Zwart beeld iedere paar minuten

Marleen

Nieuwkomer
28 sep 2016
1
0
1
39
Goedendag, ik heb mijn Kodi en Exodus opnieuw geïnstalleerd en nu heb ik na ca 5 min iedere keer dat mijn beeld zwart wordt voor een paar sec en dan is die weer normaal. Ook door de films heen.Ik heb dit al een keer eerder gehad, ms iets van een schermbeveiliging. Ik weet dat het een bepaalde instelling is, maar weet echt niet meer welke. Wie weet dit wel? Alvast bedankt!
Gr Marleen
 
Goedendag, ik heb mijn Kodi en Exodus opnieuw geïnstalleerd en nu heb ik na ca 5 min iedere keer dat mijn beeld zwart wordt voor een paar sec en dan is die weer normaal. Ook door de films heen.Ik heb dit al een keer eerder gehad, ms iets van een schermbeveiliging. Ik weet dat het een bepaalde instelling is, maar weet echt niet meer welke. Wie weet dit wel? Alvast bedankt!
Gr Marleen

Hoi Marleen

Ik heb precies hetzelfde probleem nu.
Heb het probleem sinds ik de raspberry pi 3b gebruik.
Met de rasberry pi 2b geen last gehad.
Dus het moet iets in de instellingen anders hebben gezet.
Weet jij al waardoor het komt?
Groetjes Dave
 
Hoi Marleen

Ik heb precies hetzelfde probleem nu.
Heb het probleem sinds ik de raspberry pi 3b gebruik.
Met de rasberry pi 2b geen last gehad.
Dus het moet iets in de instellingen anders hebben gezet.
Weet jij al waardoor het komt?
Groetjes Dave
Marleen was hier vorig jaar voor het laatst... die zal wel niet meer reageren.

Probeer eens of de hardwareversnelling uitzetten ook effect heeft. Systeem > Instellingen > Speler > Video's. Daar staan twee vakjes met Toestaan Hardwareversnelling. Daar zet je die van Surface uit of je zet ze beide uit.
Graag even melden of het werkt of wat bij jou de oplossing was.
 
Marleen was hier vorig jaar voor het laatst... die zal wel niet meer reageren.

Probeer eens of de hardwareversnelling uitzetten ook effect heeft. Systeem > Instellingen > Speler > Video's. Daar staan twee vakjes met Toestaan Hardwareversnelling. Daar zet je die van Surface uit of je zet ze beide uit.
Graag even melden of het werkt of wat bij jou de oplossing was.
Bedankt voor de reactie.
Beide vinkjes uitgezet, maar het heeft niet geholpen.
Rare is dat het echt bij de 5 minuten verspringt.
Gebeurd net zoiets als dat je je bron van de tv veranderd. Hdmi 1 naar hdmi 2 zeg maar.
Alleen dan gaat ie gewoon terug naar waar mijn Raspberry op aangesloten is.
(Wordt maar ongeveer 1 sec zwart)
Heb je misschien nog een ander idee wat het zou kunnen zijn?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20170809-191936.png
    Screenshot_20170809-191936.png
    139,1 KB · Weergaven: 5
Bedankt voor de reactie.
Beide vinkjes uitgezet, maar het heeft niet geholpen.
Rare is dat het echt bij de 5 minuten verspringt.
Gebeurd net zoiets als dat je je bron van de tv veranderd. Hdmi 1 naar hdmi 2 zeg maar.
Alleen dan gaat ie gewoon terug naar waar mijn Raspberry op aangesloten is.
(Wordt maar ongeveer 1 sec zwart)
Heb je misschien nog een ander idee wat het zou kunnen zijn?
Ok, je kan nog eens een andere HDMI kabel proberen die 4k ondersteund. Of de box eens op een andere TV aansluiten. Misschien vind je hier nog wat info: https://kodi-forum.nl/threads/opgelost-schokkend-beeld.3930/#post-34881 en https://kodi-forum.nl/threads/beeld-golft-bij-hd-op-tv.3917/#post-34669
Misschien hebben andere forumleden nog een oplossing.
 
Ok, je kan nog eens een andere HDMI kabel proberen die 4k ondersteund. Of de box eens op een andere TV aansluiten. Misschien vind je hier nog wat info: https://kodi-forum.nl/threads/opgelost-schokkend-beeld.3930/#post-34881 en https://kodi-forum.nl/threads/beeld-golft-bij-hd-op-tv.3917/#post-34669
Misschien hebben andere forumleden nog een oplossing.
De hdmikabel had ik al als 1e verwisseld. Geen verschil.
Ik zal de raspberry pi morgen eens op een ander scherm aan sluiten.
En die 2 linkjes gaat over schokkend beeld.
Maar alles werkt goed en scherp.
Gebruik al jaren Kodi en dit is ook de 1e keer dat ik er problemen mee heb.
Als het aan Kodi ligt tenminste :p
Morgen meer info of het op een ander scherm ook is.
Fijne avond
 
Dit is waarschijnlijk de scherm beveiliging van Kodi als dit elke 5 minuten gebeurd. Als je wat doet bijvoorbeeld een film kijken gebeurd het dan ook?
 
Dit is waarschijnlijk de scherm beveiliging van Kodi als dit elke 5 minuten gebeurd. Als je wat doet bijvoorbeeld een film kijken gebeurd het dan ook?
Ja maakt niet uit. Film kijken, muziek luisteren of gewoon in het menu laten staan.
Schermbeveiliging staat uit.
Merk dat als ik scrol door het menu dat dan het scherm ook verspringt.
Ergens krijgt de tv verkeerde signalen door of zo.
Als ik de raspberry via de versterker laat afspelen heb ik er een stuk minder last van.
Echt vaag.
Ik ga nog een nieuwe install doen op een andere sd kaart. Kan zijn dat het kaartje uit de Rb 2b toch niet goed werkt op de Rb 3b.
 
Zorg dat je de laatste versie van LibreELEC hebt. Mocht je de zelfde SD kaart gebruiken die je eerst in de Pi 2 hebt gehad dan kan het zijn dat er zulke fouten komen zoals zwart beeld. Probeer het eens uit en let us know the results :)