Eigen films afspelen met FTMC

peterp

Expert
23 apr 2017
248
54
16
58
Door de huidige problemen met Kodi 17.3 en Himedia, heb ik nu FTMC geïnstalleerd.
De passtrough voor de audio werk hierbij correct (joepie), en kan ik terug streamen met 5.1 audio met Exodus en Realdebrid.
Het enige wat niet werkt, is het vinden van mijn WDCloud voor het afspelen van eigen films. Via Kodi en Mediacenter lukt dit wel.
Op het klikken bij UPnP gebeurt er niets? Graag jullie hulp en alvast bedankt!

Heb het ondertussen toch gevonden.
Nu heb ik wel ondervonden dat bij het opstarten van een film/serie, er eerst een "krak" geluid door de speakers komt om daarna te starten en verloopt alles normaal? Iemand een idee wat dit kan zijn?

Heb het ondertussen toch gevonden.
Nu heb ik wel ondervonden dat bij het opstarten van een film/serie, er eerst een "krak" geluid door de speakers komt om daarna te starten en verloopt alles normaal? Iemand een idee wat dit kan zijn?
Waarschijnlijk een foutje met bufferen. Als je een film start, meteen op pauze drukt en even 10 seconden wacht werkt het geluid dan wel goed vanaf het begin?
En zou je de oplossing van je bovenstaande probleem kunnen delen? Dan heeft een ander er ook wat aan :)

Waarschijnlijk een foutje met bufferen. Als je een film start, meteen op pauze drukt en even 10 seconden wacht werkt het geluid dan wel goed vanaf het begin?
En zou je de oplossing van je bovenstaande probleem kunnen delen? Dan heeft een ander er ook wat aan :)
Zal het eens proberen, maar kan normaal niet de bedoeling zijn om steeds even te pauzeren? Kan ook een issue van Himedia zijn, want hoor ook steeds bij het on/off zetten van de Q5 een tik in de speakers?
De oplossing was dat ik de nas wel kon benaderen via Windowsnetwerk (SMB), maar niet via UPnP apparaten, en LAN staat er niet bij.

Nu ben ik nog wat met FTMC aan het testen geweest, en heb ik gezien dat er beperkte instellingen (expert) zijn bij audio doorvoer. Bij Kodi kan ik dan alle audio formaten aanvinken, bij FTMC heb ik alleen Dolby Digital en DTS en/of 8kanaals DTS HD?
Wanneer ik een film afspeel met de MediaCenter van Himedia heb ik Dolby TrueHD Master / ATMOS,, maar bij FTMC krijg ik max Dolby Digital en zelfs maar 2.0 via de receiver, terwijl bij de play info toch Dolby TrueHD staat? Ook zijn er soms onderbrekingen tijdens het afspelen om te bufferen. Blijkbaar zijn er op audio niveau toch nog beperkingen? Dus bij mij werkt de FTMC nog niet feilloos, maar de passtrough werkt gelukkig wel. Zijn er hier nog gebruikers met een Himedia en FTMC, en wat is jullie ervaring?

Probleem moet bij de himedia liggen. Heb totaal geen problemen. Tik in de speakers heb ik al helemaal niet van gehoord. Heb je SPMC al geprobeerd. Als je dan nog hetzelfde probleem hebt dan ligt het echt aan de himedia.
Heb er zelf geen, maar probeer mee te denken.

Probleem moet bij de himedia liggen. Heb totaal geen problemen. Tik in de speakers heb ik al helemaal niet van gehoord. Heb je SPMC al geprobeerd. Als je dan nog hetzelfde probleem hebt dan ligt het echt aan de himedia.
Heb er zelf geen, maar probeer mee te denken.
Alvast bedankt voor het mee denken Dave!
Ga binnenkort de SPMC ook eens installeren om te vergelijken.

Met FTMC werkt de 5.1 al wel goed en kunnen we terug genieten van digitaal geluid.
SPMC moet ik nog installeren, en dan kan ik vergelijken.
Wordt vervolgt....
Ok bedankt dan ga ik hem toch maar eens updaten naar Android 7 , welke firmware heb je voor de q10 pro er was één slechte dacht ik