Zorgt Amazon straks voor lagere prijzen in Nederland ?

Lex

Ter nagedachtenis
29 mei 2016
6.795
5.190
216
66
Zag vanavond een reportage bij EenVandaag over Amazon .
Hun verwachten dat deze gigant een flinke hap uit de webshop markt gaan halen in Nederland,en dat gevestigde shops als Bol.com en Coolblue dit echt wel gaan voelen.


 
  • Like
Reacties: Spinix
Ik denk dat de marketing campagne het verschil zal maken, niet zozeer het .nl of .be adres. Amazon.de en .fr leveren nu ook al gratis bij bestelling boven €29 en met verzending of verkoop door Amazon, en de site kan op Nederlands ingesteld worden.


Als ook direct de Amazon fire stick 4k voor Nederland en België beschikbaar zijn zal dit, denk ik, wel een impact hebben op ons forum. Het is toch een van de populairste kodi sticks in het buitenland.
 
Zie een groot verschil tussen Amazon en Coolblue, Bij Amazon wordt net als bij Bol het meeste geleverd via derde partijen die weer andere leveringsvoorwaarden hebben dan Amazon en Bol. Bij Coolblue is het zo dat zij leveren en geen derde partij met afwijkende regels en garantie. Daarom bestel ik alles liever bij Coolblue geen uitgezoek wie leverancier is en daardoor geen afwijkende leverings en garantie voorwaarden. Is misschien wat duurder maar geen gezeur.
 
  • Like
Reacties: Spinix en Lex
Ik heb al verschillende dingen besteld via Amazone ,werkt gewoon goed en is goedkoper
 
Ja mooizo, heb al tijden een amazon tv box, maar kijken Amazon prime in Nederland wil niet, verkeerde regio, heb al meerdere vpn's gebruikt. Hopelijk werkt dat straks ook een keer goed.
 
Klein voorbeeld een WMF eierkoker kost bij bol 44€ bij Amazone 34€ een verschil van 10€ is snel verdiend
 
Ik heb geregeld dingen besteld via Amazon.UK en Amazon.DE
Ook wel eens concrete producten bij AliExpress.

Heb eens een keer meegemaakt dat een product binnen 10 dagen stuk was. (AliExpress)
Voor bewijs wilde men wel een filmpje zien wat het mankement aantoonde.
Binnen pakweg een uur bericht terug dat het was goedgekeurd. Nog een uur of wat later de betaling terug.
Oude product hoefde ik niet eens terug te sturen (zou naar ik denk ook duurder zijn dan het product zelf).

Vergelijkbaar snelle en goede klantenservice heb ik van een Nederlnads bedrijf nog nooit meegemaakt.

Bij Amazon ook eens zoiets dergelijks met een sub-woofer box (wel terug gestuurd). Prima service.
 
Laatst bewerkt:
Ja mooizo, heb al tijden een amazon tv box, maar kijken Amazon prime in Nederland wil niet, verkeerde regio, heb al meerdere vpn's gebruikt. Hopelijk werkt dat straks ook een keer goed.
In België heb ik gewoon gebruik kunnen maken van prime video. Ik heb het wel direct stopgezet toen de gratis test maand op was, de leveringen kwamen toch niet sneller aan. Wel veel goede series gezien in die maand. Online staat dat zowel Nederland als België sinds december 2016 toegang tot prime video hebben.
 
Heb dat Prime video ook eens aangemeld gehad (in mijn geval ik dacht via aanmelding via Amazon.DE).
Het film-aanbod wat er te vinden was, vond ik echter niet interessant.
Het leek wel iets op het aanbod van een videotheek van 10 jaar geleden.

Nadat ik merkte dat ik vergeten was het account weer op te zeggen, en ik daadwerkelijk niet één film heb bekeken via dat Prime video,
heb ik het account maar weer geschrapt.
 
Zie een groot verschil tussen Amazon en Coolblue, Bij Amazon wordt net als bij Bol het meeste geleverd via derde partijen die weer andere leveringsvoorwaarden hebben dan Amazon en Bol. Bij Coolblue is het zo dat zij leveren en geen derde partij met afwijkende regels en garantie. Daarom bestel ik alles liever bij Coolblue geen uitgezoek wie leverancier is en daardoor geen afwijkende leverings en garantie voorwaarden. Is misschien wat duurder maar geen gezeur.
Ik vink gratis bezorging vanaf 29 EUR aan bij filters, en dan krijg je vooral producten die door Amazon worden verzonden. Nooit een probleem gehad met retour zendingen.
Ik heb ook bol, Coolblue, AliExpress, alibaba (industrieel gereedschap), ebay(tv onderdelen), colishop, Vandenborre, ..... allemaal al getest en altijd tevreden geweest.
Heb dat Prime video ook eens aangemeld gehad (in mijn geval ik dacht via aanmelding via Amazon.DE).
Het film-aanbod wat er te vinden was, vond ik echter niet interessant.
Het leek wel iets op het aanbod van een videotheek van 10 jaar geleden.

Nadat ik merkte dat ik vergeten was het account weer op te zeggen, en ik daadwerkelijk niet één film heb bekeken via dat Prime video,
heb ik het account maar weer geschrapt.
Klopt, weinig filmen, wel veel originele series. Ze verkopen en verhuren namelijk ook digitaal films en daar is blijkbaar meer geld te verdienen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer eens een maand gratis prime aangevinkt. Via de Android app kan je nu wel streamen naar Chromecast. Amazone en Google hebben de strijdbijl begraven. Heb ook eens met mijn oude Amazone Fire tv geprobeerd, maar dat mag weer niet vanwege area fout en de Android App geen probleem. Rare jongens bij Amazone. Maar inderdaad het aanbod is niet geweldig. Alleen Top Gear , the Grand Tour bij Amazone, vind ik zelf wel leuk.
 
Vandaag weer eens een maand gratis prime aangevinkt. Via de Android app kan je nu wel streamen naar Chromecast. Amazone en Google hebben de strijdbijl begraven. Heb ook eens met mijn oude Amazone Fire tv geprobeerd, maar dat mag weer niet vanwege area fout en de Android App geen probleem. Rare jongens bij Amazone. Maar inderdaad het aanbod is niet geweldig. Alleen Top Gear , the Grand Tour bij Amazone, vind ik zelf wel leuk.
Ook niet in een browser ipv app op de fire tv?
 
Ik denk dat er ook een amazon prime addon is voor kodi, ik heb een fire tv stick 4k enkel en alleen voor kodi, ik zou het liever zonder al die amazon bloatware zien
 
  • Like
Reacties: Ipdva
De reus heeft voet aan wal gezet in Nederland

Internetreus Amazon van start met Nederlandse winkel -
 
Zag vanavond een reportage bij EenVandaag over Amazon .
Hun verwachten dat deze gigant een flinke hap uit de webshop markt gaan halen in Nederland,en dat gevestigde shops als Bol.com en Coolblue dit echt wel gaan voelen.

Coolblue prijst zichzelf de markt wel uit met zulke hoge prijzen voor een Shield?
 
Zolang de Shield TV Pro 2019 niet op Ebay in de verkoop is te vinden, kunnen ze bij CoolBlue daar gewoon mee verder gaan. ?
 
Laatst bewerkt:
Meteen al mijn voordeel mee gedaan.

Nieuw geheugen gekocht voor de laptop (toch wel x procent goedkoper dan bij de goedkoopste) EN gratis verzending plus opnieuw een maandje gratis prime erbij. Kan ik nog wat verder kijken naar "The Man in the High Castle" ;)
 
Ik heb vandaag een 5 Tb externe harde schijf ontvangen en die heb ik besteld bij Coolbleu.
Het prijsverschil was niet eens zo groot en dan steun ik toch liever Coolbleu ipv een multi kapitaal bedrijf die de arbeidsvoorwaarden schend.
Dit is uiteraard mijn eigen visie.
 
Ik zie toch wel aardige prijsverschillen, Amazon.nl is toch wel stuk goedkoper dan Coolblue, Mediamarkt en Bol.
Nu even kijken of en wanneer de Shield TV er staat.