Ziggo internet blokkeert FOX sports

dude-nl

Expert
18 sep 2016
439
286
216
Hi all,

Naar verluid blokkeert Ziggo tijdens de eredivisie wedstrijden bepaalde streams waarover mensen FOX kijken via een IPTV abonnement.
Na de wedstrijden waren de streams weer bruikbaar.
Mensen met ander internet konden wel gewoon blijven kijken.

Er is nog geen oplossing voor maar de meest simpele is een private IP VPN (shared wordt geblokeerd door 99% van de servers).
Bij Rapid is een prive IP VPN toegestaan, mocht het niet werken kan de admins vragen om het IP te whitelisten.

Het zijn allemaal nog speculaties, maar het lijkt wel zo te zijn na diverse testen door diverse personen...

Wellicht kunnen Ziggo internet gebruikers hier melden of ze problemen hadden of niet.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Gaarne even toevoegen of je in het voormalig Ziggo gebied of voormalig UPC gebied zit, met je Ziggo abbo.
 
  • Like
Reacties: dude-nl
Ah, ik zat te denken dat Ziggo de stream naar de iptv provider dichtzet. Nu snap ik hem
 
  • Like
Reacties: Lex
Blijkt inderdaad zo te zijn dat ziggo de streams versleuteld tijdens wedstrijden.
Na contact met iptv stack te hebben gehad express vpn voor een maand genomen om te testen en het werkt weer.
Post automatically merged:

Als toevoeging voormalig ziggo gebied
 
Zoals gezegd is VPN de oplossing hiervoor inderdaad.
Dat een stream versleuteld wordt is altijd zo. De capture cards hebben gewoon een abonnement op Ziggo (of cccam/oscam emu) en nemen het beeld op. Dit wordt weer aangeboden aan IPTV servers om uit te zenden.
Op de een of andere manier blokkeert Ziggo de verbinding/route/IP vanaf de bron naar de IPTV server. Ik denk dat ze een lijst aan het verzamelen zijn van IP's van sources welke ze blokken wanneer nodig.
 
Zoals gezegd is VPN de oplossing hiervoor inderdaad.
Dat een stream versleuteld wordt is altijd zo. De capture cards hebben gewoon een abonnement op Ziggo (of cccam/oscam emu) en nemen het beeld op. Dit wordt weer aangeboden aan IPTV servers om uit te zenden.
Op de een of andere manier blokkeert Ziggo de verbinding/route/IP vanaf de bron naar de IPTV server. Ik denk dat ze een lijst aan het verzamelen zijn van IP's van sources welke ze blokken wanneer nodig.
Dat dacht ik dus ook, maar dat is niet zo. Schijnbaar als je in niet Ziggo gebied zit werkt het allemaal wel. Met andere woorden: de capture cards krijgen wel gewoon signaal en kunnen dat ook decrypten.

Ik ga wel serieus teleurgesteld zijn (en dan zeg ik het dus netjes) als ze straks alle vormen van tuner aan een computer hangen gaan blokkeren om dit soort illegaal gebruik tegen te gaan!
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Dat dacht ik dus ook, maar dat is niet zo. Schijnbaar als je in niet Ziggo gebied zit werkt het allemaal wel. Met andere woorden: de capture cards krijgen wel gewoon signaal en kunnen dat ook decrypten.

Dat is toch precies wat ik juist zeg?
Dat ze kunnen decrypten weet ik zeker ;) En anders hadden de anderen ook geen beeld gehad.
Ziggo internet blokt puur de verbinding naar het IP van de source/capture server. Daarom dat het wel werkt met een VPN.
Hardware matige tuners/capture cards kunnen ze niet zomaar blokkeren aangezien je tuner vrij eenvoudig kan clonen waardoor het voor Ziggo kan lijken dat een "originele decoder" de zender decrypt.
Ok, alles kan, maar dat kost zoveel techniek dat ze veel problemen zouden krijgen met multicard gebruikers, CI+ gebruikers etc etc.

Het is redelijk eenvoudig te testen (afhankelijk van kennis en kunde) door een trace te doen op de m3u link van Fox tijdens een wedstrijd. Dan zie je snel genoeg waar hij blokt.
Vergelijk het vooral met een trace zonder dat er een wedstrijd is.
Je zal zien dat de trace niet bij de source aankomt.

Enige wat evt nog zou kunnen is dat Ziggo blokt op zender namen in de URL.
Nu ik er over nadenk kan dat best logisch zijn eigenlijk. Filtertje aan tijdens een wedstrijd met elke verzoek naar een URL waar het woord "fox" in voorkomt.

We gaan het wel zien...
Nu raad ik Ziggo internet gebruikers toch aan om cccam/oscam te gebruiken in plaats van IPTV.
 
Ik zal komend weekend even wat verschillende logs verzamelen en wat ik gisteren in één log gezien heb, is dat alleen de CDN server geblokt werd, die door de reverse proxy toegewezen werd, voor het kanaal wat aangevraagd werd door de player die het kanaal wilde afspelen.

Je kanaal url uit je m3u, verstuurd vanaf de player, wordt namelijk door de load balancer/reverse proxy van je iptv provider omgezet naar een URL met een persoonlijke token naar een ander domein/ip (CDN server), die de vragende player dus ontvangt, waarna deze dus met deze nieuwe url uiteindelijk de stream ontvangt. Of er door Ziggo gefilterd wordt op stream nummer ga ik van het weekend zien, omdat ik geen logs gedraaid heb van andere wel werkende kanalen.

De reden dat ik om voormalig Ziggo/UPC gebied vroeg was, doordat ik met een Ziggo wifispot account van iemand in het voormalig UPC gebied, geen last had van de blokkade die opgeworpen was, terwijl mijn vaste Ziggo lijn (voormalig Ziggo) daar wel last van had. Ook kwamen er meldingen binnen van KPN/Vodafone gebruikers, die afgelopen zondag last van deze actie hadden, terwijl T-Mobile 4G o.a. gevrijwaard bleef.

Dus om misverstanden in dit topic te voorkomen, er wordt mijn inziens niet geblokt op de sources, maar op de CDN servers, wat nu dus een kat en muis spel aan het worden is, wat al in verschillende landen gaande is.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Plenkske
Wellicht draait Ziggo hotspots via een verkapte interne VPN ivm privacy waardoor deze (nog) niet geblokt worden.

Als de providers de handen in 1 slaan is het een kwestie van tijd voor dit allemaal geblokt wordt. Dan is VPN / VPS etc de enige optie.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Dat is toch precies wat ik juist zeg?
Dat ze kunnen decrypten weet ik zeker ;) En anders hadden de anderen ook geen beeld gehad.
Ziggo internet blokt puur de verbinding naar het IP van de source/capture server. Daarom dat het wel werkt met een VPN.
Ja ok...van de klant naar het IP van de IPTV aanbieder
Nu raad ik Ziggo internet gebruikers toch aan om cccam/oscam te gebruiken in plaats van IPTV.
Ja ok, maar dat is wel even een hele andere oplossing waar ze dan ook maar weer even de nodige euro's tegenaan moeten gooien. Want je hebt ineens een cardreader, tuner enz enz nodig.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Interessant verhaal. Goed om hier een topic over te beginnen @dude-nl

Ik was een weekend weg dus heb niks kunnen kijken of testen.

Als ik het zo lees vraag ik me wel af... waarom zouden ze alleen tijdens wedstrijden blokkeren. En mogen ze überhaupt blokkeren ? Mijn theorie is dat ze nu aan het testen zijn. Kwestie van tijd dat alles, altijd, geblokkeerd wordt ? Of denk ik daar te makkelijk over... ?

Dus om misverstanden in dit topic te voorkomen, er wordt mijn inziens niet geblokt op de sources, maar op de CDN servers, wat nu dus een kat en muis spel aan het worden is, wat al in verschillende landen gaande is.

Is het mogelijk voor de IPTV providers/sources om hier het eea te encrypten zodat het praktisch onmogelijk wordt voor de internet providers om dit te blokkeren ?
 
Goedendag

Heb gisteren gewoon Foxsports gekeken vanaf 12.30 tot 18:30. Heb wel Ziggo (voormalig UPCgebied). Wel veel buffering op HD kanaal maar op 720 draaide de wedstrijden gewoon.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Als ik het zo lees vraag ik me wel af... waarom zouden ze alleen tijdens wedstrijden blokkeren.
Misschien vanwege de gemiste extra inkomsten, van klanten die hun dure sport pakketten de deur uit gedaan hebben, die maandelijks opzegbaar zijn ? Want de voetbal fans die deze sportpakketten hadden, willen juist de wedstrijden Live kunnen zien.
 
  • Like
Reacties: raymie
Misschien vanwege de gemiste extra inkomsten, van klanten die hun dure sport pakketten de deur uit gedaan hebben, die maandelijks opzegbaar zijn ? Want de voetbal fans die deze sportpakketten hadden, willen juist de wedstrijden Live kunnen zien.

FOX sports zit zelf de providers ook goed achter de vodden dat ze de beveiliging etc. op moeten schroeven dus,het 1 kan inderdaad best met het andere te maken hebben.
 
  • Like
Reacties: Plenkske