Ziggo service.

corne

VIP
13 jan 2016
383
357
216
59
Ik weet even niet of dit hier thuis hoort, maar vandaag even contact gehad met Ziggo, en ik ben goed geholpen, althans mijn bejaarde buurvrouw.

Ik weet niet of ze alles gaat gebruiken van wat ze as maandag of wellicht een dag later ontvangt via postnl.

Ze was eerst naar onze andere buurman geweest, want ze had geen beeld via haar Humax decoder, maar die zei haar al meteen ga even naar Corné want die heeft er net iets meer verstand van dan ik.

Ze kwam dus net onder etenstijd even langs, en legde haar probleem uit, ik zei dat ik eerst mijn bord leeg eet, en dan nieuws kijk, en dan wip ik even binnen.

Zo gezegd zo gedaan, ik denk het ligt aan de analoge afschakeling. Maar daar aangekomen deed nl 1/2/3 het, maar voor de rest via de Humax, helemaal niks.

Al vrij snel gezien dat er achter de decoder een scartkabel los zat, die er goed in gedaan en ja hoor beeld! Maar dit is al meer gebeurt, dus ik dacht we gaan eens een HDMI kabel pakken en die aansluiten, maar de decoder heeft geen HDMI aansluiting, dus dat moet een oudje zijn.

Gevraagd wat haar abonnement is, en daarna als eerste de geplande monteur geannuleerd, en opnieuw het servicenummer [1200] gebeld, en heel het verhaal uitgelegd, en tja, mevrouw had een oud abonnement, en dit werd meteen aangepast naar een ander 3-1 pakket, dat €10,- goedkoper is als het huidige.

Het gevolg was dat er een andere decoder opgestuurd wordt, de Horizon, de Next ging niet bij dit abbo, nog wat andere vragen gesteld, of dit dan een nieuw pakket is, maar dat was niet, maar wel korting gevraagd, 1 jaar Ziggo on demand, 40 extra zenders, nieuwe HDMI-kabels, en nieuwe utp.

De buurvrouw blij, en nou wachten op de Horizon, en aansluiten.
 
  • Geweldig
  • Like
Reacties: Rudolf en Lex
Ik weet even niet of dit hier thuis hoort, maar vandaag even contact gehad met Ziggo, en ik ben goed geholpen, althans mijn bejaarde buurvrouw.

Ik weet niet of ze alles gaat gebruiken van wat ze as maandag of wellicht een dag later ontvangt via postnl.

Ze was eerst naar onze andere buurman geweest, want ze had geen beeld via haar Humax decoder, maar die zei haar al meteen ga even naar Corné want die heeft er net iets meer verstand van dan ik.

Ze kwam dus net onder etenstijd even langs, en legde haar probleem uit, ik zei dat ik eerst mijn bord leeg eet, en dan nieuws kijk, en dan wip ik even binnen.

Zo gezegd zo gedaan, ik denk het ligt aan de analoge afschakeling. Maar daar aangekomen deed nl 1/2/3 het, maar voor de rest via de Humax, helemaal niks.

Al vrij snel gezien dat er achter de decoder een scartkabel los zat, die er goed in gedaan en ja hoor beeld! Maar dit is al meer gebeurt, dus ik dacht we gaan eens een HDMI kabel pakken en die aansluiten, maar de decoder heeft geen HDMI aansluiting, dus dat moet een oudje zijn.

Gevraagd wat haar abonnement is, en daarna als eerste de geplande monteur geannuleerd, en opnieuw het servicenummer [1200] gebeld, en heel het verhaal uitgelegd, en tja, mevrouw had een oud abonnement, en dit werd meteen aangepast naar een ander 3-1 pakket, dat €10,- goedkoper is als het huidige.

Het gevolg was dat er een andere decoder opgestuurd wordt, de Horizon, de Next ging niet bij dit abbo, nog wat andere vragen gesteld, of dit dan een nieuw pakket is, maar dat was niet, maar wel korting gevraagd, 1 jaar Ziggo on demand, 40 extra zenders, nieuwe HDMI-kabels, en nieuwe utp.

De buurvrouw blij, en nou wachten op de Horizon, en aansluiten.

wow, wat een mooi gebaar, dat je klakkeloos je buurvrouw helpt, en niet alleen technisch, maar ook met ondersteuning richting Ziggo.

zouden anderen een voorbeeld aan kunnen nemen??
 
  • Like
Reacties: Spinix en corne
Joh, daar zijn we buren voor!!!!

Ik zeg verder even niks, maar ik ben sinds vorig jaar ook "uitgeschakeld" en krijg nu hulp van de buren die ik voorheen geholpen heb..... Dus vandaar.?
 
  • Like
Reacties: Spinix
Joh, daar zijn we buren voor!!!!

Ik zeg verder even niks, maar ik ben sinds vorig jaar ook "uitgeschakeld" en krijg nu hulp van de buren die ik voorheen geholpen heb.....

hmm, dat klinkt niet leuk, ik ben per 19 November uitgeschakeld, tijdelijk voor een half jaar 100%, vanwege mijn aandoeningen.

is niet grappig dat je na 23 jaar bij dezelfde baas te hebben gewerkt afscheid moet nemen van elkaar omdat het met de gezondheid niet lekker gaat?. Tel daar bij op een coronacrisis met een reorganisatie als gevolg, tja dan is één en één ook twee ??‍♂️

helaas woon ik in een wijk met carrière mensen dus zie vrijwel niemand hier.

daar komt ook bij dat ik driedubbel gecompromitteerd ben op mijn immuunsysteem door mijn aandoeningen en medicijngebruik, dus moet ik ook extra voorzichtig zijn.

ik hoop voor je dat het voor jou mee valt, en dat je de weg terug naar de top weer zal vinden ??
 
Dat zal niet mee gaan vallen voor mij Arjan, ik had hier al een aangeboren aandoening HMSN, en ben vorig jaar met spoed geopereerd aan een zware hernia, en heb daar een Caudaleasi aan over gehouden, dit betekend dat ik vanaf mijn navel uitval heb...

De werkgever daar ga ik en mag ik het niet over hebben, want wij hebben een soort van "code" waar wij ons zelf aan moeten houden, de grootste chocolade fabrieken ter wereld, Barry Callebaut.

Meer zeg ik even niet, want eigenlijk wou ik het hier niet vertellen, ik zit nu in een re-integratie traject, en het aanvragen van een IVA...


Het valt mij wel op, dat er mensen zijn zoals jij en ik die zich dan gaan storten op andere hobby's en dergelijke, ik hier in het eten koken, want, tja, wat Kodi en dergelijke betreft, wat moet er nog uitgelegd worden buiten de "verborgen" en andere kleine dingen? Database zeggen wij op onze andere forums.

Arjan, ondanks alles, veul beterschap!!!

Ik blijf mijn buren en vrienden helpen waar ik kan!
 
  • Geweldig
Reacties: Spinix
Dat zal niet mee gaan vallen voor mij Arjan, ik had hier al een aangeboren aandoening HMSN, en ben vorig jaar met spoed geopereerd aan een zware hernia, en heb daar een Caudaleasi aan over gehouden, dit betekend dat ik vanaf mijn navel uitval heb...

De werkgever daar ga ik en mag ik het niet over hebben, want wij hebben een soort van "code" waar wij ons zelf aan moeten houden, de grootste chocolade fabrieken ter wereld, Barry Callebaut.

Meer zeg ik even niet, want eigenlijk wou ik het hier niet vertellen, ik zit nu in een re-integratie traject, en het aanvragen van een IVA...


Het valt mij wel op, dat er mensen zijn zoals jij en ik die zich dan gaan storten op andere hobby's en dergelijke, ik hier in het eten koken, want, tja, wat Kodi en dergelijke betreft, wat moet er nog uitgelegd worden buiten de "verborgen" en andere kleine dingen? Database zeggen wij op onze andere forums.

Arjan, ondanks alles, veul beterschap!!!

Ik blijf mijn buren en vrienden helpen waar ik kan!

damn, net als je denkt dat het je even niet mee zit, dan lees je toch weer dat het altijd erger kan?. Ik wens je dan ook veel sterkte toe.

een IVA houdt in duurzaam afgekeurd, dus ook geen uitzicht op verbetering, vandaar dat ik je sterkte wenste in plaats van beterschap.

ik heb sinds 2006 de ziekte van Crohn, hier ben ik in 2007 aan geopereerd, 30 centimeter dunne darm verwijderd, door langdurig prednisongebruik diabetes ontwikkeld, en door andere medicatie een ontstoken alvleesklier. Uiteindelijk weer pijn in de buik gekregen, en uit voorzorg toch weer prednison gekregen. Suikers door het dak heen, en uiteindelijk bleek het een ontstoken galblaas te zijn.

toen leek het heel lang goed te gaan, tot 3 jaar geleden de Crohn weer begon te donderen, en fistels begon te veroorzaken, waar ik eind oktober voor de 7e keer aan ben geopereerd.

nu weet je ook hoe de situatie bij mij in elkaar steekt.?

ik heb respect voor je hoe je met de dingen om gaat, en hoe je het “draagt”??
 
  • Verbluft
Reacties: corne
De ziekte van Crohn is ook geen pretje, dat weet ik omdat 2 van mijn collega's dit ook hebben, het leed wat ze hebben dat vertel ik nu niet.
Ik vindt het al knap dat ook jij door vecht!
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
De ziekte van Crohn is ook geen pretje, dat weet ik omdat 2 van mijn collega's dit ook hebben, het leed wat ze hebben dat vertel ik nu niet.
Ik vindt het al knap dat ook jij door vecht!
Tja iedereen heeft zo z’n bagage, ik probeer er zo positief mogelijk in te blijven staan, alhoewel ik ook wel eens mindere dagen heb.

dat neemt niet weg, dat ik me niet kan verplaatsen in anderen, vandaar mijn opmerking richting jou?
 
Hmmmmzzz, toch even een beetje minder tijdens het aansluiten van de Horizon!

Vandaag bij de buuf geweest, en alles aangesloten volgens het boekje.

Maar keer op keer dezelfde foutcode op de tv, CS1004....

Alles meerder malen gecontroleerd, en het kon eigenlijk niet verkeerd gegaan zijn, want er was een Humax afgekoppeld, en darnaa de nieuwe Horizon, met nieuwe kabels aangesloten???

Na een uur geduld toch maar eens gebeld met de helpdesk, en het vermoeden was dat er in de meterkast een splitter hing die niet voldeed.
Het serienummer gecheckt, en jahoor, niet de goede switch.

Maar na wat controle van de Ziggo medewerker had ik deze switch moeten hebben, er zijn namelijk volgens hem 3 pakketten verstuurd, 1 Horizon, en 5 meter utp-kabel [had ik ik niet nodig, maar wat je gratis kunt krijgen, gewoon pakken!], en jahoor jullie raden het al, een nieuwe splitter die voldoet.

Zucht, 1 pakket nog niet bezorgd dus...
 
Hmmmmzzz, toch even een beetje minder tijdens het aansluiten van de Horizon!

Vandaag bij de buuf geweest, en alles aangesloten volgens het boekje.

Maar keer op keer dezelfde foutcode op de tv, CS1004....

Alles meerder malen gecontroleerd, en het kon eigenlijk niet verkeerd gegaan zijn, want er was een Humax afgekoppeld, en darnaa de nieuwe Horizon, met nieuwe kabels aangesloten???

Na een uur geduld toch maar eens gebeld met de helpdesk, en het vermoeden was dat er in de meterkast een splitter hing die niet voldeed.
Het serienummer gecheckt, en jahoor, niet de goede switch.

Maar na wat controle van de Ziggo medewerker had ik deze switch moeten hebben, er zijn namelijk volgens hem 3 pakketten verstuurd, 1 Horizon, en 5 meter utp-kabel [had ik ik niet nodig, maar wat je gratis kunt krijgen, gewoon pakken!], en jahoor jullie raden het al, een nieuwe splitter die voldoet.

Zucht, 1 pakket nog niet bezorgd dus...
Het mooie witte blokje wat de boel split... Hier ook al heel wat ruzie mee gehad..

Na afgelopen zomer blikseminslag... Ik ken het dingetje.. Maar goed jij hebt hem nog niet eens...

Maar nog even op je verhaal terug te komen.. Ik heb ook altijd het duurste ziggo pakket gehad...

Sinds afgelopen zomer terug gezet naar basis..

Dit scheelde nog al wat financieel, gebruik eigenlijk alleen nog maar kodi en iptv... En de android tv ziggo app..

Maar nu heb ik een 4k tv en scheen de next een musthave te zijn... Ik betaalde gewoon nog voor de horizon (gebruikte hem niet meer maar wel betalen ) dus ik wou een next... ?

Met een basis pakket geen recht op... Maar na aandringen (weinig eigenlijk) gewoon een next gekregen...

Niet omdat je buurvrouw een next boxje moet hebben hoor maar wat een verademing kwa werking met de horizon...(ik bedoel ook al heb je nog een hd ready 720 scherm de box is veel prettiger om mee te werken)

Dan is de horizon een verschrikkelijk k#t ding
Zappen werkt niet, vastlopers, updates terwijl je tv kijkt...

Hij is hier al een paar keer bijna het raam uitgegaan...

Moet er wel bijzeggen ik krijg alweer een nieuwe next... Lijkt wel of hij op wil stijgen zoveel lawaai maakt hij en een paar beuken erop geven werkt inmiddels niet meer..

Bleek ook weer een redelijk veel voorkomend probleem te zijn met de koeling...

Zou eerst een monteur krijgen ik zei wat moet die doen dan? heeft die speciaal gereedschap om er een klap op te geven.. een voorhamer ofzo? (heb ik zelf ook wel)

Tsja ziggo blijft toch gewoon ziggo he
 
Al met al ben ik zeer tevreden over Ziggo! Onlangs zonder al te veel morren ook weer leuke korting gekregen en een Horizon Next. Mensen klagen nogal snel :)

En hierboven ook flink wat punten gelezen waar Ziggo zeker niet tekort schiet!
 
Laatst bewerkt:
Al met al ben ik zeer tevreden over Ziggo! Onlangs zonder al te veel morren ook weer leuke korting gekregen en een Horizon Next. Mensen klagen nogal snel :)
Ben over het alge ook tevreden over ziggo hoor, heb alleen serieuze problemen met ze gehad toen ze over gingen van Casema naar Ziggo, voor de rest ben ik er altijd wel met ze uitgekomen.

kleine puntjes van irritatie: sommige medewerkers aan de telefoon zijn studenten, die gewoon een standaard protocol oplezen en daar niet van af willen wijken, gelukkig voor mij, heb ik vaker “verborgen diamanten” aan de lijn gehad, als deze studenten.?

en de ontwikkeling van de ziggo go app voor Android tv heeft veel te lang geduurd, was niet nodig geweest.

leukste voorbeeld van een “student“ aan de lijn is toen ik met mijn huistelefoon belde toen ik storing had met internet, had de modem/router al een keer gereset, maar meneer aan de telefoon kon mijn router niet uitlezen (Klopt want ik heb mijn eigen 3 routers, waarvan 2 in bridge modus er achter hangen, en de router functie uitgeschakeld), of ik hem nog even wilde resetten. Ik vroeg hem of dit geen problemen voor ons gesprek op zou leveren, nee hoor geen enkel probleem, gewoon de stekker er 30 seconden uit trekken, en dan weer in steken, inwendig moest ik zo hard lachen, maar ben professioneel gebleven, en heb netjes geantwoord: oké, en heb toen de stekker er uitgetrokken.

je snapt natuurlijk, dat het telefoongesprek wat Via dezelfde modem/router Loopt werdt verbroken.?

toen ik uitgelachen was heb ik terug gebeld, en kreeg toen een medewerker aan de lijn die van wanten wist, en het probleem vanuit hun kant hebben opgelost?

zo kan het dus ook???
 
Als je chat met ze heb je gelijk de 2e lijns te pakken ;)
Klopt, maar weet niet of dat nu nog zo is, maar destijds werden er eerst “standaard” dingen aangedragen, en pas nadat je alles had doorgelopen werd je doorverwezen naar de service. Vond ik te lang duren, dus bellen, kiezen voor de optie abonnement aanpassen, want dan beantwoorden ze sneller, je excuses maken dat je de verkeerde keuze hebt ingedrukt, en vragen of hun je kunnen doorverbinden, krijg je ook vaak eerstelijns medewerkers?
 
Je wil ook niet weten hoe hard dat nodig is. Er zijn zoveel mensen die zeggen, dat ze alles al geprobeerd hebben en niet het standaard bel script door hoeven/willen.
Ik heb ook ooit wat geïrriteerd gereageerd toen ze het standaard script door gingen....bleek wel de oplossing :| Heb ik toen ook ruiterlijk toegegeven
 
Je wil ook niet weten hoe hard dat nodig is. Er zijn zoveel mensen die zeggen, dat ze alles al geprobeerd hebben en niet het standaard bel script door hoeven/willen.
Ik heb ook ooit wat geïrriteerd gereageerd toen ze het standaard script door gingen....bleek wel de oplossing :| Heb ik toen ook ruiterlijk toegegeven
Ik heb ten tijde van het overgaan van Casema naar ziggo zo verschrikkelijk vaak met ze aan de lijn gehangen, dat ik dat protocol wel kon dromen, vandaar dat ik op het moment dat ik moest bellen dat zelf allemaal al had geprobeerd.

heb zelfs wel eens tegen één student gezegd toen ie zijn protocolverhaal wilde afsteken, dat zijn volgende vraag of ik dat, en dat, en dat Al had gedaan, en de vraag daarop zou zijn: dat, en dat, en dat.

toen werdt het stil aan de andere kant van de lijn, en na een paar seconden zei ie: momentje ik verbind u even door met een collega.

ik snap wat je zegt @Plantje, er zijn er genoeg die zeggen van alles te hebben gedaan, maar in werkelijkheid niets hebben gedaa, en voor die mensen is het inderdaad handig, bij mij resulteerde het vaak in een kapot modem, of de aansluiting in de wijk, daar had ik zelf niks aan kunnen doen??‍♂️
 
Even het topic terug omhoog schoppen.

Sinds 1 februari heeft Ziggo in onze regio het analoge signaal uitgeschakeld, en ik kreeg al meteen mijn vader aan de telefoon, want hij had daarvoor een brief gehad van Ziggo dat hij zijn tv op kanaal 14 af moest stemmen met de vraag of hij daar Ziggo sport zag, en dat was dus niet...

Ik daar even naar toe natuurlijk, en ik kwam er al vrij snel achter dat die oudjes analoog zaten te kijken, terwijl er een module in de tv zat, en een smartcard.

Dus naar Ziggo gebeld, en het verhaal uitgelegd, want ik kon de digitale kanalen niet scannen omdat er geen DVB-C in het menu te zien was.

Na even in de wacht hebben gezeten, kreeg ik een antwoord dat er een ontvanger opgestuurd zou worden, zodat mijn ouders digitaal kunnen kijken.

Gisteren dat ding uitgepakt, en geïnstalleerd, na dat ik dat pinnetje uit de coaxaansluiting gehaald had die achter in de decoder zat [wie verzint dit!?]

Aangesloten volgens het boekje, en 2 minuten nadien waren de zenders gescand, en ze kunnen weer tv kijken!

Alleen er zit ook in deze ontvanger géén smartcard meer ------> voor de kenners. ;)
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Even het topic terug omhoog schoppen.

Sinds 1 februari heeft Ziggo in onze regio het analoge signaal uitgeschakeld, en ik kreeg al meteen mijn vader aan de telefoon, want hij had daarvoor een brief gehad van Ziggo dat hij zijn tv op kanaal 14 af moest stemmen met de vraag of hij daar Ziggo sport zag, en dat was dus niet...

Ik daar even naar toe natuurlijk, en ik kwam er al vrij snel achter dat die oudjes analoog zaten te kijken, terwijl er een module in de tv zat, en een smartcard.

Dus naar Ziggo gebeld, en het verhaal uitgelegd, want ik kon de digitale kanalen niet scannen omdat er geen DVB-C in het menu te zien was.

Na even in de wacht hebben gezeten, kreeg ik een antwoord dat er een ontvanger opgestuurd zou worden, zodat mijn ouders digitaal kunnen kijken.

Gisteren dat ding uitgepakt, en geïnstalleerd, na dat ik dat pinnetje uit de coaxaansluiting gehaald had die achter in de decoder zat [wie verzint dit!?]

Aangesloten volgens het boekje, en 2 minuten nadien waren de zenders gescand, en ze kunnen weer tv kijken!

Alleen er zit ook in deze ontvanger géén smartcard meer ------> voor de kenners. ;)
Prima geregeld dus!

Wat voor ontvanger hebben ze dan?
 
Ze hebben nu de HUMAX IRHD-5550C minidecoder, Free to Air ontvanger, TV kijken zonder smartcard!