beeld valt uit na 30sec

Claudio

Nieuwkomer
27 mei 2016
3
1
6
49
Hallo,
sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een android box, het is de bedoeling dat ik voor mijn 2 kinderen tekenfilms erop kan afspelen.

Maar als ik een kanaal via kodi kijk, dan valt die weg na ongeveer 30sec.

Moet ik iets in de instellingen veranderen ?

Hoi Claudio,

Kijk je kanalen van IPTV, dus heb je een m3u link/bestand en gebruik je de IPTV simple client ?
Óf kijk je via een add-on ? en zo ja welke ?
En gaat het om echt élk kanaal dat je / ze willen kijken of eentje ?

Er zijn zoveel add-ons, builds en mogelijkheden met Kodi , als je wat meer info geeft kunnen we je vast helpen.
Ben je trouwens bekend met ares wizard ? Er zijn namelijk kant en klare builds die specifiek voor kinderen zijn, dus vol kanalen en extra's met tekenfilms etc.

beste Beschier,
ik heb een M3u planyist afgehaald en deze via simple TV.
Bij de italiaanse kanalen vallen het beeld na 30 sec uit.
Ares wizard in mij onbekend.

Hoi Claudio,

Ik weet niet hoe je aan die m3u komt, maar als het alleen bepaalde kanalen zijn die uitvallen ben ik bang dat je dat niet zelf kan oplossen. Als namelijk andere kanalen prima werken mankeert er dus niets aan de simple tv client. Ik heb zelf een abonnement met m3u van moviestreamer, ondanks dat die niet gratis is moet ik zeggen dat daarvan ook zeker 25% (ruim) niet werkt of inderdaad snel weer uitvalt/stoort. Ik denk dat het komt doordat ze streams resharen en dat er dus te veel mensen naar 1 stream kijken zonder dat ze investeren in extra bandbreedte/hosting hiervoor. In principe kun je bij je m3u leverancier klagen, als je ervoor moest betalen, maar mijn ervaring met diverse iptv aanbieders is dat ze hier niet of nauwelijks op reageren onder het mom van 'de prijs is er ook naar'. Ik heb nog niet de dure aanbieders geprobeerd, maar goed ik vrees dat ik je niet echt kan helpen dus. Je kan eventueel nog playlist loader add-on proberen om daarmee je m3u te openen, of even testen ook met VLC player op je pc (windows kan ook).

Bij de gratis streams (ook betaalde m3u's bestaan voor het grootste deel uit de gratis beschikbare streams) moet je ervanuitgaan dat zoiets als een brandend vuurtje gaat en er dagelijks mensen bijkomen die ook gratis willen kijken dus daarop zal steeds meer storing komen. Op zich zouden ze het misschien kunnen maken zoals popcorn e.d., een soort p2p waarbij packets van de download ook bij andere gebruikers worden gedowned, maar dat terzijde.

Voor Ares Wizard moet je déze als repo toevoegen http://areswizard.co.uk/ en dan install from zip doen. Persoonlijk vind ik die wizard een van de beste omdat je daarmee kant en klare builds van anderen kan proberen, enkele zijn echt zelf gecode en dus niet alleen maar een leuke skin.

Succes ! :)

Hallo,
sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een android box, het is de bedoeling dat ik voor mijn 2 kinderen tekenfilms erop kan afspelen.

Maar als ik een kanaal via kodi kijk, dan valt die weg na ongeveer 30sec.

Moet ik iets in de instellingen veranderen ?

Bij Phoenix addon, is er phoenix TV me tekenfilms die heel de dag gespeeld kunnen worden en werkt prima, Ik kijk de Family Guy en South Park maar er is ook looney tunes, spongebob en ook disney en veel meer