Blauw Scherm, windows 10 boot niet

@Ivo.H Dank u dank u, maar dit gaat dus over een iso op usb zetten en laten booten, neem aan dat ze bedoelen een clean win 10 install dan weer , pest blijft natuurlijk dan dat booten wel gaat, maar hij dus halverwege BSOD toont, en op andere apparaten niet gezien wordt als boot device, maar goed ik bestel sowieso die kabel wel van coolblue, gewoon voor de fun es kijken hoe en wat :)

Anders moet ik es kijken voor een sata naar ide converter , bestaat vast, dan laat ik voor nood gevallen wel een ouwe pc op zolder staan

Top dat je blijft meedenken, mocht iemand anders nog wat weten please let me know, als ik door jouw tip via usb een ssd harddisk met win 10 kan booten krijg je 3 maanden iptv cadeau
Heb net ssd clone in ouwe pc van mn vriendin gehangen en zat binnen een minuut ingelogd en we op het forum en kon verder werken, en omdat ze toch een chuwi hibox van me krijgt gaat die ouwe pc naar zolder als backup.

M.a.w. bedankt voor het meedenken maar ik vind bij nader inzien een ouwe pc op zolder toch handiger dan nog voor veel geld en tijd een usb oplossing te zoeken

Toch doe ik express géén slotje op deze post, het blijft leerzaam als er ooit iemand wél weet hoe het kan (niet alleen voor mezelf)

:feest:
 
Hoi,
ik heb even gekeken na topic alleen wil ik vragen waarom je SSD via een USB wilt werken? Windows 10 is veel te groot om door een usb poort te laden, je veel complicaties zal krijgen.

je kan niet zomaar een Windows 10 geinstalleerd SSD van 1 pc in een andere pc doen vanwege de geinstallerde moederbord drivers wat conflicten kunnen veroorzaken. meest geval opstart loop.
Daarom kies ik meestal een optie om back up te maken van me data ipv me heel besturingssysteem.
 
Laatst bewerkt:
Omdat het me handig leek vanaf een mini pc te kunnen booten, oftewel een mini pc van z8300 cpu ofzo in een laadje bewaren als reserve pc zodat je gelijk door kan werken als je normale werkstation uitvalt door gewoon de clone ssd via usb erin te prikken en te booten. Veel mini pc's (behalve NUC) hebben namelijk niet eens de optie op het mainbord voor een extra ssd dus heb je geen andere keuze dan booten vanaf usb stick of drive.

Maar goed het blijkt dus onmogelijk, maar waarom windows te groot is weet ik niet, usb zal minder snel zijn dan ssd maar dan zou het gewoon langzamer booten toch?
 
heb inmiddels me vorige reactie aangepast, dat kan de reden zijn waardoor het niet werkt.
Een beveilligd stekkerdoos ervoor(voor blikseminslag)en windows op RAID installeren(mocht 1 SSD uitvallen kan je 2e gebruiken)
 
Ik denk je kan Windows 10 computers alleen van interne schijven laten opstarten. Mijn iMac kan ook vanaf een externe SSD opstarten, maar dat doet niet ter zake.

Je kan een Computer in feite vanaf USB of DVD laten opstarten om het systeem te installeren. Maar dan draait nog geen Windows.

Is dat een antwoord?
 
Erik,

het gene wat jij wil gaan doen als ik het topic doorlees. kan niet.
Dit omdat de hardware die in jouw pc zit. compleet anders is dan in die mini pc.
of je moet heel veel geluk hebben dat de chipset overeen komt. toevallig met die oude pc heb je geluk.
maar usb boot zal dan niet werken, omdat dat moederboard misschien weer geen mogelijkheid heeft om vanaf usb op te starten
Dus als jij de SSD kopie van jouw pc. in een pc zet met hele andere hardware. moederboard processor enzovoort.
dan zal opstarten of niet. en zal je ongetwijfeld een Blue screen krijgen. omdat de hardware anders is dan Windows kent.

Windows is wel degelijk te installeren op externe harde schijven of USB sticks, dat is het probleem niet.
ook opstarten is het probleem niet, maar je kan alleen opstarten met de computer waar destijds die installatie van Windows op uitgevoerd is.
ook is het van belang dat je moederboard opstarten vanaf usb ondersteunt.
Als je een tweede pc hebt, met EXACT maar dan ook EXACT de zelfde hardware. dan is het wel mogelijk. zonder teveel problemen of moeilijkheden.
 
  • Like
Reacties: Plenkske