Zijn er ook hier van die gekken die alles in de container pleuren?

corne

VIP
13 jan 2016
383
357
216
59
Mannen en vrouwen, ik vraag het hier ook gewoon even:

Zijn er hier ook leden die alles waar ze van denken dat men er niks meer mee kan, en het dan in een container gooien?

Randapparatuur, pc's, printers, mediaboxen enz...

Doe dit nu eens niet! Van 1,2,3,4,of 5 of meer kun je altijd iets maken wat werkt, en je helpt meteen mensen die het wat moeilijker hebben qua geld, en daar dus blij mee kunt maken.

Ik doe dit op mijn manier al jaren, is er iemand die een kabel/schijf of ander apparatuur zoekt, dan zoek ik even in mijn voorraadbaken of ik het heb, en tja, dan gaat dit meestal via een gesloten beurs de deur uit, ik heb weer iemand blij gemaakt, en heb weer ruimte in de voorraadbak. :D

Twijfel je? Ik haal het op, of je brengt het even naar mij, en dan drinken we meteen een bakkie.


Het gaat mij écht niet om het geld, maar puur de bezigheid.....

Alles wat van pc's en randapparatuur niet bruikbaar is wordt hier in een oudijzerbak gegooid, en dat komt dan meestal ten goede van 1 of andere [bloemencorso]stichting.
 
Mannen en vrouwen, ik vraag het hier ook gewoon even:

Zijn er hier ook leden die alles waar ze van denken dat men er niks meer mee kan, en het dan in een container gooien?

Randapparatuur, pc's, printers, mediaboxen enz...

Doe dit nu eens niet! Van 1,2,3,4,of 5 of meer kun je altijd iets maken wat werkt, en je helpt meteen mensen die het wat moeilijker hebben qua geld, en daar dus blij mee kunt maken.

Ik doe dit op mijn manier al jaren, is er iemand die een kabel/schijf of ander apparatuur zoekt, dan zoek ik even in mijn voorraadbaken of ik het heb, en tja, dan gaat dit meestal via een gesloten beurs de deur uit, ik heb weer iemand blij gemaakt, en heb weer ruimte in de voorraadbak. :D

Twijfel je? Ik haal het op, of je brengt het even naar mij, en dan drinken we meteen een bakkie.


Het gaat mij écht niet om het geld, maar puur de bezigheid.....

Alles wat van pc's en randapparatuur niet bruikbaar is wordt hier in een oudijzerbak gegooid, en dat komt dan meestal ten goede van 1 of andere [bloemencorso]stichting.

moet zeggen dat ik me er in het verleden wel eens schuldig aan heb gemaakt, en het had me zelfs nog geld op kunnen leveren ook🙈

ik had nog een oude Commodore Amiga 500+ liggen waar ik al jaren niks meer mee deed, dus ingeleverd bij de millieustraat, blijken er achteraf gouden connectoren in te zitten😩

ben er sindsdien terughoudend in geworden 😂
 
Zijn er hier ook leden die alles waar ze van denken dat men er niks meer mee kan, en het dan in een container gooien?
Zoiets wordt dan kenbaar gemaakt in onze familie WhatsApp waardoor er meestal vliegensvlug een neefje/nichtje/broer/zus /zwager verwachtingsvol opgewacht wordt door Lex 😀
 
  • Geweldig
Reacties: Spinix
Ouwe pc spullen bewaar ik meestal wel.
Ik heb laatst wel een broodrooster weggegooid. 😇
 
Heb hier ook nog een doos met oude onderdelen staan, inclusief kabeltjes en opladers. Af en toe heb je toch nog wat nodig. Dan is het altijd handig om nog wat achter de hand te hebben. 😉
 
Heb hier ook nog een doos met oude onderdelen staan, inclusief kabeltjes en opladers. Af en toe heb je toch nog wat nodig. Dan is het altijd handig om nog wat achter de hand te hebben. 😉
Zo'n doos die van links nar rechts over de zolder word verplaatst en je eigenlijk steeds weg wilt kieperen maar toch nog van pas kan komen 😜
 
Zo'n doos die van links nar rechts over de zolder word verplaatst en je eigenlijk steeds weg wilt kieperen maar toch nog van pas kan komen 😜
Waar 300 verschillende laders, kabels en bende in zit dat je denkt wat moet ik met die troep..?

Maar je durft niks weg te gooien want binnenkort pak je een of andere loop lamp op iets dergelijks op accu dat je denkt hee waar is die lader... 🤔... Shit weggegooid...

En in die zelfde doos of tas zit alles ook altijd verschrikkelijk in de knoop.. Want je moet net die ene kabel hebben die helemaal onderin zit... 😂😂
 
En in die zelfde doos of tas zit alles ook altijd verschrikkelijk in de knoop.. Want je moet net die ene kabel hebben die helemaal onderin zit... 😂😂
Ah, jullie hebben ook zo'n doos. :lol:
Had laatst eens een oplader nodig voor een oud type mobiele telefoon. 3x raden waar ik er nog eentje vond. 😊
 
Ik ben ook zo iemand die alles probeert te repareren en als het niet lukt of te duur is strip ik alles eruit.

Zo deed ik vorige maand een lekkende hogedrukreiniger open, bleek dat er in de pomp een scheur zat, niet te repareren en de pomp vervangen koste meer dan een nieuwe Kärcher. Dus weer een electromotor en 6m netsnoer in de onderdelen bak, je weet nooit waar het nog voor mag dienen.

Laatst nog een fietslampsnoer vervangen door een kabel uit een oude vaatwasser.

En ook hier een doos met laders die steeds voller wordt, wel netjes opgerold allemaal.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Opladers flikker ik wel allemaal weg, of de spanning klopt vaak niet of de stekker past niet.
 
Waarom die kabels weer altijd in de andere richting oprollen snap ik ook niet @ateam278 , ik zit hier ook altijd mee, alles netjes opgerold,
en als je dan iets wil pakken dan zit alles weer in de knoop. 😫

Nu dus ook vanwege deze vraag op dit forum, en een ander, kreeg ik zojuist een belletje, een vriend van mij zit verlegen om een grotere HD, geheugen en een andere videokaart, zijn bedrijf ligt al maanden stil. Dus we gaan hem even helpen.

Joh dat heb ik allemaal liggen, dus ik kachel wel even jou kant op volgende week.
Post automatically merged:

Ik plak deze reactie even onder de vorige.

Ik merk en zie al jaren dat er véél bruikbaar spul weggegooid wordt.

Een jaar of 10 geleden ben ik een keer in de universiteit Utrecht geweest, daar was een migratie van pc's, en ik mocht wat komen halen.

Ik ben eerst in 1 van die klaslokalen geweest waar de nieuwe pc's geïnstalleerd waren, en daarna naar het lokaal waar de "oude pc's " stonden.
Totaal op heel de Uni stonden er 6500 pc's!!!

Samen met de ict-er 65 complete systemen in mijn Opel Zafira gestouwd...
Ik heb daar toen veel bejaarden en studenten blij mee gemaakt.

Ik zal maar niet vertellen wat daar nog meer stond wat de container in ging, complete muzieksystemen die slechts 1 gebruikt waren. 🥵
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix en funnyguy
Een jaar of 10 geleden ben ik een keer in de universiteit Utrecht geweest, daar was een migratie van pc's, en ik mocht wat komen halen.
Zo kwam ik voorheen ook aan mijn PC's. Als het bedrijf waar mijn broertje werkte weer eens nieuwe PC's kreeg, dan "ruimden" wij de oude op. En met een beetje ombouwen waren daar best nog wel leuke PC's voor eigen gebruik van te maken. Was de hele familie werd up-to-date. 😉
 
  • Like
Reacties: Spinix
Waarom alles in de knoop raakt...

 
Als ze vanzelf in de knoop kunnen raken..

Moeten ze toch ook weer vanzelf uit de knoop kunnen raken??

Maar dat moet je dan weer zelf doen... 🤔
 
Maar wat ik dus nog steeds niet snap, is dat er zoveel weggegooid wordt!

Kabels die bij mij in de knoop raken knip ik door en vervang ik door andere. :D

Maar een pc die geen leven meer geeft? Knoopcel vervangen, wie denkt er aan? Is een ding dat bij de Action slechts een paar dubbeltjes kost....
 
Heb jij ook toevallig nog een printplaat liggen voor een Seagate Barracuda 4 Tb harde schijf.
Mijn externe hdd hield er plotseling mee op en als je hem aansluit doet hij helemaal niets .
Hen\b hier en daar eens geinformeerd en daar werd geschreven dat vermoedelijk de printplaat het probleem is.
Het schijnt bij deze wel vaker voor te komen.
 
Ik moet nog iemand hier op het forum bedanken!

@dixi , nogmaals bedankt voor de hardware die je gisteren gebracht hebt! 👍👍👍

Ik heb weer even wat te doen.
 
  • Like
Reacties: dixi