Bericht van FIOD en OM

@JanFlapjes agree.
Overigens weet ik niet of er wel een substantiele claim kan volgen voor een iptv gebruiker.
Het gaat dan over de veroorzaakte schade (en dus het te claimen verlies)
Bij een uploader van een film via een torrent kun je nog zeggen dat er daardoor N legale sales misgelopen zijn, maar bij downloads is het verlies veel kleiner.

Overigens is de IPTV censuur van dit forum wel wat hypocriet. Ik zag elders op het forum dat kodi-forum wel adverteert via een of andere ondertitel website (die ook niet legaal zijn).
Maar ik ben het er wel mee eens dat er veel berichten zijn die geen link met kodi hebben (zoals over apps als tivimate en smarters)

• Like
Reacties: kodicsi
Het forum gaat toch echt niet alleen om Kodi hoor. Er staat toch kodi-forum.nl
Alles over Kodi, IPTV, streaming & meer

Bijlagen

• Schermafbeelding 2023-06-30 191626.jpg
    Schermafbeelding 2023-06-30 191626.jpg
    11,5 KB · Weergaven: 12
  • Like
Reacties: kodicsi
Overigens is de IPTV censuur van dit forum wel wat hypocriet. Ik zag elders op het forum dat kodi-forum wel adverteert via een of andere ondertitel website (die ook niet legaal zijn).
klopt, hier is de eigenaar van het forum die de reclame ingekocht ook haarfijn op gewezen, hij was er nog niet van op de hoogte dat subtitles ook onder illegale content vielen, nadat ie het bijgevoegde vonnis doorgelezen had, wist ie ook meteen dat ie een fout gemaakt had, en beloofde beterschap.

hij zou het niet meer verlengen, dus als het goed is kom je het niet meer (of anders in de nabije toekomst niet meer) tegen.

mocht dit wel het geval zijn, dan kan je @Spinix hier gerust over aan schieten😉

• Like
Reacties: Spinix en MRmister
klopt, hier is de eigenaar van het forum die de reclame ingekocht ook haarfijn op gewezen, hij was er nog niet van op de hoogte dat subtitles ook onder illegale content vielen, nadat ie het bijgevoegde vonnis doorgelezen had, wist ie ook meteen dat ie een fout gemaakt had, en beloofde beterschap.

hij zou het niet meer verlengen, dus als het goed is kom je het niet meer (of anders in de nabije toekomst niet meer) tegen.

mocht dit wel het geval zijn, dan kan je @Spinix hier gerust over aan schieten😉
Klopt! Advertentie is al paar weken geleden afgelopen en ik ga niet verlengen. Had geen enkel idee dat ondertiteling grijs gebied was.

Goed dat jullie mij hier op hebben gewezen!

Laatst bewerkt:
  • Like
  • Grappig
Reacties: Bever en Pirki020
Hardstikke leuk bericht van ze hoor. Maar er zijn 100.000, of 500.000 of een miljoen gebruikers? En hier op het forum zitten er een stuk of 23. Dus dat schiet niet op lijkt me. Kwam ook nog bericht tegen op AD gisteren. Wat daar ook in stond, net als dat bericht hier ongeveer, dit:

,,Wat je concreet ziet gebeuren is dat een bedrijf als Viaplay in financiële problemen verkeert doordat een deel van de samenleving bereid is om een loopje te nemen met de eigendomsrechten van deze bedrijven’’, aldus de officier.

Dat is wat mij betreft absolute BS verhaal. Al die bedrijven willen zoveel mogelijk aandeelhouderswaarde binnen harken (winst maken). Dus betalen ze 5x de hoofdprijs voor F1 bijvoorbeeld. En daardoor wordt alles ONBETAALBAAR voor de consument en wordt (sport)aanbod veel te veel versnipperd over teveel aanbieders. Pak die bedrijven eens aan dat lijkt me een veel beter plan.

P.S. Als je naar de originele mail gaat en (meestal) CTRL+U klikt dan zie je de broncode. Dan heb je een beter idee waar de mail vandaan komt. Een afzenderadres is makkelijk door iedereen te vervalsen.

Laatst bewerkt:
P.S. Als je naar de originele mail gaat en (meestal) CTRL+U klikt dan zie je de broncode. Dan heb je een beter idee waar de mail vandaan komt. Een afzenderadres is makkelijk door iedereen te vervalsen.
Dat is allemaal gecontroleerd en we hebben ook contact gehad heen en weer. Was allemaal echt. Bedankt voor het delen.

Dat is wat mij betreft absolute BS verhaal. Al die bedrijven willen zoveel mogelijk aandeelhouderswaarde binnen harken (winst maken). Dus betalen ze 5x de hoofdprijs voor F1 bijvoorbeeld. En daardoor wordt alles ONBETAALBAAR voor de consument en wordt (sport)aanbod veel te veel versnipperd over teveel aanbieders. Pak die bedrijven eens aan dat lijkt me een veel beter plan.
.
Dat is precies de reden dat ik iptv heb. Om de versnippering.Als je iets leuks wilt zien moet je 5 abo's afsluiten voor series en dan nog 3 voor sport.

• Like
Reacties: The Brook
Wij hebben inmiddels echter ook een grote database van mensen die illegale IPTV gebruiken. Ook als je achter een VPN kijkt, zijn je naam, IP-adres en je bankrekening gewoon bij ons bekend. We hebben nog in overweging wat we hiermee gaan doen. Geef ons alsjeblieft geen reden om die gegevens te hoeven gebruiken.

Als "buurlander" voel ik me uiteraard niet aangesproken door boodschappen van buitenlandse overheden (wat is trouwens FIOD?), maar het is een beetje een contradictie dat je enerzijds "in de kranten" leest dat veel mensen zich hier aan zondigen (duizenden, anders was het niet de moeite voor hen om überhaupt te reageren) en dat ze anderzijds "hun ei" op dit - met alle respect - toch vrij kleinschalige forum kwijt willen.

Waarom niet meteen een paginagrote advertentie in de krant (of zelfs commercials op tv), als "ze" zich zo aan het fenomeen van illegale iptv storen? Dan bereik je toch meteen een veel grotere doelgroep?

Anderzijds is het dansen op de slappe koord, wat hier aan de hand is - want zaken als real debrid (wat het ook mag zijn) om via betaling door auteursrechten beschermd materiaal via kodi te bekijken is nu ook niet meteen helemaal kosjer. Wat nog vreemder is dat de FIOD (of is het OVJ) zich hieraan blijkbaar niet storen. Mensen die via Kodi blockbusters (recente bioscoopfilms) en / of dito series bekijken zijn toch ook potentiële klanten van de "dure" streamingservices die nu geen auteursrechten betalen. Bizar.

Dit gezegd zijnde - het is maar één opinie, natuurlijk - ik blijf me (zoals voordien) hier aan de regels van het forum houden.

Je hebt natuurlijk wel gelijk,anderzijds het kodi verhaal is een beetje marginaal vergeleken met het iptv gedoe.
“Ze” gaan natuurlijk liever achter de iptv boeren aan die hun waar verkopen en er big bucks mee verdienen,…van iptv moet je letterlijk niets af weten,kastjes worden klaar gemaakt en verkocht of je moet hoogstens een paar lijntjes invullen…plug and play en iedereen jong en oud kan gaan met die banaan voor een fractie van het bedrag dat je anders moet ophoesten.
Voor kodi liggen de zaken een beetje anders,…hier moet je al wat meer kennis hebben in de materie,…van het installeren…de instellingen juist zetten,builds,addons,skins,…zien dat er nederlandse ondertitels onder komen en dan nog all of real debrid erop…en dit kost ook nog een beetje geld…je moet hier echt wel een beetje ingelezen zijn om dit tot een goed einde te brengen…btw ben ook gene pro in kodi….laat ik over aan @Arjan E. en anderen👍
Kodi zelf is niet illegaal maar als je er bepaalde “ingredienten” aan toe voegt kom je automatisch in een andere keuken terecht bij wijze van spreken.
Ik denk niet dat “ze” zich veel zorgen maken over kodi juist omdat het zo kleinschalig is en dat ze het daarom ongemoeid laten.

"Ze" pakken wel degelijk de addons aan Internationaal welke illegaal zijn en zeker ook de makers. Zie recentelijk de wijziging welke Fen en Umbrella hebben doorgevoerd om maar safe te zitten. Beide zijn nu gewoon legale addons net zoals Tmdb helper is.

Dat is met windows ook zo, windows is gewoon legaal maar er zijn vele systemen die alleen op legale maar soms ook op illegale windows draaien met illegale software , soms puur omdat je nergens meer iets kunt kopen of dat het veels te duur is.
Maar dat begon al vele jaren terug, stiekem 78-toeren , single,s , ep en lp opnemen op je bandrecorder , taperecorder of cassetterecorder.
Ons computer leven is begonnen met msx-1 en zelfs daarop kon je toen al illegale spelletjes krijgen via een cassette bandje.
Het illegale zit gewoon in de mens zelf en werd en word mede veroorzaakt door het niet kunnen verkrijgen van wat jij graag wilde puur omdat hier niet te koop was en kon je het hier kopen betaalde je de hoofdprijs.

Het is best wel simpel, alles draait eigenlijk gewoon op de manier dat de grote vissen gevangen genomen worden. Hèt uitschakelen van zo veel mogelijk mensen die illegaal kijken .De kleine consument heeft eigenlijk gewoon weinig te vrezen, omdat die door het delen van informatie geblokkeerd kan worden door je huidige provider . Maar aangezien de meeste Nederlandse providers zich beroepen op de privacy wetgeving zal dat niet zo snel gaan. En dat er teveel aanbod is (Netflix , Disney, Prime e.a )dat is een kwestie van marktwerking. Daarvoor is Brussel de boosdoener.

Ik denk niet dat “ze” zich veel zorgen maken over kodi juist omdat het zo kleinschalig is en dat ze het daarom ongemoeid laten.

In 2016/2017 werden kant-en-klare kodi kastjes overal op de hoek van de straat verkocht en werd daar ook iets aan gedaan. Ook waren en complete builds te koop zodat een gebruiker niets zelf hoefde de doen, behalve af en toe een update.
Tegenwoordig is de verkoop daarvan nagenoeg verdwenen uit de winkels en ook online is het niet makkelijk meer om kant-en-klare Kodi boxen / kant-en-klare builds met alerlei plugins voorgeïnstalleerd te kopen.
Ik denk dat de scheidslijn ligt bij hobby vs commercie. Het kopen van kant-en-klare IPTV / kant-en-klare IPTV heeft niets met hobby te maken.

Ik snap dat niet zo goed, paar weken later draaide alles toch weer als vanouds?
Ze worden onderscheiden voor hun inzet om illegale zaken zoals IPTV te bestrijden, ze zeggen ook niet dat ze geprezen worden voor het voorgoed oprollen van een grote dienst, want dat blijft het grote kat en muis spel, als er één wordt opgedoekt staat er een ander dezelfde dag nog op om zo snel mogelijk weer online te kunnen.🤷🏼‍♂️

dus zie het meer als een compliment voor het actief bestrijden van deze diensten, dat is eigenlijk wat de prijs inhoud.

uitroeien gaat ze vooralsnog niet lukken, maar ze maken het de diensten wel een stuk lastiger, en dat heeft tijdens deze specifieke actie tot aardig wat paniek geleid hier op het forum, want mensen hadden ineens geen beeld meer.

dat is voor mij ook wat mij persoonlijk tegen houd om over te schakelen op zo’n dienst, ik wil gewoon tv kunnen kijken zonder me druk te hoeven maken of mijn dienst nog wel up en running is. En als ik storing heb, wil ik me ook telefonisch Kunnen beklagen tegen een medewerker van de dienst, zodat ik ook direct hoor wat er aan de hand is, en niet moeten wachten op antwoord terug.

maar goed ieder zijn meug natuurlijk 😉

na het schrijven van de OVJ is er vanuit het management hier besloten hier strenger mee om te gaan, het is niet anders 😔

• Like
Reacties: floppie