Ziggo-mediabox next 4k

Lex

Ter nagedachtenis
29 mei 2016
6.795
5.190
216
66
Met dank aan Tweakers.net voor hun altijd zeer uitgebreide reviews:

 
Ik heb tv compleet maar nog steeds de oude box. Gaan ze die automatisch vervangen of moeten we weer bellen, klagen.....enz
 
Een belletje naar Ziggo en je weet het.Je intresse is dan daar bekend wellicht gevolgt door een nieuwe box ?
 
Ga ik zeker oen Lex (ben nu ook een volger van je)
Post automatically merged:

Ik bedoel doen en noem je geen oen.....???
 
  • Grappig
Reacties: Lex
Heb hem hier nu een paar weken staan, en ben er over het algemeen erg tevreden over.

Werkt goed samen met de ziggo go app.

Alleen gisteren nadat ik de zender lang op 1 kanaal had staan valt plotseling het beeld op zwart, geen geluid niks.

Zal wel met een update opgelost worden, het is immers een nieuw product, en daar zitten nu eenmaal wat kinderziektes in?

Wat ik wel hoop dat ze softwarematig gaan oplossen, is de CEC schakeling. Als ik nu met mijn harmony remote switch naar een andere activiteit (bijvoorbeeld Kodi kijken), dan schakelt ie netjes de next box uit, maar omdat er een CEC schakeling op zit, schakelt ie ook mijn tv uit, en er is geen manier om de CEC schakeling uit te zetten.

Vreselijk irritant?

Ziggo opteert dat je een zogenaamde CEC killer kunt kopen en er tussen zetten, maar dit is voor mij gewoon een principe kwestie: ziggo levert een product af, en om het perfect te laten werken moet ik zelf extra kosten maken, dat lijkt me niet zoals het hoort.

Als ze willen dat je het op die manier doet, hadden ze de kabel met CEC killer ook mee kunnen sturen voor degeen die geen CEC schakeling willen?

Maar al met al een prima box dus??
 
Heb er goede verhalen over gehoord en wilde deze box laatst ook aanschaffen. Eigenlijk vooral als back-up van de Kodi setup. En als dan blijkt dat we enkel de Next nog gebruiken... Tja ... Dat laatste zal waarschijnlijk pas gebeuren wanneer Ziggo ook voor Android TV een Ziggo Go app maakt.
Maar ik wilde het kastje dus bestellen.... Ziggo winkel binnen gestapt in Utrecht. Was allemaal geen probleem en dan kwam er eenmalig nog 19,95 aansluitkosten bij. "Pardon? Ik ben al jaren klant! Ik ga toch geen aansluitkosten betalen?!" En dan het antwoord:"Tja mijnheer, we kunnen niet anders. Zelfs als we het weghalen wordt het er gewoon weer bij gezet."

Daar ben ik niet blij mee! Dat de Consumentenbond maar eens naar zulke kosten kijkt. Aansluitkosten voor het zetten van een vinkje!
 
  • Geweldig
  • Like
Reacties: Shaman en Lex
Verhaal komt me bekend voor. Kreeg hetzelfde antwoord aan de telefoon. En moest minimaal weer een jaar lid blijven.
 
Verhaal komt me bekend voor. Kreeg hetzelfde antwoord aan de telefoon. En moest minimaal weer een jaar lid blijven.
Had ik prima gevonden. Maar die optie kreeg ik niet. Ben verdorie al sinds 1998 klant!
 
Heb er goede verhalen over gehoord en wilde deze box laatst ook aanschaffen. Eigenlijk vooral als back-up van de Kodi setup. En als dan blijkt dat we enkel de Next nog gebruiken... Tja ... Dat laatste zal waarschijnlijk pas gebeuren wanneer Ziggo ook voor Android TV een Ziggo Go app maakt.
Maar ik wilde het kastje dus bestellen.... Ziggo winkel binnen gestapt in Utrecht. Was allemaal geen probleem en dan kwam er eenmalig nog 19,95 aansluitkosten bij. "Pardon? Ik ben al jaren klant! Ik ga toch geen aansluitkosten betalen?!" En dan het antwoord:"Tja mijnheer, we kunnen niet anders. Zelfs als we het weghalen wordt het er gewoon weer bij gezet."

Daar ben ik niet blij mee! Dat de Consumentenbond maar eens naar zulke kosten kijkt. Aansluitkosten voor het zetten van een vinkje!

Ik heb ook de Mediabox next nooit extra hoeven betalen. Wel veel gezeik gehad met dat ze me korting hadden geloofd en dat ik het vervolgens niet kreeg. Wat ik zou doen als je die 19.95 heb moeten betalen de opzeg lijn bellen je verhaal vertellen en dan is er ineens altijd heel veel mogelijk als ze dan nog moeilijk doen zeg je gewoon dat je dan wilt opzeggen. Oja en refereer dan gelijk naar de aanbieding op de website: 6 maanden voor x prijs (geen idee welke abbo je hebt). Ik had zelfs nog 3 maanden 25 euro korting dus 75 euro korting kunnen regelen via deze manier.
 
  • Like
Reacties: Shaman
Had ik prima gevonden. Maar die optie kreeg ik niet. Ben verdorie al sinds 1998 klant!

@Plantje ook ik mocht €19,95 aansluit kosten betalen. Kwam er eigenlijk op neer dat ik een nieuw abonnement mocht afsluiten. En ben zelf ook al jaren lid van de club. Ga het maar es op de manier van @Vasqure proberen. Als ik toch een nieuw abbo moet afsluiten, dan maar met korting ?
 
Ik heb vanochtend nog even gebeld. Was weer zeer interessant!
Op de site staat nu inderdaad:"6 Maanden korting en geen activatiekosten bij een Complete of Max abonnement"
Dus direct aangegeven:"Laatst in de winkel geweest en bij het bestellen van een Next moet ik activatiekosten betalen. Dat wil ik natuurlijk niet, want ik ben al sinds 1998 op één jaar na klant."
"Tja, sorry mijnheer, maar dat is hoe het werkt. Ik pak uw gegevens er even bij. Maar u heeft al TV complete"
"Nee, dat zal je collega dan gedaan hebben"
"Ik vraag het even na." Na een tijdje wachten "Inderdaad, mijn collega heeft het al klaar gezet, maar niet geactiveerd"
"Ok, maar er is dus niets wat je kunt doen? Op jullie website staat dat er geen activatiekosten zijn" Haar er op moeten wijzen waar dat staat
"Ja, maar dat is alleen voor nieuwe klanten"
"Tja, maar ik ga van standaard naar complete, dus in die zin ben ik ook een nieuwe klant"
"Nee, toch kan ik niets voor u doen"
Heb het maar afgesloten met het feit dat ik afwacht tot er een actie komt.

Ik heb zo'n hekel aan dat dreigen met opzeggen :( Als ze stellen:"Ok, dat is goed! Geregeld!" zit ik ineens zonder internet, TV en telefoon. :(
 
Ik heb vanochtend nog even gebeld. Was weer zeer interessant!
Op de site staat nu inderdaad:"6 Maanden korting en geen activatiekosten bij een Complete of Max abonnement"
Dus direct aangegeven:"Laatst in de winkel geweest en bij het bestellen van een Next moet ik activatiekosten betalen. Dat wil ik natuurlijk niet, want ik ben al sinds 1998 op één jaar na klant."
"Tja, sorry mijnheer, maar dat is hoe het werkt. Ik pak uw gegevens er even bij. Maar u heeft al TV complete"
"Nee, dat zal je collega dan gedaan hebben"
"Ik vraag het even na." Na een tijdje wachten "Inderdaad, mijn collega heeft het al klaar gezet, maar niet geactiveerd"
"Ok, maar er is dus niets wat je kunt doen? Op jullie website staat dat er geen activatiekosten zijn" Haar er op moeten wijzen waar dat staat
"Ja, maar dat is alleen voor nieuwe klanten"
"Tja, maar ik ga van standaard naar complete, dus in die zin ben ik ook een nieuwe klant"
"Nee, toch kan ik niets voor u doen"
Heb het maar afgesloten met het feit dat ik afwacht tot er een actie komt.

Ik heb zo'n hekel aan dat dreigen met opzeggen :( Als ze stellen:"Ok, dat is goed! Geregeld!" zit ik ineens zonder internet, TV en telefoon. :(

Je hoeft ook niet te dreigen met opzeggen alleen de opzeg lijn bellen die mensen kunnen heel veel voor je doen. Ik had een probleem met die korting waar mevrouw aan de normale lijn me vertelde ja sorry meneer ik kan niks voor u doen. Ik de opzeg lijn gebeld me verhaal verteld oh maar meneer dat komt door dit en dit maar u krijgt de korting gewoon van ons terug gestort ( of word berekend met de volgende factuur). Een keer in de zoveel tijd bel ik ze weer op omdat ik dan korting krijg, je betaald wel het nieuwe ziggo tarief maar ik krijg wel korting. Vb. nu is de korting 6 maanden ongeveer 15 euro dat meer dan die paar euro die je nu minder betaald. Ziggo gaat echt niet zeggen: Ok, het is geregeld want ze willen je niet kwijt als klant. Ik ben ook niet iemand die dreigt met opzeggen maar als ik wat voor elkaar wil krijgen of ik vind dat ik niet fair word behandeld door vb. in mijn geval korting te beloven en die niet te geven bel ik hun. Als ik er niet uitkom stap ik over op een andere provider maar zover is het bij mij nog nooit gekomen omdat ziggo me altijd netjes tegemoet komt.

______________________________________
Even over de box, ik gebruik hem nu een paar maanden, hiervoor vooral IPTV omdat de Horizonbox XL zo traag was als... Box binnen gehad werkt super snel kan gewoon snel zappen zonder dat er van alles blijft hangen. Terug kijken of live kijken krijg je als optie als je via de gids een programma kiest. Ik ben eigenlijk vanaf dat ik de Mediabox Next binnen heb gehad weer terug over gestapt naar normaal TV kijken via de mediabox next. Ik heb nog wel IPTV maar dan vooral voor UK/US zenders. Ik kan de box dan ook alleen maar aanraden tenminste als je nu de Horizonbox XL hebt. Tweakers heeft een mooie review geschreven daar kan ik niet aan tippen dus als je alles wilt weten zou ik op de link klikken :).
 
Laatst bewerkt:
En de "opzeglijn" is dan gewoon even de juiste keuze in het menu maken, hè? Zal geen andere lijn zijn, toch?
 
hier zitten webcare medewerkers van upc/ziggo die kunnen over het algemeen ook best veel voor je doen, hebben mij in het verleden al goed geholpen met dingen die via de officiele weg niet lukte ;)
Niet geschoten altijd mis!
 
Als ze stellen:"Ok, dat is goed! Geregeld!" zit ik ineens zonder internet, TV en telefoon. :(
De wettelijke opzegtermijn van 1 maand is ook voor hun van toepassing ,dus dit zal niet zo'n vaart lopen.
Maar inderdaad bellen om op te zeggen zodat je de korting die je dan ontvangt kunt inzetten om die €19.95 te compenseren.
 
Ook ik mocht 19,95 betalen, ik heb toen al gezegd: wat moet er aangesloten worden dan ? Alles werkt toch al? Maar dat waren de voorwaarden, dus zijn ze netjes gefactureerd op de eerste factuur.

En dan hoor ik nu dat er geen aansluitkosten betaald hoeft te worden? Vreemde zaak! Toch maar weer eens bellen dan?