Androidbox Full Backup

Kodi user5634

Forumlid
29 jun 2016
20
6
6
Kan men mij helpen met een Full backup maken van mijn androidbox?
Er is al een standaard app aanwezig --> Update&Backup versie2.2.20130913
Als men een backup maakt, kan men geen instellingen wijzigen.

Had op backup gedrukt, zo dat ik misschien een folder kon kiezen.
Maar dat gaf hij niet aan. En meteen op stop gedrukt.
Weet ook niet naar wel folder het wordt geplaatst,zo dat ik t naar een usb stick kan verplaatsen.

Is er misschien een ander app wat gemakkelijker in gebruik is.

Androidbox
M8S+ 5.1 android

Alvast Bedankt
 

Bijlagen

  • Kodi backup1.jpg
    Kodi backup1.jpg
    391,5 KB · Weergaven: 17
  • Kodi backup2.jpg
    Kodi backup2.jpg
    238,6 KB · Weergaven: 16
  • Kodi backup3.jpg
    Kodi backup3.jpg
    301,3 KB · Weergaven: 13
@Kodi user5634 Er is inderdaad een andere add-on gemakkelijker namelijk Ares Wizard.

Voor Ares Wizard moet je déze als repo toevoegen en dan install from zip doen.

Hiermee maak je eenvoudig een complete backup inclusief je settings, en het bestand kun je dan op usb stick zetten.

Voordeel van Ares is dat je ook de backups van anderen kunt downloaden (er is een top 20 o.a.) als je voor de grap eens wilt kijken naar de builds van bekende Kodi teams.
 
Oh ok
Heb het net aangemaakt, en ziet er erg goed uit.
Makkelijk in gebruik.

Korte vraag over
melding Packages niet meenemen tijdens backup met Ares
Komen die vanzelf binnen met updates als men Restore functie gebruikt.
Of moet ik me daar niet druk om maken..

Nog bedankt voor snelle reactie.
Top
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
hallo
ik haak hier even op in
ik heb dus dat ook gedaan fullbackup
dan kan ik nu ditisseven er op zetten en als ik dan weer terug wil zoals hij nu is dan alleem backup terug zetten en klaar? hij is weer zoals ik hem kreeg
lijkt even dat ik dom ben hihihihihi maar heb niet zoveel ervaring hier in
groet henk
ooooooonog iets wat is dan beter via de apk of internet link ditisseven installeren
groet henk
ik heb deze android box Minix Neo X8-H Plus hoe loopt ditisseven daar op
groet henk
 
@henko11 Alleen is het wel zo dat Seven je hele Kodi wist, of op zijn minst een oude Kodi versie download voordat hij zichzelf erop zet (de apk downt kodi), dus als je al lekker met Kodi 17 werkt dan lukt dat niet, ik heb al een build van Seven in Kodi 17 gegooid en zie 2 seconden het Seven logo waarna alles weer default is.

Op zich redelijk lastig, ik geloof niet dat je überhaupt meerdere kodi's tegelijk kan installeren ivm de map /appdata enzo. Dus ik dual boot maar gewoon naar android om te switchen.
 
  • Like
Reacties: Erwin B
  1. hoi ik heb even gekeken welke kodi er op staat en dat is kodi 15.2 isengard dus nog geen kodi 17
  2. dus dan zou het gewoon moeten willen of snap ik het echt niet
henk
 
@henko11 Je snapt het prima, het is alleen de vraag wie er überhaupt nog zo een oude Kodi wil gebruiken, zeker als je zie wat er is verbeterd en uitgebreid in 17.

Steeds meer mensen zien ook het nut niet meer in van Seven omdat die helemaal niet doet wat is beloofd door de meneer van DitisTV in zijn reclame, namelijk alles zou altijd werken en alles zou nl talig zijn. (maar als ondertitelbron wordt opensubtitles gebruikt terwijl er ook gewoon een nlondertitels als bron bestaat en meer apps, dus heel erg hun best hebben ze niet gedaan op Seven) Waar ze wél veel tijd aan besteed hebben is spam en reclame en geld incasseren (en pas weken later leveren).

Dus tja, niet voor niks bieden we Seven op dit forum gratis aan zodat je er de nodige add ons uit kunt plukken, maar een echt lekker nl talig pakket is het niet, je kunt zelf ook in een handomdraai kodi, de ondertitels en film/tv info nl talig maken met mooiere skins .

Ook zijn er betere nederlandse builds/skins van teams hobbyisten, die wél gratis zijn en wél goed werken en wekelijks updaten.
 
oke dus je zou gewoon ditissever er niet op zetten. maar wat zijn dan de betere builds/skins van deze tijd .
zou je mij daar een paar voorbeelden van kunnen geven .
want wil graag dat het soepel loopt en dat het er mooi uit ziet
henk
is ook wel gemakkelijk om te weten dit is wat ik heb Minix Neo X8-H Plus
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
Ach je kunt het voor de grap een keer proberen, er zijn mensen die het wel handig vinden en niet de behoefte hebben om verder te zoeken of in te verdiepen.

Maar je zou eens ares wizard kunnen installeren (via de forum zoekoptie vind je daarover meer), daarmee kun je tientallen builds (seven is ook een build) gratis downloaden zodat je de backup krijgt zoals andere kodi teams die hebben gemaakt. Heel simpel, en zitten ook een paar nl talige tussen, maar ook builds die specifiek voor kinderen of sportfans zijn gemaakt.
 
oke dankje voor je antwoord ik ga daar dan eens mee aan de gang en zal je de ontwikkelingen vertellen
komt goed
bedankt en groeten henk
hoi
@Beschier ik heb nog een vraag welke is jou favoriet build en zou ik een backup van jou build kunnen krijgen
hoop dat je hier wat mee kunt en wilt doen

henk
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
Momenteel download ik dagelijks de nieuwe nightly build van Kodi 17 met alleen maar add-on Exodus daarin (uit de super repo)

De beste builds vind ik toch die uit de top20 in Ares Wizard, die worden (blijkbaar) niet voor niets 1000'den keren per week/dag gedownload, máár ikzelf gebruik eigenlijk geen add-ons meer nu omdat Exodus gewoon films/series heeft, en ik ook vaak IPTV kijk met de ingebouwde PVR client van Kodi. Less = More :)

Hoe dan ook ik zou je graag builds en backups geven, maar in ares hoef je alleen maar eentje aan te klikken en hij download en installeert zichzelf, dat gaat veel sneller en gemakkelijker dan wanneer ik er een via ares zou downen , zip van maken , jou sturen en dan moet jij die alsnog daarin laden.

Het je ares wizard al geïnstalleerd ? als dat niet lukt of je er niet helemaal uit komt hoe e.e.a. werkt én je op dit forum de uitleg ook niet vind/snapt kan ik je uiteraard verder helpen.
 
ik heb ares wizard wel geinstalleerd en ook even bekeken ik heb de builds ook zien staan dus dat loopt wel los denk ik
maar ga morgen eerst voor 3 week naar spanje dus wordt pas na de vakantie
maar ik las dat je in purmerend woont wij hebben vrienden daar wonen in de weidevennen en komen daar regelmatig
als ik er niet uit kom zou ik dan eens langs kunnen komen en dat je mij het uitlegt en voor doet
maar dat is in uiterste uiterste nood hoor
 
Allereerst alvast een hele fijne vakantie, hopelijk is het in Spanje wel mooi weer. :p En ja als je er niet uitkomt kun je best een keer langskomen, ook vind ik het niet erg een keer via teamviewer te helpen (hoef je niet te wachten tot je naar je vrienden in P'end gaat), máár ik denk dat je er wel uitkomt want t'is super simpel, build kiezen en install klikken.
 
Hoi en hallo,
Ik ben kennelijk niet zo slim, want uhm.
Kunt u (bijv. Eric Hebs) mij uitleggen hoe ik dan dus mijn android box (MXQ pro) kan 'backuppen' met alle instellingen en apps en ook die van kodi op usb stick of iets externs (en hoe restore ik het dan?)?
Een stap voor stap uitleg? ( Ik denk dat veel mensen dat kunnen gebruiken).
Met Dank,
Tommy

Ps. Ik kan niet veel vinden over android box dingen. Waarom niet?
 
Laatst bewerkt:
@TommyWhite je zou clonezilla vanaf usb stick kunnen doen, of als het je niet per sé gaat om de Android installatie maar vooral Kodi dan Ares Wizard.

stap voor stap uitleg is er genoeg op google al dus om het weekendgevoel niet te verstoren verwijs ik uit gemak even naar google :) (voor clonezilla en ares wizard heeft een eigen site plus forum met snelle respons)
 
Maar dus Ares Wizard maakt geen backup van een android box? Daar heb ik clonezilla voor nodig?
Ok dank u, ik zal zoeken.
Clonezilla werkt niet helaas. Of ik doe iets verkeerd.