Zelfs TV kijken via plex

MrWimpy

Gevorderd
7 apr 2017
60
11
6
54
Met plex kan je ook TV zenders bekijken zo'n 89 stuks in allerlei genres. Dat gewoon via de NIET betaalde account :) .. Ook kan je je collectie podcasts beluisteren en zo kan je B films en C series die plex zelf aanbied bekijken.
You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
Ik doe dat via de plex app zonder kodi. Ga naar plex.tv en maak een account .. je kan in de browser of via de app op je box oa tv kijken.
 
Binnenkort zal ik een tutorial plaatsen hoe je de streams van je Enigima2/Dreambox kunt bekijken binnen Plex, werkt super mooi! Je kunt dan ook buitenshuis van je zenders genieten en eventueel delen met "familie" (Plex pass nodig). Ook kun je heel makkelijk zenders opnemen.


You must be registered for see images attach


You must be registered for see images attach
 
Binnenkort zal ik een tutorial plaatsen hoe je de streams van je Enigima2/Dreambox kunt bekijken binnen Plex, werkt super mooi! Je kunt dan ook buitenshuis van je zenders genieten en eventueel delen met "familie" (Plex pass nodig). Ook kun je heel makkelijk zenders opnemen.


You must be registered for see images attach


You must be registered for see images attach
misschien een rare vraag maar kan je ook je iptv er in krijgen met alle content? dus zowel je live tv als je films en series?
 
Ah de enigma2/dreambox truuk had ik nog niet , nu wel . Dank voor de tip de addon "enigma2-plugin-systemplugins-hrtunerproxy" op de box en gaan :)

Alleen het delen met familie zie ik nog nergens terug, ff verder zoeken

En op de vraag iptv ofwel een m3u in plex .. daar kan je xteve voor gebruiken (makkelijk als je een nas hebt die docker aan kan)
 
  • Like
Reacties: Spinix
misschien een rare vraag maar kan je ook je iptv er in krijgen met alle content? dus zowel je live tv als je films en series?
Moet ook mogelijk zijn! Zelf nog niet getest...
 
Heb momenteel zelf emby draaien,vergelijkbaar met plex .draait in de cloud ook iptv en via sabnzb kan je bibliotheek leuk aanvullen.
Voordeel van dit systeem dat je heel veel kan instellen en ook live tv hebt . je kan users aanmaken en bepaalde content delen.
users kunnen ook downloaden om bestanden offline te kunnen zien. epg enz makkelijk integreren en ook mooie lijst maken.
 
Emby ook leuk, maar volgens mij betaald .. daar is een opensource tegenhanger van : Jellyfin
 
Ah de enigma2/dreambox truuk had ik nog niet , nu wel . Dank voor de tip de addon "enigma2-plugin-systemplugins-hrtunerproxy" op de box en gaan :)

Alleen het delen met familie zie ik nog nergens terug, ff verder zoeken

En op de vraag iptv ofwel een m3u in plex .. daar kan je xteve voor gebruiken (makkelijk als je een nas hebt die docker aan kan)
Zou je iets kunnen schrijven hoe dit te installeren op mijn nas asustore met dockerfunctie
 
Ga naar github en zoek op xteve en daar staat een hele documentatie wat je allemaal kan instellen en hoe. Het docker image kan je zoeken op dockerhub.
 
Ja sorry is niet klik hier, klik daar en tada je hebt live tv .. jammer genoeg net iets meer.
 
Vond het geen goede/mooie oplossing voor liveTV , mijn nas moest alles transcoden en dat werkte niet lekker. Plex gewoon gebruiken voor niet live spul en ik zelf gebruik TVheadend voor linieare tv.