Die "Xiaomi Mi Box valt eerlijk gezegd wat tegen" topic

Speedtest gedaan en op mn 5ghz haal ik 112 mbps. Heb een netwerk adapter aangeschaft die door xiaomi word aangeraden.
Hiermee haal ik maar 60mbps. Moet normaal gesproken geen probleem zijn. Zal makkelijk 1080p of 4k aan moeten kunnen met deze snelheden.(doet hij trouwens ook hoor)
In mijn ogen is het toch een stukje hardware wat het verschil maakt. Shield draait gewoon beter

Laatst bewerkt:
Ik bedoel je thuisnetwerk, dit staat los van speedtest. In je thuisnetwerk bepaald de zwakste schakel je snelheid intern. In dit geval de mi box welke geen Glan heeft. Dus maw je inverstering in een thuisnetwerk van Glan wordt teniet gedaan door de mi box. Nu zullen de meeste mensen hier geen last van ondervinden, maar als je grote bestanden met een aardige bitrate wilt streamen kan dit wel eens problemen geven.

Libre zal helaas niet gaan xiaomi mi heeft "locked boot loader" ben zelf ook al even aan het rond neuzen hoe dit te omzeilen
Heb inmiddels de mi alweer een poosje in mn bezit als second device op mn slaapkamer.
In de woonkamer heb ik de shield staan.
En dus allebei uitvoerig kunnen testen en op de pijnbank gelegd.
Heb via ares een back up van mn shield gemaakt en over gezet op de mi.
Ik moet eerlijk zeggen dat de mi een leuk apparaat is maar absoluut geen shield killer is.
Ik heb weinig geduld en die steld de mi af en toe nog wel eens op de proef:hamer: binnen kodi met afspelen en ook op bijv bij terrarium tv.

Als je van een Chinees knaken kastje af komt is de mi een gigantische upgrade.

Maar als je de shield gewend bent is de mi een downgrade.

Shield draait gewoon net iets soepeler en gewiekster als de mi.

Dit is mijn mening naar toch wel uitvoerig testen en uit proberen.

Addons allemaal hetzelfde en inclusief real debrid account.
Zoek je een leuk boxje voor weinig geld zeg ik de Mi ja.
Heb je het geld er voor over om op de eerste rang te zitten (en weinig geduld zoals ik) klikken en het moet het doen? Dan is de shield een must.

Nee ik heb geen aandelen bij Nvidia :lol:
Je maakt hier ook wel een vergelijking.. De shield is 4x duurder dan de Xiaomi Mi Box.
Dat is het zelfde als ik zou zeggen dat een Skoda veel slomer optrekt dan een dikke Mercedes of BMW.. :p

Ik zelf kijk alleen films en series met de Mi Box en heb er absoluut geen last van dat die sloom werkt of niet mee werkt. (En de casting functie voor Rtl XL) Ben momenteel aan het sparen voor een Shield zodat de Mi naar de woonkamer kan.. Ben benieuwd..

• Like
Reacties: Plenkske
Je maakt hier ook wel een vergelijking.. De shield is 4x duurder dan de Xiaomi Mi Box.
Dat is het zelfde als ik zou zeggen dat een Skoda veel slomer optrekt dan een dikke Mercedes of BMW.. :p

Ik zelf kijk alleen films en series met de Mi Box en heb er absoluut geen last van dat die sloom werkt of niet mee werkt. (En de casting functie voor Rtl XL) Ben momenteel aan het sparen voor een Shield zodat de Mi naar de woonkamer kan.. Ben benieuwd..
Dat de shield een stuk duurder is geef ik toch ook aan?
Ik geef alleen mijn bevindingen weer. Heb allebei de machines draaien hier. En kan je wel vertellen dat de shield ermee gaat strijken.

• Like
Reacties: Spinix en Slikt
Tsja al mensen die het eigenlijk niks vinden er al voor gaan sparen....:lol:
Moet het wel een topmachine wezen...:leuk:

Tsja al mensen die het eigenlijk niks vinden er al voor gaan sparen....:lol:
Moet het wel een topmachine wezen...:leuk:
Ik zeg niet dat ik het niks vind haha, alleen voor Kodi vind ik het overdreven. Ik wil hem ook gaan gebruiken om GameCube spellen te spelen. Mario Kart Double Dash en Super Mario Sunshine haha

Ik heb zelf sinds april ofzo een nexbox kastje uit china van 35 euro, s905x cpu. Meteen libre elec erop gezet. Heb dus alleen Kodi, alleen voor iptv, en dit werkt perfect. Waarom zou ik dan nog een shield moeten kopen....

Wat ik hier vooral mee wil zeggen: het is erg persoonlijk wat voor apparaat je nodig hebt voor de software die je draait. Als je met de shield nog veel meer doet dan alleen Kodi, of als je zware addons/skins draait... ja natuurlijk zal die dan beter werken dan een chinees kastje.

off topic over rtlxl:
Recent ben ik erachter gekomen hoe brak die apps van hun werken. Op telefoon, tablet, samsung tv, het maakt niet uit. Veel buffering, vastlopers zodra reclame moet beginnen of een wissel van reclame. Het is een drama. Uiteindelijk werkte het via hun website het beste, kwam ik achter.
Ik vraag me dus af hoe jij rtl xl kijkt @Spinix ?

Ik vraag me dus af hoe jij rtl xl kijkt @Spinix ?
Via de app op mijn Samsung TV of ik cast het door naar de Mi Box. Dit werkt wel goed eigenlijk. Soms wel eens foutjes o.a. met als de reclame begint etc.

De NPO app werkt slechter want daar zie ik heel vaak blokjes in beeld.

Via de app op mijn Samsung TV of ik cast het door naar de Mi Box. Dit werkt wel goed eigenlijk. Soms wel eens foutjes o.a. met als de reclame begint etc.
Misschien had ik dan net pech afgelopen zondag. Maar ik lees zoveel slechte dingen over rtl xl, hoor van andere slechte ervaringen, en ook heeft de app een slecht punt in de google play store. Zal dus wel vaker slecht zijn...

Voorlopig download ik wel, of neem ik zelf op :)

• Like
Reacties: Spinix
Vraagje aan mede Xiaomi box gebruikers.. ik heb simple iptv op kodi erop staan. Echter vind ik de zenderlijst moeilijk naar voren te halen met de afstandbediening. Hebben jullie hier een oplossing voor?

hoi...ik heb ook de simple iptv client erop staan....maar heb geen problemen met de afstandsbediening...anders kun je mss de cec funtie gebruiken en hem bedienen met je tv afstandsbediening...ik snap het probleem niet. Heb wel alleen de nederlandse groep geselecteerd..Ik zelf ben heel tevreden over de mi box 3 en over de mogelijkheden.De raspberry 3 wordt niet veel meer gebruikt...Net weer mi box besteld voor 58 euri.....Bij bol.com zag ik hem voor 105 geloof ik....

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix