Xiaomi tvb stick 4k geluid instellen

Colt4u

Gevorderd
18 mei 2017
62
18
6
61
Weet iemand hoe ik hierbij kan instellen dat ik ook het geluid kan regelen via de afstandbediening? Ik heb eerst een Mi Box gehad en daarbij kon ik naast het volume van de tv, ook nog het geluid van de Mi Box zelf harder en zachter zetten met de volume knop op de afstandbediening. Nu gaat dit niet. Denk dat ik bij het instellen van de stick iets verkeerd heb geselecteerd maar weet niet hoe ik dit kan aanpassen. Het volume van de tv-stick staat een stuk lager als wanneer ik iets anders met de tv bekijk. Zou dit graag corrigeren maar weet niet hoe.
 
Normaal gesproken zit er een optie op je box/stick met de naam "CEC" in je instellingen..

Deze aan zetten en eventuele stappen volgen.
Je tv moet dit ook ondersteunen natuurlijk maar je geeft aan dat het met de mi box ook lukte

Geen idee of dat op die stick ook zit eigenlijk..
 
Dank je voor je reactie.
Bij Apparaatvoorkeuren zit inderdaad een optie HDMI CEC en daaronder zitten dan weer 4 opties.
CEC Switch (staat op aan)
One-Key play (staat op aan)
Apparaat automatisch uit (staat op aan)
Change language automatically (staat uit)

Ik heb CEC-switch al een keer uit gezet en dat maakte geen verschil. Misschien nog een tip?
 
Gaat je tv ook uit? Als je je stick "uit" zet?
Of aan als je je stick inschakelt? Dit heeft ook met CEC te maken

Anders eens in je tv settings kijken of alles goed staat...
 
Tv gaat inderdaad uit als ik de stick uit zet. Ik heb nu de box en stick op de tv aangesloten. De box werkt goed, dwz dat ik volume bij kan regelen via de box-afstandbediening. Dat lukt mij bij de stick niet. Daarom wil ik niet graag iets aan de tv-settings gaan veranderen. Misschien beter de stick helemaal resetten en opnieuw beginnen. Ik heb denk ik een verkeerde keuze gemaakt bij het installeren.
 
Zoals je het omschrijft staan je CEC settings goed.. Je boxje reageert namelijk wel (geluid verhaal) en je stick niet..

Dus er staat iets in de instellingen van je stick niet goed of het werkt simpel weg gewoon niet..

Niet alle apparaten zijn hele goede CEC "vrienden"

Je zou eens met de CEC settings van je stick kunnen spelen..

Denk dat opnieuw installeren/formateren je probleem niet gaat verhelpen... Kunt het natuurlijk proberen.. 🤷‍♂️

Maar normaal gesproken kun je in de settings dit aanpassen ook al heb je dit "gemist" met de installatie.
 
Bij het opnieuw installeren wordt je gevraagd om volume van de afstandbediening te testen. Daar gebeurt dus niks en dan krijg ik de vraag of ik soms een soundbar gebruik. Ik heb er eentje van Sonos maar die staat er niet tussen. Een hele hoop fabrikanten maar geen Sonos. Dacht dat het een wereldmerk was. Zou er eentje moeten weten die compatible is met Sonos. Weet iemand dit?
 
Ik denk dat dus dit een gevalletje is geen CEC vrienden op de een of andere manier..

De stick herkent jouw tv dus niet bij de CEC instellingen?

Of je tv wel maar je soundbar niet?
 
Tv wel maar de soundbar niet, Met de oude Mi-box werkt het wel dus raar als het nu niet meer wordt herkent.
 
Dat kan wezen, andere hardware of natuurlijk software op je stick ten opzichte van je box..

Zelfde fabrikant maar andere specs.. Kan maar zo wezen dat na een software update van je stick het ineens wel werkt...

Denk (ben er bang voor) dat je er op dit moment helemaal niks aan kunt veranderen...

CEC werkt met je mi box wel maar met de stick dus half.. Aan uit wel maar geluid niet..
 
Weet niet of het na ruim een maand nog nodig is, Maar dit had ik ook met mijn 4k Stick.
Even iets casten via je telefoon ofzo. Dan via je telefoon het geluid van de Stick voluit zetten.
Daarna werkt het wel goed (Bij mij teminste)
 
  • Like
Reacties: Renko1963 en Lex
Was inderdaad nog nodig en dankzij jouw tip opgelost!! Dank je.
Ik was bij Google Home aan het kijken voor het casten en zag daar de TV stick staan met een volume knop. Deze stond maar op 33%.
Ben er enorm blij mee.
 
  • Like
Reacties: Lex
Was inderdaad nog nodig en dankzij jouw tip opgelost!! Dank je.
Ik was bij Google Home aan het kijken voor het casten en zag daar de TV stick staan met een volume knop. Deze stond maar op 33%.
Ben er enorm blij mee.
Top!
die 33% standaard is inderdaad heel vervelend, Zeker als je daarna terug schakelt naar de ''normale'' televisie.😳
 
Was inderdaad nog nodig en dankzij jouw tip opgelost!! Dank je.
Ik was bij Google Home aan het kijken voor het casten en zag daar de TV stick staan met een volume knop. Deze stond maar op 33%.
Ben er enorm blij mee.
Dat was de DE oplossing. Dank je.