Zelf mijn eerste pc gebouwd!

corne

VIP
13 jan 2016
383
357
216
59
Mannen, vrouwen, ik was het al langer van plan om ooit een keer een pc te bouwen van 0 af.

En dankzij een kennis van mij waar ik een moederbord van gekregen heb ben ik aan de slag gegaan.

Het is al een iets ouder moederbord, maar met het materiaal wat ik hier heb nog voldoende om er iets leuks van te maken!
Als eerste een nieuwe behuizing gekocht, want het bord was te groot voor mijn huidige pc's, en dus ook meteen maar een nieuwe voeding.

Toen de behuizing bezorgd was ben ik op mijn gemak aan de slag gegaan, want ik heb momenteel toch tijd zat.

Koptelefoon op mijn harses, en materiaal zoals geheugen/videokaarten en harddisks en tja de schroevendraaiers, en taywreps [tumme hoe schrijf je dit???] en aan de slag.

Bord ingebouwd, en aansluiten maar, en ja hoor it's alive!!!

Nieuwe SSD en 2 1 tb harddisks er in, en het geheugen uitgebreid naar 14 gig, en een video kaart die ik nog had liggen, NVidea 2 gig er in.

Pfoeh, een weekje prullen, maar hij doet het, ikke blij, want meteen hebben 2 andere computers een upgrade gehad, een I-7, en een I-5...

Nou nog even verder in de bakken kijken die in het tuinhuis staan want ik zag nog een stel van die chinese boxjes liggen. :D

Afijn, the reason why, ik dit onderwerp begin? Helaas ivm de gezondheid tijd zat, en die ga ik nuttig besteden om jullie te vervelen.
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    150,1 KB · Weergaven: 25
  • Like
Reacties: Reidinga
Nou nog even verder in de bakken kijken die in het tuinhuis staan want ik zag nog een stel van die chinese boxjes liggen. :D

Misschien een leuke puzzel om je bezig te houden op een regenachtige dag. ?
 
Goe gedaan jochie!
Jammer dat je zo'n mooie bouwdoos dan weer verprutst door er W10 op te drukken... ?
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Windows 10 was voor nu de oplossing @Maxpuk, ik heb een clone gemaakt van een ssd die naar een grotere ssd,, en op, tja, al mijn pc's staat momenteel overal een legitieme W-10 op, maar hoe langer je er mee bezig bent hoe meer het went. ;)

Alleen er zat ergens in de hardware toch een conflict, want ik kreeg steeds meer bsod's, en de melding was dat er iets mis was met het geheugen.

Dus de bankjes die ik er bij gestoken had er uit gehaald, en dit ging 1 dag goed, en daarna klapte de pc er weer iedere keer uit, al meteen na het opstarten...

En ga dan maar zoek waar het zit, want op het moederbord wat ik gekregen had zaten nog 2 EVO Veloce GEIL 4gb geheugens.

Eentje er uit gehaald, en daarna memtest gedaan, en sindsdien [ik klop het af] geen problemen meer gehad met de pc.
 
  • Like
Reacties: Maxpuk
Ik heb sinds ik windhoos 10 op mijn pc heb geïnstalleerd elke keer als ik mijn computer afsluit een melding van een verwijzing naar iets wat duidt op soundblaster, schijnt dat dit op windhoos 10 niet meer nodig is???‍♂️

maar goed, mijn pc gaat dan ook al even mee, werdt destijds geleverd met de allerbelabberdste besturing die Microsoft ooit heeft gemaakt: Windhoos Vies ta?

gelukkig toen wel een goed moederbord er in gegooid (Q9550 pro) met 32 gig intern geheugen, vandaar dat ie nog prima mee kan komen?

moet zeggen dat ik hem te weinig gebruik om hem te gaan moderniseren ?

vindt het wel prima zo, echter die melding bij het afsluiten blijft :moon: :moon: irritant ?
 
maar goed, mijn pc gaat dan ook al even mee, werdt destijds geleverd met de allerbelabberdste besturing die Microsoft ooit heeft gemaakt: Windhoos Vies ta?
@Arjan E. Sorry, maar het meest belabberde systeem was Windows ME. Is er ook maar 3 maanden geweest. Helaas net in die tijd dat ik een PC kocht. Heb daar toen wel heel veel van geleerd. Onder andere het installeren van een andere OS. ?