Fotoo screensaver instellen op Nvidia Shield Pro

FOX123

Gevorderd
6 jun 2021
60
13
6
67
Ik gebruik naar tevredenheid de screensaver Fotoo, alles is gemakkelijk in te stellen, maar wat mij niet lukt is de optie background music te gebruiken, alles is bedraad aangesloten, en als de optie background music aanklik dan krijg ik 3 opties, Device, SD1 en SD2, nu staat muziek op mijn externe harddisk aangesloten op de Nvidia, als ik die selecteer via de ADD toets, moet ik ff 2 a 3 minuten zoiets wachten (draaiend cirkeltje), daarna zie ik de mappen met muziek, een klik ik dan op een map dan weer draaiend cirkeltje en dan vind die geen audio, wie weet wat ik nog moet doen om muziek achter de foto's te krijgen in de screensaver, bedankt alvast voor het meedenken.
Gr FOX12345

Je zou kunnen kijken naar de rechten van de Fotoo - Fotolijst met diashow app en die op Altijd Toestaan zetten.
Instellingen > Apps > Fotoo > Machtigingen > Bestanden en Media > Altijd toestaan.
Bij de reviews van de app schrijft iemand: "Muziekbeperkingen: Achtergrondmuziek is beperkt tot een lokale USB-schijf en maximaal 440 nummers."
Hoeveel muziek nummers heb je staan op die schijf?
Misschien kan je het eens testen met een kleiner aantal nummers op een schijf. Of dat je een map met muziek aanmaakt op de interne opslag van je mediaspeler.

Bedankt voor je reply. Rechten staan goed, kom alleen niet verder om mappen en muziek te selecteren, ook niet als ik een paar muziekfiles direct in de map Music zet van de Nvidia/android. Maar ik moet het denk ik voorlopig zo doen, ik zet een muziekje aan, druk dan op de afstandsbediening van de Nvidia de 3 streepjes, kom je in de instellingen, dan bladeren naar Screensaver, dan Fotoo selecteren, dan weer klikken op Nu beginnen, dan blijft de muziek spelen en je screensaver begint te draaien. Ening nadeel waar ik nog niet uit ben is dat die steeds begint met dezelfde foto, moet ff uitvogelen nog dat die gewoon al die fotomappen op Google Fotos random afspeelt.

De muziek functie van Fotoo app is overigens een premium functie. Als het werkt dan krijg je om de 5 minuten reclame of je moet €20 betalen volgens de reviews. Voor het instellen van Google Foto willekeurig kan je dit ook eens proberen:

Open de Google Home-app op je telefoon. "Het instellen van een willekeurige Google Foto's screensaver (Sfeermodus) gebeurt via de Google Home-app: open de app, tik op je apparaat, ga naar Instellingen > Sfeermodus > Google Foto's. Kies voor 'Recent Highlights' of specifieke albums voor een gevarieerde, willekeurige diavoorstelling van je foto's op tv."

Ik heb dat programma aangeschaft (premium versie) maar krijg geen muziek te zien. Heb ook gedaan wat je zei in de Home App, alle mappen die er staan aangevinkt, ga dan op de Nvida terug naar screensaver, log in met mijn gmail.com adres en alle stappen gedaan, maar krijg geen een map te zien met foto's helaas, vroeger werkte dit perfect, maar nu, pffff, snap er niks van.

Kon je in het verleden wel muziek en bestanden benaderen op de aangesloten schijven?
Heb je via andere apps wel toegang tot de aangesloten schijven?
Je zou bijvoorbeeld de VLC app eens op je Shield kunnen zetten en testen of je dan muziek uit je map vanaf de schijf kan afspelen. Denk daarbij ook weer aan de rechten van de VLC app.

"De Shield ondersteunt FAT32, exFAT, NTFS en HFS+ bestandssystemen voor externe schijven.
Met de nieuwere Android-versies heb je soms beperkte schrijfrechten (buiten de map NVIDIA_SHIELD)."

Als je voor de premium Fotoo app hebt betaald, kan je eventueel ook naar de support van de app een mail sturen.

Laatste heb ik gedaan, maar helaas nog geen antwoord, maar ja het is weekend he. VLC ga ik ook ff proberen, je hoort van mij, tot dusver bedankt alvast, Gr FOX12345

• Like
Reacties: B. web
VLC kan gewoon mijn externe harddisks bereiken, ik wacht nog ff op antwoord van de Fotoo ontwikkelaar, en anders ff gewoon via omweg muziek bij de foto's afspelen, "ik zet een muziekje aan in Kodi, druk dan op de afstandsbediening van de Nvidia de 3 streepjes, kom je in de instellingen, dan bladeren naar Screensaver, dan Fotoo selecteren, dan weer Fotoo, selecteer daar de fotomappen die wilt laten zien, weer paar keer ff terug klikken, dan weer klikken op Nu beginnen, en de boel draait zoals ik het zou willen"
Voorlopig maar zo, bedankt iig voor je hulp 😀 😉👍

• Like
Reacties: B. web
Gebruik zelf vaak Spotify als achtergrond muziek op de Shield als ik mijn foto's afspeel. Voor de foto's gebruik ik de photo gallery en screensaver app. Werkt voor mij goed genoeg.