Hoi Andre,
Bedankt voor het aanbod van de voeding voor de laptop maar omdat de kleindochter deze dagelijks nodig heeft voor school heeft ze al een nieuwe besteld,tenminste dit is wat ze ons eergisteren vertelde.
Wat betreft mijn harde schijf,het is bijna zeker dat de printplaat op de harde schijf of de software die er op is geïnstalleerd het probleem is.
Heb hierover gisteren een stuk gelezen op internet dat oa dit type seagate 4 Tb 2,5 inch het plotsklap kan laat afweten.
Ik heb standaard op mijn laptop CrystalDiskinfo draaiend en ander hard disk programma draaiend.
Deze houden constant de harde schijven in de gaten en die hebben ook niet gemeld dat er een probleem was want dan krijg je altijd een wwarschuwing.
Het blijkt dat je dat stukje software opnieuw moet laten flashen of je moet toevallig een zelfde harde schijf tegen komen waarvan de schijf echt aan gort is maar de printplaat incl het stukje software wat er op zit nog goed is,die kans is bijna nihil.
Heb ondertussen al wel een nieuwe harde schijf gekocht van 5 Tb want mocht ik hem aan de praat krijgen kan ik de gehele inhoud zo overbrengen.
Ondertussen al mijn oude schijven aan het checken of daar misschien de foto,s van onze jongste kleindochter van 10 jaar op staan.