Xiaomi YeeLights koppelen aan Kodi (Ambilight)

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.204
216
25
De YeeLights van Xiaomi zijn een goedkopere (en net zo'n goede) kloon van de Philips Hue lights. Via " " heb ik ze achter de TV kunnen hangen zodat ze achter mijn TV zitten.

You must be registered for see images

( Ik heb ze tegenwoordig horizontaal hangen).

Het uiteindelijke doel was natuurlijk mijn eigen Ambilight maken met deze 2 lampen, ik dacht dat hier wel wat tijd in zou zitten maar eigenlijk was dit binnen 2 minuten geregeld. Resultaat: Geweldig! Het werkt zelfs met IPTV dus ik zit er goed bij. (Voor AmbiLight raad ik je minimaal 2 lampen aan aangezien het er met 1 niet mooi uitziet).
Om de YeeLights binnen Kodi te laten werken heb ik de add-on " " gebruikt. Via deze add-on kun je de lampen vinden, toevoegen en configureren. In het topic staat ook meteen de installatie handleiding. Dit is absoluut niet moeilijk en ook zonder technische kennis zou je dat moeten lukken.

You must be registered for see images


Ook heb ik een filmpje met de YeeLights in actie gemaakt, ik heb de zender XITE erop gezet. Uiteraard werkt het met films en series ook, je kunt binnen de YeeMee add-on ook kiezen dat die bijvoorbeeld alleen bij films en series de Ambilight mag inschakelen.

You must be registered for see medias

Je kunt ze o.a. bestellen bij GearBest.com:
YeeLight LED Bulb:
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Plenkske
Ik heb hetzelfde gedaan met twee YeeLight LED Strips. Heb die dus om mijn tv geplakt. Werkt perfect :)
 
  • Like
Reacties: Spinix