Android box advies!

Hmm ok nu ben ik overtuigd. De Shield TV wordt het! Maar hoe connect je de audio? Zit geen aansluiting voor.
Dit is een vraag voor onze audiofiel @Arjan E.
Ik heb zelf onlangs mn dolby surround spulletje ertussenuit gehaald.. Kabels en rommel was het helemaal zat..
Maar mijn gezonde verstand zegt via arc naar je receiver... Zo had ik het ook..
 
Ik begrijp überhaupt niet dat de shield neer wordt gezet als niet goed kunnende met iptv... ?‍♂️

Ja ze hebben geen eigen software voor iptv
Maar daar ligt hun prioriteit ook niet.. Maar het is gewoon een hele goede allrounder... Dit zeggende met netflix en bijvoorbeeld kodi aangaande is dit gewoon de top..

Ik gebruik de shield samen met Tivimate nou ik kan je zeggen zappen enzo werkt als een tierelier
Epg werkt netjes... Zelf bepaalde groepen uitzetten die je niet gebruikt menu's naar wens in te stellen... En je bent future proof voorlopig... (kwa shield updates)
Heb hier op het forum nog niemand voorbij zien komen die zegt ik stuur dat kl@ten ding weer terug...

Ik promoot de shield verder niet, en heb er ook zeker geen aandelen in hoor...

Ik kan zeggen dat het eigenlijk nog beter werkt als mn ziggo box... Kwa tv kijken..

Maar goed de keuze is reuze en iedereen heeft zn eigen smaak /voorkeur voor een bepaalde box..

Ik zou zeggen probeer gewoon een box bij Coolbleu bijvoorbeeld en je kunt altijd gebruik maken van je retour recht mocht de box die je prefereert niet aan je verwachtingen voldoen...

Succes iig....
Ik heb dezelfde ervaring, shield met Tivimate pro en dat loopt als een zonnetje. Netflix en YouTube ook geen problemen mee. Voor mij is de Shield de box die je moet hebben
 
Formuler Z8 is helemaal niets mis mee en loopt als een zonnetje
Klopt maar op de achtergrond is heel veel bericht verkeer nodig geweest van de importeur en een familie lid om Formuler in te laten zien dat ze niet de schuld van hun onbekwaamheid bij de eindgebruiker neer te leggen iedere keer..dit heeft er uiteindelijk wel tot geleid dat er Beta updates kwamen.
Dat forum is leuk van hun maar echt contact tot aan de juiste persoon geschiedt niet via forum.
Post automatically merged:

Probleem is met de Shield dat iedereen wil het maar niet iedereen heeft de middelen voor hem te kopen en daar begint dan de speculaties van lalalallaaa enz
Ik zit ook in de Wetshave wereld en daar komen ook bepaalde scheer ijzers uit die heel goed & duur zijn, ze worden steeds bekritiseerd enz maar als er dan eentje gewonnen word op een raffle dan is het in 1 keer de beste van allemaal dus ik wil maar zeggen zoals @ateam278 zegt ik heb nog niet veel horen klagen over deze box en de mensen die eentje hebben van 2015 kunnen nog steeds updaten, ben benieuwd of de formuler of consoorten binnen 5 jaar nog gaan meedraaien ? Mijn ouders hebben een Amiko One 5G en moet zeggen het IPTV menu is heel simpel en overzichtelijk maar ik moet zeker niet onderdoen met Tivimate en ja heb wat meer regelwerk maar dit houd ons bezig natuurlijk ;)
Formuler doet inderdaad nog steeds hun MTOv1 app updaten op oude Android 4.x apparaten.
Met de upgrade naar een nieuwere Android versie is ander verhaal maar de oude boxjes doen het nog steeds goed hoor.
Dus die box waar je hem uiteindelijk jaren geleden voor hebt aangeschaft doet het dus nog steeds perfect al heb je natuurlijk content wat steeds zwaarder wordt dan heeft zo'n oud boxje nog wel eens een hikje maar men heeft zich zeker niet verkocht aan dat ding.

Amiko de MYTV app wordt o zo goed aangepast naar de wensen van de eindgebruikers en Beta testers.
Probleem is dat sommige handelaren nu een graantje willen mee pikken over de rug van de eindgebruikers..de enigste Amiko's die ondersteund worden door de developers zijn te koop bij de importeur / distributeur de nu veel verkochte A6 b.v is niet voor de Europese markt bedoelt maar wordt nu wel aangeboden als "ONE5G" omdat zelfde specs bezit...maar koop hem nu aub niet want er zijn legio dingen die niet werken op den duur en support krijg je niet...de MYTV app wordt ook niet ondersteund met de updates van de andere Amiko's.
 
Laatst bewerkt:
Hebbuh! Heb Tivimate er op gezet.
irritant dat als ik de box uit zet mijn tv ook uit gaat. Dat wil ik niet.

You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
Hebbuh! Heb Tivimate er op gezet.
irritant dat als ik de box uit zet mijn tv ook uit gaat. Dat wil ik niet.
Dat is normaal gezien uit te schakelen, bij hdmi cec instellingen.

'Go to Settings, then Display & Sound, and there you’ll see Power control (CEC TV on / off) as well as Volume control (CEC). You’ll want to turn both of these features on.'
 
  • Like
Reacties: Lex
Dat is normaal gezien uit te schakelen, bij hdmi cec instellingen.

'Go to Settings, then Display & Sound, and there you’ll see Power control (CEC TV on / off) as well as Volume control (CEC). You’ll want to turn both of these features on.'
Thanks!
 
Laat Tivimate ook de films in een aparte lay-out zien met grote foto's van de films? Een aparte knop voor TV live en VOD.
Kan het zo vlug niet zien in de app, misschien bij de volledige betaalde versie wel.
 
Vraagje voor de ervaren mensen onder ons;

Ik ben momenteel aan het verhuizen en wil mijn MXQ Pro TV Box meenemen. Hier heb ik VPN op geïnstalleerd e.d.
In mijn nieuwe woning wil ik graag verder gebruik maken van de tv box. Moet ik straks nog veranderingen aanbrengen aan de box of via VPN etc.?? Ik wil geen problemen met installeren of weet ik het wat, of dat alles ineens niet werkt... xD

Voor de duidelijkheid; ik ga op mezelf wonen en krijg dus een eigen TV+internet installatie e.d. (wel bij dezelfde provider.)

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, adviezen en hulp stel ik zeer op prijs! :)
 
Vraagje voor de ervaren mensen onder ons;

Ik ben momenteel aan het verhuizen en wil mijn MXQ Pro TV Box meenemen. Hier heb ik VPN op geïnstalleerd e.d.
In mijn nieuwe woning wil ik graag verder gebruik maken van de tv box. Moet ik straks nog veranderingen aanbrengen aan de box of via VPN etc.?? Ik wil geen problemen met installeren of weet ik het wat, of dat alles ineens niet werkt... xD

Voor de duidelijkheid; ik ga op mezelf wonen en krijg dus een eigen TV+internet installatie e.d. (wel bij dezelfde provider.)

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, adviezen en hulp stel ik zeer op prijs! :)

Ligt er een beetje aan hoe je jouw box hebt ingericht.

Heb je real-debrid, dan zal je contact met ze op moeten nemen, aangezien je wan ip adres veranderd, je hebt je daar geregistreerd met je wan ip adres van je huidige woning.

Gewoon even doorgeven, dat bij jouw account een nieuw wan ip adres heeft gekregen (even opzoeken op zonder vpn aan) en het wordt aangepast. Vooral niet roepen dat je Kodi gebruikt, Kodi is het magische “ban” woord daar?

Indien je geen real debrid hebt, dan heb je er ook geen last van.

Bij een vpn kan het verschillen, de één is geen probleem, de ander heeft wel een registratiesysteem dat via het wan ip adres verloopt.

Gewoon even navragen bij je vpn provider of dat er een wijziging moet worden doorgegeven qua ip adres.

Better safe than sorry?

Succes met de verhuizing??
 
  • Like
Reacties: Roel89
Ligt er een beetje aan hoe je jouw box hebt ingericht.

Heb je real-debrid, dan zal je contact met ze op moeten nemen, aangezien je wan ip adres veranderd, je hebt je daar geregistreerd met je wan ip adres van je huidige woning.

Gewoon even doorgeven, dat bij jouw account een nieuw wan ip adres heeft gekregen (even opzoeken op zonder vpn aan) en het wordt aangepast. Vooral niet roepen dat je Kodi gebruikt, Kodi is het magische “ban” woord daar?

Indien je geen real debrid hebt, dan heb je er ook geen last van.

Bij een vpn kan het verschillen, de één is geen probleem, de ander heeft wel een registratiesysteem dat via het wan ip adres verloopt.

Gewoon even navragen bij je vpn provider of dat er een wijziging moet worden doorgegeven qua ip adres.

Better safe than sorry?

Succes met de verhuizing??

Hier heb ik wat aan! Ik heb geen real debrid, dus ik weet eerst voldoende ?. Enorm bedankt code hulp ?.

En bedankt, gaatgoed komen ?