, heb je geen last van opstarttijden en updates die nog moeten draaien...)
 
Daar schijnen dus ook alweer oplossingen voor te wezen...


Zo leer je elke dag weer wat bij.... ? ?


 

  • 1GB RAM
  • 8GB storage
  • Quad-core Cortex-A53 processor with Mali-450 GPU
  • 1080p output
  • Bluetooth 4.2
  • Bluetooth remote with Voice Assistant key and dedicated Netflix and Amazon Prime Video buttons
  • Support for Dolby Audio and DTS Surround Sound
  • Dual-Band Wi-Fi
  • Ports – HDMI (1), Micro USB port (1)
As mentioned, the price is €39.99
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Dus niet hetzelfde als de box stick is maar 1 gb
Chromecast ?
 
@Spinix, permanent aan de stroom laten is dat echt nodig, want de tv die ik nu heb blijft volgens mij continue onder stroom, want het rode lampje rechtsonder brandt altijd als de tv uitstaat.

Dus volgens mij is het een soort van standby.

Ik heb iig tijd genoeg om die stick te testen, zit nu al 13 maanden in de lappenmand, en over 2 weken heb ik 3 weken vakantie, dus tijd zat om te testen, maar nu even afwachten wanneer de stick bezorgd wordt. :D

Het testen ga ik trouwens niet op de tv binnen doen maar op het scherm wat buiten hangt...

Kijk maar naar mijn testhok....

You must be registered for see medias

En als het wat koud wordt dan gaat de kachel aan. :D

You must be registered for see medias
 
  • Grappig
  • Like
Reacties: Spinix en mrmiyagi
Vanaf volgende week (15 juli) komt er een presentatie over wellicht de lancering van de mi tv stick in europa :

The Xiaomi Mi TV Stick has appeared a few times already. The company first and it ahead of release last month. The dongle is now showing up in Europe, and we can see the official pricing for the first time. Xiaomi is listing the Mi TV Stick in Portugal for €39.99. The device is marked as coming “soon.”



Previous rumors suggested the Mi TV Stick would support 4K, but the model listed on Xiaomi’s website is only 1080p. That’s likely because of the processor used in the dongle being unable to output 4K resolution. The listed model has a micro USB port instead of USB-C as well as less RAM (1GB vs 2GB) and a less powerful processor. The full specifications can be seen below.

Mi TV Stick FHD:

  • 1GB RAM
  • 8GB storage
  • Quad-core Cortex-A53 processor with Mali-450 GPU
  • 1080p output
  • Bluetooth 4.2
  • Bluetooth remote with Voice Assistant key and dedicated Netflix and Amazon Prime Video buttons
  • Support for Dolby Audio and DTS Surround Sound
  • Dual-Band Wi-Fi
  • Ports – HDMI (1), Micro USB port (1)
As mentioned, the price is €39.99 and it’s not currently available for purchase, though you can sign up to be notified when it is. The rumored launch date is July 15th, but we’re not sure which regions will be getting the Xiaomi Mi TV Stick. We’ll be keeping an eye out for its launch in other regions.
 
  • Like
Reacties: Lex
@Spinix, permanent aan de stroom laten is dat echt nodig, want de tv die ik nu heb blijft volgens mij continue onder stroom, want het rode lampje rechtsonder brandt altijd als de tv uitstaat.
Als jij elke dag gebruik zou maken van de stick wel, je wilt dan namelijk dat je snel alles kunt openen zonder gezeur etc. Als je televisie in stand-by staat gaat de USB poort altijd uit (bij 99% van de televisies als het goed is).

Je zuiphok ziet er trouwens gezellig uit @corne lekker kacheltje erbij ook ?
 
  • Like
Reacties: corne
Zuiphok? Wie zegt dat ik bier drink? :D

Ze zeggen dat het een Mancave is, waar ik graag verblijf en met mijn hobby's bezig ben @Spinix. :D

Maar ik geraak of topic, en wacht met smart op de stick en heb nu een lekker stukkie piratenmuziek aan staan.

You must be registered for see medias
 
  • Like
Reacties: Spinix